|
Jól végezte a dolgát
|
A Sauber istálló visszalépése miatt Interlagosban mindössze húsz autó sorakozott fel a rajtrácson. A létszám azonban még a start előtt tovább csökkent, mert a benettonos Wurz gépével gondok támadtak, így ő csak a depóból indulhatott a többiek után.
A "nagy pillanatot" Michael Schumacher kapta el a legjobban, azonban hiába próbálta megelőzni a szintén jól induló Hakkinent, a finn becsukta a kapukat.
Az első kanyar után Hakkinen, Michael Schumacher, Coulthard, Barrichello volt a sorrend, de ez csupán két körön át maradt így: ekkor a német a finnt, a brazil pedig a skótot előzte meg a célegyenes végi balosban. Schumi ezután iszonyatos tempót diktálva távolodott McLarenes riválisától, a másik Ferrarit kormányzó Barrichello pedig piócaként ragadt az 1-es számú Mercire. A vezető kvartett mögött - jócskán lemaradva - Irvine majd Fisichella következett, akit viszont Trulli hamar maga mögé utasított. (A hátsó régiókban elbúcsúzott már Wurz, Heidfeld és Alesi is: mindannyiuknak a motor okozta a vesztét.)
McLaren K.O. - Coulthardot kizárták!
|
A Forma-1 technikai ellenőrző bizottsága a Brazil Nagydíj után a
pontszerzők autóit speciális vizsgálatnak vetette alá, melynek során először
csak Fisichella autóját találta a szabályosnak. A többi kocsi alján
elhelyezett falemez a pálya gyenge minősége miatt ugyanis nagyon
elvékonyodott, átlépve a kopás tűréshatárának megengedett mértékét. Később
azonban a bizottság minden kasztnit hitelesített, egy kivételével: David
Coulthard McLarenjét a szárnyak nem megfelelő mérete miatt találta
szabálytalannak. A skótot a versenyből kizárták, a hatodik helyért járó egy
pontot így Button kapta meg.
|
|
Elöl Schumacher mindezzel mit sem törődve vágtatott, a 14. körben pedig Barrichello is megelőzte Hakkinent. Ekkor teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy a két Ferrari kevesebb üzemanyaggal indult, mint a McLarenek, így többször kell majd tankolniuk.
Az első kiállásra nem is kellett sokat várnunk: Schumi 20 kör után - több mint 17 másodperces előnye birtokában - alig több mint tíz másodpercet töltött a boxban, így sikerült visszaállnia a harmadik helyre. Csapattársa kisvártatva követte őt, így ekkor Hakkinen került a vezető pozícióba, Schumacher volt a második, őt Coulthard, majd Barrichello, illetve Trulli követte, mert az addigi ötödik Irvine kipördült. A megüresedett pontszerző helyre Verstappen zárkózott fel.
|
Hakkinen a mai futam nagy vesztese
|
A 27. körben véget ért a brazil álom: Barrichello füstölgő motorral vánszorgott a depóba. Három fordulóval később pedig elméletileg véget ért a verseny is: Hakkinen, aki utolsóként veszélyeztethette volna Schumacher győzelmét, a ferrarishoz hasonlóan gurult be a boxba. A németnek így - Ausztráliához hasonlóan - újra az ölébe pottyant a vezetés. S mivel Coulthard kevéssel ezután tankolni ment, a Ferrari első számú pilótája negyven(!) másodperccel haladt a másodiknak visszatérő skót előtt.
Ez az előny akár egy cappuccino elfogyasztására is elegendő lett volna, Schumi azonban az ötvenedik körben megelégedett néhány liter benzinnel is: visszaállása után huszonöt(!) szekundummal előzte meg McLarenes riválisát.
Az élen ezután hosszú ideig semmi nem történt - Schumacher, Coulthard, Fisichella, Trulli, Frentzen volt a sorrend.
A hatodik-hetedik pozícióért azonban Ralf Schumacher, Verstappen és a korához képest igen éretten vezető Button harcolt. A húszéves angol a hollandot, aki szintén remek teljesítményt nyújtott a nem éppen bivalyerős Arrowszal, megelőzte, csapattársával azonban nem szállt harcba.
|
Fisichella egész hétvégén jó teljesítményt nyújtott
|
Eközben az élen furcsa dolog történt. Schumacher rejtélyes okból, amit még a futam utáni sajtótájékoztatón sem volt hajlandó elárulni, lassulni kezdett - Frentzen vissza is körözte magát - így huszonöt másodperces előnye a befejező fordulóra hatra olvadt. Azonban ez is elég volt neki, hogy megnyerje idei második versenyét, s tizennégy pontos előnyre tegyen szert a világbajnoki küzdelemben.
A második helyen Coulthard, a harmadikon - kisebb meglepetésre - az egész hétvégén remek teljesítményt nyújtó Fisichella futott célba. A további pontszerző helyeken Frentzen, Trulli és Ralf Schumacher osztozott. A BMW motor megbízhatóságát és természetesen pilótáját dicséri, hogy a másik Williams - Buttonnal a volánnál - éppen csak lemaradt a hatodik helyről.
Nem dicséri azonban semmi a McLaren csapatot: Hakkinen ismét kiesett, így húsz egység a hátránya Michael Schumacherrel szemben. A német legutóbb 1994-ben kezdte két győzelemmel az idényt, s akkor meg sem állt a világbajnoki címig...
Nyilatkozatok
|
M. Schumacher: "Nagyszerűen rajtoltam, de nem akartam rögtön kozkáztatni, így két kört még vártam az előzéssel. A két megállásos taktikánk bejött, bár a második tankolás után kissé vibrált a kocsi. Ezen kívül volt még egy apró problémám, ami miatt lassítanom kellett. Nagyon örülök a győzelemnek, s bár a pontokat tekintve nagy az előnyünk, keményen kell tovább dolgoznunk, hiszen a szezon 17 versenyből áll."
Coulthard: "Nem rajtoltam túl jól, így hamar hátrányba kerültem. A továbbiakban pedig a sebességváltóval akadtak gondjaim - hol a harmadik, hol a negyedik fokozat veszett el - így nem tudtam a győzelemért harcolni. A hat pontnak azért örülök."
G. Fisichella: "Nagyszerű eredmény számomra a harmadik hely. Nem csak én, de az egész csapat is éjjel-nappal dolgozott érte. Az ötödik rajtkocka megszerzése után már reménykedtem a dobogós helyezésben. Remek érzés, hogy sikerült is megvalósítani."
|
|
Végeredmény
|
Helyezés |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
1 | M. Schumacher | Ferrari | 1h31m35.271 |
Diszkvalifikálva | Coulthard | Mclaren | + 4.302 |
2 | Fisichella | Benetton | + 39.898 |
3 | Frentzen | Jordan | + 42.268 |
4 | Trulli | Jordan | + 1.12.780 |
5 | R. Schumacher | Williams | + 1 kör |
6 | Button | Williams | + 1 kör |
7 | Verstappen | Arrows | + 1 kör |
8 | De la Rosa | Arrows | + 1 kör |
9 | Zonta | Bar | + 2 kör |
10 | Mazzacane | Minardi | + 2 kör |
Nem fejezte be |
11 | Herbert | Jaguar | + 20 kör |
12 | Gené | Minardi | + 40 kör |
13 | Hakkinen | Mclaren | + 41 kör |
14 | Barrichello | Ferrari | + 44 kör |
15 | Irvine | Jaguar | + 51 kör |
16 | Villeneuve | Bar | + 55 kör |
17 | Alesi | Prost | + 60 kör |
18 | Heidfeld | Prost | + 62 kör |
19 | Wurz | Benetton | + 65 kör |
20 | Diniz | Sauber | Nem indult |
21 | Salo | Sauber | Nem indult |
|
Leggyorsabb kör: M. Schumacher - 1.14.755
A világbajnokság állása |
1. |
M. Schumacher |
20 p. |
2. |
Fisichella |
8 p. |
3. |
Barrichello |
6 p. |
|
R. Schumacher |
6 p. |
5. |
Frentzen |
4 p. |
6. |
Trulli |
3 p. |
Konstruktőrök |
1. |
Ferrari |
26 p. |
2. |
Benetton |
8 p. |
3. |
Jordan |
7 p. |
|
Williams |
7 p. |
5. |
BAR |
4 p. |
|
|
Következő futam: San Marino, április 09.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!