Schumacher megállíthatatlan!

2000.03.26. 20:54
A német pilóta sikerével zárult a Brazil Nagydíj, így előnye már húsz pont Hakkinennel szemben, aki ismét kiesett.
Jól végezte a dolgát
A Sauber istálló visszalépése miatt Interlagosban mindössze húsz autó sorakozott fel a rajtrácson. A létszám azonban még a start előtt tovább csökkent, mert a benettonos Wurz gépével gondok támadtak, így ő csak a depóból indulhatott a többiek után.

A "nagy pillanatot" Michael Schumacher kapta el a legjobban, azonban hiába próbálta megelőzni a szintén jól induló Hakkinent, a finn becsukta a kapukat. Az első kanyar után Hakkinen, Michael Schumacher, Coulthard, Barrichello volt a sorrend, de ez csupán két körön át maradt így: ekkor a német a finnt, a brazil pedig a skótot előzte meg a célegyenes végi balosban. Schumi ezután iszonyatos tempót diktálva távolodott McLarenes riválisától, a másik Ferrarit kormányzó Barrichello pedig piócaként ragadt az 1-es számú Mercire. A vezető kvartett mögött - jócskán lemaradva - Irvine majd Fisichella következett, akit viszont Trulli hamar maga mögé utasított. (A hátsó régiókban elbúcsúzott már Wurz, Heidfeld és Alesi is: mindannyiuknak a motor okozta a vesztét.)

McLaren K.O. - Coulthardot kizárták!

A Forma-1 technikai ellenőrző bizottsága a Brazil Nagydíj után a pontszerzők autóit speciális vizsgálatnak vetette alá, melynek során először csak Fisichella autóját találta a szabályosnak. A többi kocsi alján elhelyezett falemez a pálya gyenge minősége miatt ugyanis nagyon elvékonyodott, átlépve a kopás tűréshatárának megengedett mértékét. Később azonban a bizottság minden kasztnit hitelesített, egy kivételével: David Coulthard McLarenjét a szárnyak nem megfelelő mérete miatt találta szabálytalannak. A skótot a versenyből kizárták, a hatodik helyért járó egy pontot így Button kapta meg.

Elöl Schumacher mindezzel mit sem törődve vágtatott, a 14. körben pedig Barrichello is megelőzte Hakkinent. Ekkor teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy a két Ferrari kevesebb üzemanyaggal indult, mint a McLarenek, így többször kell majd tankolniuk.

Az első kiállásra nem is kellett sokat várnunk: Schumi 20 kör után - több mint 17 másodperces előnye birtokában - alig több mint tíz másodpercet töltött a boxban, így sikerült visszaállnia a harmadik helyre. Csapattársa kisvártatva követte őt, így ekkor Hakkinen került a vezető pozícióba, Schumacher volt a második, őt Coulthard, majd Barrichello, illetve Trulli követte, mert az addigi ötödik Irvine kipördült. A megüresedett pontszerző helyre Verstappen zárkózott fel.

Hakkinen a mai futam nagy vesztese
A 27. körben véget ért a brazil álom: Barrichello füstölgő motorral vánszorgott a depóba. Három fordulóval később pedig elméletileg véget ért a verseny is: Hakkinen, aki utolsóként veszélyeztethette volna Schumacher győzelmét, a ferrarishoz hasonlóan gurult be a boxba. A németnek így - Ausztráliához hasonlóan - újra az ölébe pottyant a vezetés. S mivel Coulthard kevéssel ezután tankolni ment, a Ferrari első számú pilótája negyven(!) másodperccel haladt a másodiknak visszatérő skót előtt. Ez az előny akár egy cappuccino elfogyasztására is elegendő lett volna, Schumi azonban az ötvenedik körben megelégedett néhány liter benzinnel is: visszaállása után huszonöt(!) szekundummal előzte meg McLarenes riválisát.

Az élen ezután hosszú ideig semmi nem történt - Schumacher, Coulthard, Fisichella, Trulli, Frentzen volt a sorrend.

A hatodik-hetedik pozícióért azonban Ralf Schumacher, Verstappen és a korához képest igen éretten vezető Button harcolt. A húszéves angol a hollandot, aki szintén remek teljesítményt nyújtott a nem éppen bivalyerős Arrowszal, megelőzte, csapattársával azonban nem szállt harcba.

Fisichella egész hétvégén jó teljesítményt nyújtott
Eközben az élen furcsa dolog történt. Schumacher rejtélyes okból, amit még a futam utáni sajtótájékoztatón sem volt hajlandó elárulni, lassulni kezdett - Frentzen vissza is körözte magát - így huszonöt másodperces előnye a befejező fordulóra hatra olvadt. Azonban ez is elég volt neki, hogy megnyerje idei második versenyét, s tizennégy pontos előnyre tegyen szert a világbajnoki küzdelemben.

A második helyen Coulthard, a harmadikon - kisebb meglepetésre - az egész hétvégén remek teljesítményt nyújtó Fisichella futott célba. A további pontszerző helyeken Frentzen, Trulli és Ralf Schumacher osztozott. A BMW motor megbízhatóságát és természetesen pilótáját dicséri, hogy a másik Williams - Buttonnal a volánnál - éppen csak lemaradt a hatodik helyről.

Nem dicséri azonban semmi a McLaren csapatot: Hakkinen ismét kiesett, így húsz egység a hátránya Michael Schumacherrel szemben. A német legutóbb 1994-ben kezdte két győzelemmel az idényt, s akkor meg sem állt a világbajnoki címig...

Nyilatkozatok

M. Schumacher: "Nagyszerűen rajtoltam, de nem akartam rögtön kozkáztatni, így két kört még vártam az előzéssel. A két megállásos taktikánk bejött, bár a második tankolás után kissé vibrált a kocsi. Ezen kívül volt még egy apró problémám, ami miatt lassítanom kellett. Nagyon örülök a győzelemnek, s bár a pontokat tekintve nagy az előnyünk, keményen kell tovább dolgoznunk, hiszen a szezon 17 versenyből áll."

Coulthard: "Nem rajtoltam túl jól, így hamar hátrányba kerültem. A továbbiakban pedig a sebességváltóval akadtak gondjaim - hol a harmadik, hol a negyedik fokozat veszett el - így nem tudtam a győzelemért harcolni. A hat pontnak azért örülök."

G. Fisichella: "Nagyszerű eredmény számomra a harmadik hely. Nem csak én, de az egész csapat is éjjel-nappal dolgozott érte. Az ötödik rajtkocka megszerzése után már reménykedtem a dobogós helyezésben. Remek érzés, hogy sikerült is megvalósítani."

Végeredmény

Helyezés Pilóta Csapat Idő
1M. SchumacherFerrari1h31m35.271
DiszkvalifikálvaCoulthardMclaren+ 4.302
2FisichellaBenetton+ 39.898
3FrentzenJordan+ 42.268
4TrulliJordan+ 1.12.780
5R. SchumacherWilliams+ 1 kör
6ButtonWilliams+ 1 kör
7VerstappenArrows+ 1 kör
8De la RosaArrows+ 1 kör
9ZontaBar+ 2 kör
10MazzacaneMinardi+ 2 kör

Nem fejezte be

11HerbertJaguar+ 20 kör
12GenéMinardi+ 40 kör
13HakkinenMclaren+ 41 kör
14BarrichelloFerrari+ 44 kör
15IrvineJaguar+ 51 kör
16VilleneuveBar+ 55 kör
17AlesiProst+ 60 kör
18HeidfeldProst+ 62 kör
19WurzBenetton+ 65 kör
20DinizSauberNem indult
21SaloSauberNem indult

Leggyorsabb kör: M. Schumacher - 1.14.755

A világbajnokság állása
1. M. Schumacher 20 p.
2. Fisichella 8 p.
3. Barrichello 6 p.
R. Schumacher 6 p.
5. Frentzen 4 p.
6. Trulli 3 p.

Konstruktőrök
1. Ferrari 26 p.
2. Benetton 8 p.
3. Jordan 7 p.
Williams 7 p.
5. BAR 4 p.

Következő futam: San Marino, április 09.