Győzött az igazság?

2000.04.04. 20:28
A múlt heti Brazil Nagydíj utáni ellenőrzés során David Coulthard McLarenjének első vezetőszárnya a megengedettnél három milliméterrel közelebb volt a talajhoz, ezért diszkvalifikálták az autót a rangsorolásból. Az angol istálló természetesen azonnal fellebbezést nyújtott be, melyet hétfőn tárgyalt a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) erre felállított jogi végzettséggel és Forma-1-es tapasztalatokkal is rendelkező bizottsága.
3 milliméter
A tárgyalás után a McLaren képviselői bizakodóan nyilatkoztak esélyeikről. Úgy érezték, indokaikkal meggyőzték a bírákat arról, hogy Coulthard McLarenjének szárnya a verseny kezdetekor még szabályos volt, s a futam során a pálya rossz minőségű aszfaltja miatt deformálódott el.

Ezzel szemben a keddi határozat meglepetést keltett: a testület helyben hagyta a Jo Bauer technikai ellenőr által hozott brazíliai döntést, azaz a kizárást, s visszautasította a csapat fellebbezését.

Ez azt jelenti, hogy sem a team, sem a pilóta nem kaphatja vissza a második helyért járó hat pontot, így két futam után nulla ponttal áll a világbajnokságban.

Ennyi lenne a történet, s minden rendben is lenne, ha...

Ha nem lett volna tavaly egy Maláj Nagydíj, melyen egy másik istálló, a Ferrari autóit zárják ki a versenyből, mert azoknak oldalsó légterelői szabálytalan méretűek...

Ha az akkori vagy épp a mostani ellenőrt nem Jo Bauernek hívják...

Ha az akkori kizárás után egy, a mostanihoz kísértetiesen hasonlító (ugyan az?) bizottság - bár elismeri, hogy a szárnyak irregulárisak, s a verseny során nem deformálódhattak el - nem adja vissza mind a csapatnak, mind a pilótáknak azt az összesen 16 pontot, mellyel az olaszok később megnyerik a konstruktőrök világbajnokságát...

Coulthard most nem mosolyog
Ha Bernie Ecclestone nem nyilatkozott volna sem a tavalyi - "a Ferrarit nem kell megbüntetni", sem a mostani - "a McLarent ki kell zárni" - esettel kapcsolatban sem...

Ha nem a McLaren lenne a Ferrari legnagyobb riválisa a világbajnoki címért folytatott küzdelemben...

Ha a magukat profinak nevező, a futamrendezési pályázatokat elbíráló urak - Bernie Ecclestone, Max Mosley - nem csak a cigarettareklámokból befolyó számlák nulláival, de a pályák minőségével is törődnének...

Ha nem a Ferrari lenne az F1 legnépszerűbb csapata...

Ennyit a szabályokról, az ellenőrökről, a közvélemény nyomásáról, a pártatlan bizottságokról, a testületi irányításról, az egyenlőségről...