További Forma-1 cikkek
-
Leclerc a Q1-ben kiesett, Verstappen verhetetlen a barcelonai pályán
- Most még az Alpine is lehúzta a nadrágot a Ferrariról!
- Az eső sem zavarta meg Verstappent, simán nyert Monacóban
- Verstappent az eső sem zavarta meg, magabiztosan nyert Monacóban
- Elképesztő tűzijáték Monacóban, Verstappen dodzsemezve a pole-ban
Elöl azonban semmi probléma nincs, Hakkinen villámként lő ki, Schumi, aki kissé beragad, ha nehezen is, de megtartja a második helyet. Mögöttük Barrichello, Coulthard, Villeneuve, Trulli sorrend alakul ki.
A várt csaták azonban elmaradnak, a mezőny hamar ,,beáll": Hakkinen és Schumacher majd két másodperccel gyorsabbak körönként, mint csapattársaik, akikkel pedig Villeneuve-ék nem tudnak lépést tartani. A legnagyobb látványosságot a kicsúszó-kipördülő pilóták jelentik, Gené, Button, Frentzen is feladja a versenyt. Ezt követően előbb Heidfeld, majd Verstappen kap ,,stop and go" büntetést, a fiatal német azonban néhány kör elteltével műszaki hiba miatt végleg kiáll csapattársával, Alesivel egyetemben.
Az élen az egyetlen változás, hogy Hakkinennek sikerül kicsit meglógnia német üldözőjétől, aki így négy másodpercnyi távolságból követi őt.
A huszadik körben megkezdődnek a kerékcserék, a vezető négyes tagjai azonban majd harmincat tesznek meg a boxba állás előtt. Mika és Schumi egyszerre érkeznek a depóba, a finn 7,6, míg a német 9,9 másodperc alatt tankol meg, sejthető tehát, hogy a Ferrariba több benzin került. Barrichello megtartja harmadik helyét Coulthard előtt, Villeneuve ötödik, míg hatodiknak Ralf Schumacher zárkózik fel.
Ezután újabb húsz körön keresztül ismét unatkozunk, ám a futam hirtelen életre kel.
A második kerékcserénél a brazil ferraris és a skót mclarenes áll ki egyszerre: a szerelők eszeveszetten dolgoznak, ám az angolok egy hajszállal gyorsabbak, így Coulthard - épphogy elkerülve az ütközést riválisával - harmadikként tér vissza a pályára. A két éllovas közül Hakkinen jön ki előbb, 8,3 szekundumot tölt tankolással, majd másodikként áll vissza. Scumachernek azonban - a Ross Brawn által kitalált ravasz taktikamódosítás miatt - még négy körre elegendő üzemanyaga van. Schumi természetesen a könnyebb autójának és saját klasszisának köszönhetően repül, s ,,pit-stopja" után, - mely mindössze 6,3 másodpercet vesz igénybe - átveszi a vezetést Hakkinentől. Tizenhárom kör van még hátra, s a finnek négy szekundumot kellene ledolgoznia. Nehéz, de nem lehetetlen feladat.
Próbálkozik is Mika - két és félre szorítja hátrányát - ám ekkor nincs szerencséje a lekörözöttekkel, így eddigi munkája kárba vész. Már csak négy kör van hátra, mikor az ezüstnyíl egy végső rohamot indít a győzelemért. Az aréna tombol, a 135000(!) tifoso lélegzetvisszafojtva figyel...
A különbség folyamatosan csökken, ám a körök hamarabb fogynak el, mint a másodpercek: Michael Schumacher mindössze 1,1-es előnnyel megnyeri San Marino nagydíját.
A két extraklasszis teljesítményét jellemzi, hogy a harmadik Coulthard kis híján egy, a negyedik Barrichello pedig másfél(!) perces hátránnyal ér célba.
Villeneuve megbízható versenyzéssel szerzi meg az ötödik helyet, míg a hatodik pozícióban - melyet Ralf Schumacher kényszerű kiállásának köszönhetően kaparintott meg - a remekül vezető sauberes Salo fut célba.
| |
|