További Forma-1 cikkek
-
Michael Schumacheren viccelődött, népharag zúdult a Formula–1-es szakértőre
- Ez nem tartott sokáig: Vettel máris visszatérhet az autósportba!
- Verstappen szárnyakat ad a Red Bullnak
- A Red Bull legmerészebb álmait is felülmúlja a 2023-as szezon
- Verstappen visszatalált a győztes útra: holland erődemonstráció Szuzukában
![]() |
Coulthard esetleges halálával óriási összeget nyerhettek volna |
Silverstone-ban tesztelt az istállók többsége
Szombaton egyébként befejeződött a csapatok felkészülése a vasárnapi Osztrák Nagydíjra.
Silverstone-ban, ahol az istállók többsége - Jordan, Sauber, Jaguar, Arrows, Benetton, BAR - tesztelt, Verstappen érte el a legjobb időt, ami a holland pilóta utóbbi időben nyújtott teljesítményét tekintve már nem is meglepő. A három nap során a holland mögött Frentzen, Trulli, Wurz és Salo szerepelt még eredményesen.
Három team, a Ferrari, a McLaren és a Williams azonban nem utazott el a Ködös Albionba.
Az előbbi kettő Mugelloban, míg az utóbbi a BAR-ral karöltve, a portugáliai Estorilban körözött. Nagy meglepetésre a toszkán ringen mind a négy napon az ezüstnyilak tesztpilótája, Panis futotta a legjobb időt. Az egyszeres futamgyőztes franciát - aki jövőre állítólag újra versenyezni akar - sem Schumacher, sem Coulthard nem tudta megelőzni.
A szinte teljesen felújított estorili aszfaltcsíkon Ralf Schumacher volt a leggyorsabb Williams-BMW-jével. A német az összesített időket tekintve a BAR-os Zontat és csapattársát, Buttont utasította maga mögé.
|

A Honda tuningcége, a Mugen 2001-től nem vesz részt a Forma-1-ben
A Honda múlt heti bejelentése után - miszerint a következő szezonban a BAR mellett a Jordan istálló autóit is ellátja motorokkal - néhány nappal újabb nyilatkozattal állt a sajtó elé. A japán konszern hivatalosan is elismerte, hogy tuningcége, a Mugen 2001-től kezdve nem vesz részt a Forma-1 küzdelmeiben.
A hír voltaképpen várható volt, hiszen a leányvállalat által előállított hajtóművek is az anyacég műhelyeiben készültek, amely azonban nem bírja el három istálló támogatását.
A Honda visszakozása valószínűleg Alain Prostot keseríti el leginkább. A volt négyszeres világbajnok istállója ugyanis az év végén szinte biztosan elveszíti gyári Peugeot erőforrásait, a csapatfőnök pedig szívesen pótolta volna azokat a ,,fél gyári" Mugenekkel. Így azonban a francia csapat esélyei arra, hogy jövőre is exkluzív szerződést kössön egy motorszállítóval, igen csak megcsappantak. Belső információk szerint Prost a Ferrari tavalyi hajtóműveivel vigasztalódna, de nem zárható ki egy esetleges megállapodás a Superteckel sem. Ha ez utóbbi történik, az azt jelenti, hogy létrejön Prost álma, a teljes nemzeti alakulat: francia motor, francia gumik (Michelin), francia pilóta (Alesi), francia szponzor (Gauloises).
Juan-Pablo Montoya: Indy 500-ból az F1-be
A tengerentúlon egyre többen veszik biztosra, hogy Juan-Pablo Montoya, az idei Indy 500 győztese, 2001-ben a Williams csapat pilótája lesz. A bennfentesek szerint múlt vasárnap, Magny Cours-ban már meg is köttetett a szerződés a 24 éves kolumbiai pilótával, aki Jenson Buttont váltja fel a brit istállónál.
Buttonnak, ha az információk valósnak bizonyulnak, igyekeznie kell új helyet találnia magának a száguldó cirkuszban. Ám ez valószínűleg nem esik majd nehezére, hiszen a Jaguar, a Jordan, és a Sauber mellett már az Arrows is szívesen látná a húszéves angolt.
Szintén a CART-hoz kapcsolódik a hír, mely szerint Dario Franchitti, az amerikai sorozat tavalyi második helyezettje a következő hetekben tesztelni fogja a Forma-1-es Jaguart. Ha a próbák jól sikerülnek, egy hosszú távú szerződés is köttethet a huszonnyolc esztendős skót pilóta és a brit alakulat között.
|