További Forma-1 cikkek
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
- Mintha szabály lenne rá: Szuzukában is Verstappené a pole pozíció
- Kicsúszás, eső, 50 perces várakozás – így telt a Formula–1 pénteki programja
Irvine kicsúszása az első körben |
A károsultak már rohantak volna vissza a boxba, hogy tartalékautójukkal odaállhassanak a második rajthoz, ám a versenybíróság - sokakat megbotránkoztató módon - csupán a Biztonsági Kocsit küldte az aszfaltra, a futamot nem állította le.
A Safety Car 11 körön keresztül tartotta maga mögött a mezőnyt, mert a szétrepülő alkatrészek megsebesítettek egy tűzoltót, akit mentővel szállítottak el, így egészen addig várni kellett, míg az elhagyta a pályát.
Mikor végre újra elengedték a versenyzőket, újabb koccanás történt: közvetlenül a biztonsági autó kiállása előtt a vezető Schumacher túl hirtelen lassított le, ezért többen majdnem nekiütköztek. Tapasztalatlansága miatt Button a korlátnak csúszott, s néhány méterrel arrébb kiállni kényszerült.
Majd végre újra elindult a kocsisor, melyet az első startot remekül elkapó Schumacher vezetett Hakkinen és Villeneuve előtt. Utánuk a Ralf Schumacher, Fisichella Verstappen trió következett. A vezető hármas szilárdan tartotta helyét - Schumi körönként hat tizedet vert a finnre, míg Villeneuve legalább egy másodpercet veszített fordulónként - azonban mögöttük percről-percre változott az állás. Verstappen több látványos előzést végrehajtva harmadiknak - Villeneuve a 15. körben motorhiba miatt kiállt - míg Zonta a hetedik helyről negyediknek jött föl. Sőt, a brazil kisvártatva Verstappent is maga mögé utasította.
Schumi, Hakkinen, Zonta, Verstappen, Ralf Schumacher, Fisichella foglalták el a pontszerző helyeket. Huszonhárom kör után jött az első tankolás - Zonta hajtott a boxba - ő valószínűleg két kiállásos taktikát tervezett. Eközben az élen az egyetlen megmaradt Ferrari már több mint hét szekundummal vezetett az ezüstnyíl előtt, s tovább növelte előnyét.
Az egyszer ,,pit stopolók" a 32. forduló után kezdtek a depóba szállingózni, ám Schumi csak 39., legközelebbi üldözője pedig 41. forduló után ment ki az új gumikért. A kerékcsere mindkettejüknek remekül sikerült, így az aszfaltra visszatérvén ismét kialakult köztük a tíz szekundumos különbség. A harmadik pozíciót a Williams Schumacherje foglalta el, majd Verstappen, Wurz és az újra felzárkózó Zonta következett. A sokáig remekül száguldó Fisichella több mint másfél percet töltött szerelői társaságában, így jócskán hátra szorult. A futam utolsó harmadában Schumi igencsak kímélte autóját, így előnye csupán három másodpercre apadt, ám így is simán nyerte a Scuderia hazai nagydíját. Hakkinen nyugodt második helyet könyvelhetett el, míg harmadikként Ralf Schumacher futott célba. Negyedik a nagyszerűen manőverező Verstappen lett orrhosszal megelőzve a szintén remeklő, idei első pontjait szerző Wurzot. Hatodikként Zonta keresztezte a célvonalat, pontot szerezve motorszállítójának, a Hondának, aki Monzában ünnepelte 200. Grand Prix-jét.
|
Újságíró: -,,Michael, fantasztikus győlelmet arattál..."
Schumi: - ,,Nem tudok mit mondani, egyszerűen nem találok szavakat arra, amit most érzek."
Újságíró: - ,,Ez volt a 41. győzelmed, így utolérted Ayrton Sennát"
Schumi: - ,,Igen, ez nagyon sokat jelent nekem..."
S ekkor sosem látott jelenetek játszódtak le: a német pilóta hangja elcsuklott, arcát kezei közé temette, s zokogni kezdett. Hakkinen - aki tavaly került Monzában hasonló helyzetbe - és Ralf rögtön vigasztalóan átkarolták, majd Mikán lett volna a nyilatkozás sora, ám ebben a pillanatban ő is csak annyit tudott mondani ,,Beszéljen inkább Ralf", s átpasszolta a megszólalás jogát kollégájának.
Miután a kis Schumi elmondta, hogy a tömegkarambolból szinte semmit nem látott, a riporter ismét Michaelt kérdezte, aki ekkorra úgy ahogy kisírta magát. A Ferraris azonban ismét képtelen volt válaszolni, csupán a csapatnak mondott köszönetet. A végén Hakkinen még nagy nehezen elmondta, hogy ,,a Ferrari és Schumi ma gyorsabb volt, így megérdemelte a győzelmet".
Lent a boxokban is sírtak, ám itt a könnyeknek más oka volt: nyilvánosságra hozták, hogy a tömegbaleset során megsérült harminc éves tűzoltó, Paolo Girimberti a kórházban életét vesztette.