Ismét Schumié a pole

2000.06.03. 16:19
Michael Schumacher futotta a legjobb kört a Monacói Nagydíj időmérőjén. Meglepetésre a jordanes Trulli szerezte meg a második kockát, megelőzve Coulthardot. Häkkinen csak az ötödik.
Forró aszfalt és még forróbb levegő várja a pilótákat a Monacói Nagydíj kvalifikációs tréningjén.

A monacói öböl
Ez azonban nem riasztja el Zontát attól, hogy rögtön az első percekben a pályára merészkedjen. Követi őt csapattársa, Villeneuve is, de a kanadainak nincs szerencséje: a Honda motor mindössze a repülőkör egyharmadáig bírja, majd kileheli a lelkét. Szegény Jacques-nak több mint másfél kilométert kell kocognia a depóig, s mivel a pályán egyetlen autó sem száguld, így ő válik a fő attrakcióvá.

A közönség kiabálással és tapssal bíztatja a minél jobb eredmény elérésére. Jó huszonöt perc telik el, míg a BAR pilótája megérkezik a depóba, épp akkor, amikor Diniz kihajt onnan. A brazil jó kört fut, megelőzi Zontát, majd Irvine, utána pedig Coulthard áll az élre, nyomában Häkkinennel. Pillanatok telnek csak el, s már Michael Schumacheré az első kocka, de ő is csak másodperceken át örülhet, mert a semmiből Jarno Trulli vág az élre.

Ekkor Trulli, Schumacher, Coulthard, Frentzen a sorrend, Häkkinen csak a tizenharmadik helyen szerénykedik. Természetesen Mika is tudja, hogy ebből a pozícióból lehetetlen Monacóban győzni, s visszatér az aszfaltra, ám az egyik Williams föltartja, ezért be sem fejezi mért körét.

Schumacher a bokrok alatt
A mezőny elején Schumacher visszaveszi a pole-t, s mögé Coulthard is felzárkózik, így Trulli két helyet visszaesik. Häkkinen kálváriája folytatódik: a finn bajnok ismét gyors körön van, mikor a Rascasse-ban Gené falhoz veri autóját. Sárga zászló, kötelező lassítás: ez a kör is füstbe ment.

Jarno Trulli nem hagyja magát! Ismét a semmiből - az operatőrök újra elszalasztják - futja a leggyorsabb kört. Schumi azonban képes válaszolni, s több mint három tizeddel jobbat megy, így vissza áll az élre. Coulthardnak azonban nem sikerül a visszavágás, így marad a harmadik pozícióban. Ekkora Häkkinen már a tizenhetedik(!) rácsig esik vissza, s az idő vészesen fogy: mindössze tíz perc van hátra, kezd meleg lenni a dolog... Mika újra kigurul, ismét repül, ám a Rascacasse-ban ezúttal De la Rosa töri össze autóját. Ez a kör is elveszett.

Häkkinen megküzdött az ötödik kockáért
Egy gyors boxbeállás, majd Häkkinen negyedszer(!) is megpróbál elmozdulni a kilencedik sorból. A balszerencséje azonban most sem hagyja el... Ismét a Rascasse, ismét Gené. Azonban a spanyol minardisnak valahogyan sikerül visszaevickélnie a depóba, így Häkkinen - két bemelegítő kör után, két perccel a kockás zászló előtt - futhat egy mért fordulót: majdnem nyolc tizeddel elmarad Schumachertől, de legalább az ötödik hely megvan.

Nyilatkozatok

Michael Schumacher:
,,Az én első helyem és Mika hatodik kockája jó kiindulópont a futamot tekintve. Azonban még nem nyertem meg semmit, a rajtnál Trullira és Coulthardra is igencsak oda kell figyelnem."

Jarno Trulli:
,,Nem számítottam az első sorra, csak abban reménykedtem, hogy sikerül az első hat közé kerülnöm. Ezt szerencsére jócskán túlteljesítettem, ami leginkább a csapat érdeme. Köszönöm a munkájukat."

David Coulthard:
,,A harmadik hely nem olyan rossz eredmény, bár lehettem volna jobb is. Az igazi verseny csak holnap lesz, akkor kell majd bizonyítanom."

Elöl Schumacher, Trulli, Coulthard, Frentzen a sorrend, s mivel egyikük sem tud már javítani - Schumi valószínűleg már nem is nagyon akar - ez marad a végeredmény. A harmadik sorba Häkkinen mellé Barrichello jön föl, így a rajtrács első hat helyén három csapat - Ferrari, Jordan, McLaren - osztozkodik.

A vörös, sárga, ezüst autók keveredését tekintve holnap nem akármilyen startra számíthatunk. Az elképesztően vezető Trulli biztosan keményen ragaszkodik majd élte eddigi legjobb rajthelyéhez, Häkkinennek pedig a győzelemhez - ha még egyáltalán gondol rá - már a piros fények kialvásának pillanatában meg kellene kezdenie a felzárkózást. És akkor még nem említettük Coulthardot, Frentzent és az éllovas Schumachert...