Sauber 2000

2000.03.17. 21:59
Peter Sauber istállója 1993-ban mutatkozott be a Forma - 1-ben. A svájci csapatfőnök ekkor már tapasztalt vezetői háttérrel rendelkezett, hiszen 89 és 91 között a "C"-csoportos prototípus világbajnokságot sorozatban háromszor nyerte meg a gyári Mercedes alakulat élén. Érthető tehát, hogy a debütálás évében autóinak oldalán a "Concept by Mercedes-Benz" felirat díszelgett, ami azt sejtette, hogy a stuttgarti konszern esetleges harcba szállása Sauber csapatán keresztül jön majd létre. Mégsem így történt.
Ugyanis a bemutatkozás éve, s a Mercedes indulása között eltelt két évben a svájci illetőségű úriember nem tudott biztos pénzügyi hátteret kialakítani, így a németek inkább a tapasztalt és tőkeerős Mclarent választották.

Saubernek azonban sikerült megszereznie a Ford támogatását, s így jövője biztosítottnak látszott, ám 97-ben megjelent a színen Jackie Stewart, aki annak idején több világbajnoki címet szerzett az angol márkának. Természetesen a Ford a skóttal kötött exkluzív szerződést_

Ekkor azonban a malajziai Petronas cégnek köszönhetően a Ferrarival egyezett meg Sauber, miszerint az olaszok - persze nem ingyen - lepasszolják csapatának az általuk előző évben használt motorokat.

Bár a Ferrari 1997 óta mindig megbízható hajtóművekkel látja el a Forma - 1 egyetlen se nem angol, se nem olasz alakulatát, valamint a pilótákra sem lehet panasz, hiszen Herbert, s Alesi is próbálkozott már a kék autókban, az eredmények mégis mindig elmaradnak. Csupán egy-két szerencsés dobogós helyet sikerül elcsípni minden évben, vagy még azt sem.

Idén az Alesi helyére igazolt Mika Salo jelenti az egyetlen változást 99-hez képest. A főszponzorok, a Petronas és a Red Bull továbbra is biztos támogatónak tűnnek, valamint, hála Pedro Diniznek, a Parmalat is jelentős összeggel járul hozzá az éves költségvetéshez. A legfontosabb azonban a Ferrari jelenléte. Az olaszok idén minden eddiginél erősebb motort örökítenek patronáltjukra, így talán 2000-ben megszületik Sauber úr első kiugró eredménye.