Ha eső, akkor Schumacher

2000.05.21. 19:11
Michael Schumacher győzelmével ért véget az Európa Nagydíj. A McLarenek most a dobogó második, illetve harmadik fokára szorultak, Hakkinen, Coulthard sorrendben.
Újra Schumacher
A tegnapihoz hasonlóan ismét esőfelhők gyülekeznek a Nürburgring felett. A pilóták azonban, bár már kissé csepereg, mindannyian ,,száraz" gumival vágnak neki a viadalnak.

A start tisztán zajlik le: Hakkinen rakétaként lő ki, s ő fordul elsőként Michael Schumacher és Coulthard előtt. Barrichello a negyedik, majd Villeneuve, illetve Ralf Schumacher következik.

A vezető páros természetesen rögtön meglóg, s a Coulthard-Barrichello duó is gyorsan távolodik az üldözőktől. Ralf Schumachert megelőzi Fisichella és De la Rosa is, s mindketten Villeneuve-öt kezdik támadni, sőt a benettonos hamar elé is kerül.

Mika Hakkinen
"Ha nincs a sok lekörözött, talán meg is előzhettem volna."
A kilencedik körben már javában esik, ám Schumacher kockáztat: a célegyenes előtti sikánban kifékezi Hakkinent. A másik Ferrari is hasonló manővert hajt végre, csak épp Coulthard ellenében, így Rubinho a harmadik.

A menők a tizenötödik-tizenhatodik körben váltanak esőgumira. A pályára visszatérve Schumi megtartja pozícióját, ám Mikának gondja támad a jobb hátsó abroncs fölszerelésénél, legalább hét másodpercet veszít, s visszaesik csapattársa mögé, a harmadik helyre. Barrichello, aki a legkésőbb cseréli le négy barázdás Bridgestone-jait, kiesik az első hatból De la Rosa, Fisichella, Irvine és Verstappen mögé, de hamar az ötödik helyre jön föl.

Elöl a két Mclaren helyet cserél, Hakkinen hátránya tizenhárom másodperc körül mozog. Időközben Verstappen lehagyja Irvine-t, aki megpróbálja visszaelőzni, ám összeakadnak, s mind a Jaguar, mind az esetet kikerülni képtelen Ralf Schumacher kipördül. Szerencsétlenségükre még koccannak is, melynek következtében mindketten elvesztik hátsó vezetőszárnyukat, így kénytelenek feladni a küzdelemet. Verstappen sem húzza sokkal tovább: néhány kanyarral később óriásit bukik, ám szerencsére csak az autó szenved károsodást, a pilóta nem. Az eső pedig csak esik, sőt inkább zuhog, egyre hevesebben.

David Coulthard
"A harmadik hely nem rossz."
A tankolások első rundja a harmincadik fordulóban kezdődik. A Ferrarik közül előbb Barrichello, majd Schumacher látogat a boxba, mindkét kiállás problémamentes. Van azonban egy nagy eltérés: míg az eddigi éllovas autóját tele töltik, a brazil jóval kevesebb üzemanyagot kap. Tudni lehet, hogy Schumi a futam végéig már nem tér vissza a depóba. A Scuderiával szemben egyik ezüstnyíl sem tölt újra: bizonyára ők mindkét kocsijuk számára csak egy ,,stopot" terveztek.

Hakkinen vezet tehát Schumi előtt, bő húsz szekundummal, majd igen sokkal lemaradva Coulthard következik.

Nyilatkozatok

M. Schumacher, aki meteorológiai ismereteiből adott ízelítőt:
,,A start nem sikerült túl jól, de szerencsére sikerült hamar megelőznöm Mikát. Mikor elkezdett esni kissé aggódtam: nem voltam biztos benne, hogy érdemes esőgumira váltani. Mindannyian tudtuk, hogy előbb-utóbb esni fog, de nem lehettünk biztosak benne, hogy ez már az igazi eső, amire várunk vagy csak egy futó záporocska. Mint kiderült, jól tettük, hogy váltottunk, hiszen a zivatar felhőszakadássá fejlődött. Ezen kívül más problémám nem volt, így talán mondhatom azt, hogy sima győzelem volt, aminek különben nagyon örülök."

Mika Hakkinen:
,,A harmadik startpozíció miatt tegnap kicsit bosszús voltam, tudtam, ma a startnál nem hibázhatok. Tökéletes ütemben engedtem fel a kupplungot ennek köszönhetem a villámrajtot. Az első kerékcserénél valamit elrontottunk, ami jó néhány másodpercembe került. A futam végén egész közel kerültem Schumacherhez, s ha nincs a sok lekörözött, talán meg is előzhettem volna, bár ebben nem vagyok biztos."

David Coulthard:
,,Nehéz verseny volt, az eső miatt sokat kellett dolgoznunk. Szerencsére Rubinhot magam mögött tudtam tartani. A harmadik hely nem rossz."

A Mclarenek csak negyvenöt kör után szakítják meg újra száguldásukat. Gond nincs, de így is csak a második és a negyedik helyre gurulnak vissza. Elöl Schumi, a harmadik Barrichello, ötödik Fisichella, hatodik De la Rosa. A vezető páros iszonyú iramot diktál, Schumi még Coulthardot(!) is lekörözi.

Kissé hátrébb tovább folyik a kakaskodás: Wurz próbál bebújni Herbert mellé, de a célegyenesre fordító kanyarban csak egy autónak van hely: az eredmény kettős piruett, végállomás a kavicságy.

A hátralévő mintegy tizenöt körben Hakkinen még megpróbálkozik egy utolsó rohammal, de hét másodpercnél nem jut közelebb a Ferrarihoz. (Lehet, hogy pont ezt a hetet hagyta a futam elején a boxban?) A pontszerző pozíciókban, bár Barrichello, tapad Coulthardra, már szintén nem történik változás, így a mezőny a Schumi, Hakkinen, Coulthard, Barrichello, Fisichella, De la Rosa sorrendben fut be.

A győzteseken kívül mindenképp elismerés illeti Fisichellát és De la Rosát, akik harcias versenyzéssel számukra remek eredményt értek el.

Európa nagydíj - 2000. május 21.

Név Ország Csapat Idő
1M. SchumacherNémetországFerrari
2HäkkinenFinnországMclaren+ 13.821
3CoulthardSkóciaMclaren+ 1 kör
4BarrichelloBrazíliaFerrari+ 1 kör
5FisichellaOlaszországBenetton+ 1 kör
6De la RosaSpanyolországArrows+ 1 kör
7DinizBrazíliaSauber+ 2 kör
8MazzacaneArgentinaMinardi+ 2 kör
9AlesiFranciaországProst+ 2 kör
10ButtonAngliaWilliams+ 2 kör
11HerbertAngliaJaguar+ 2 kör
12WurzAusztriaBenetton+ 3 kör
Kiestek
13ZontaBrazíliaBar+ 13 kör
14GenéSpanyolországMinardi+ 17 kör
15VilleneuveKanadaBar+ 19 kör
16VerstappenHollandiaArrows+ 42 kör
17IrvineÍrországJaguar+ 42 kör
18R. SchumacherNémetországWilliams+ 42 kör
19SaloFinnországSauber+ 40 kör
20FrentzenNémetországJordan+ 66 kör
21TrulliOlaszországJordan+ 67 kör
22HeidfeldNémetországProstNem indult