
Saubernek azonban sikerült megszereznie a Ford támogatását, s így jövője biztosítottnak látszott, ám 97-ben megjelent a színen Jackie Stewart, aki annak idején több világbajnoki címet szerzett az angol márkának. Természetesen a Ford a skóttal kötött exkluzív szerződést_
Ekkor azonban a malajziai Petronas cégnek köszönhetően a Ferrarival egyezett meg Sauber, miszerint az olaszok - persze nem ingyen - lepasszolják csapatának az általuk előző évben használt motorokat.
Bár a Ferrari 1997 óta mindig megbízható hajtóművekkel látja el a Forma - 1 egyetlen se nem angol, se nem olasz alakulatát, valamint a pilótákra sem lehet panasz, hiszen Herbert, s Alesi is próbálkozott már a kék autókban, az eredmények mégis mindig elmaradnak. Csupán egy-két szerencsés dobogós helyet sikerül elcsípni minden évben, vagy még azt sem.
Idén az Alesi helyére igazolt Mika Salo jelenti az egyetlen változást 99-hez képest. A főszponzorok, a Petronas és a Red Bull továbbra is biztos támogatónak tűnnek, valamint, hála Pedro Diniznek, a Parmalat is jelentős összeggel járul hozzá az éves költségvetéshez. A legfontosabb azonban a Ferrari jelenléte. Az olaszok idén minden eddiginél erősebb motort örökítenek patronáltjukra, így talán 2000-ben megszületik Sauber úr első kiugró eredménye.