A cirkusz felkészült Indianapolisra

2000.09.20. 11:59
Michael Schumacher és Mika Hakkinen a Forma-1 többi versenyzőjével együtt készen áll arra, hogy a hétvégén kilenc évi távollét után visszatérjen az Egyesült Államokba. Méghozzá nem is akárhova, hanem a legendás indianapolisi Brickyard pályájára.
Amerikában legutóbb 1991-ben rendeztek Forma-1-es futamot, amelyen a jelenlegi mezőnyből csupán a kétszeres világelső Mika Hakkinen és Jean Alesi állt rajthoz. Indianapolisban azonban az F-1 jelenlegi pilótái közül csupán Jacques Villeneuve száguldott már, még 1995-ben, mikor megnyerte a mítikus Indy 500 nevű cartviadalt. A 2000. évi Forma-1-es szezonra azonban Bernie Ecclestone a helyi rendezőkkel egy teljesen új aszfaltcsíkot építtetett, amely magában foglalja az oválring egy részét, ám rendelkezik egy úgynevezett "infield", azaz belső utcai résszel is. Ebben a kombinált betonteknőben még egyetlen F-1-es versenyző sem körözött, így a vasárnapi futam mindenki számára tartogat majd meglepetéseket. Igen érdekes lesz látni, hogy az európai cirkusz rakétái miképp alkalmazkodnak a döntött kanyarokhoz, melyben a CART és az IRL sorozat pilótái többnyire padlógázzal - úgy 350 km/órás sebességgel - száguldanak át...

Villeneuve száguldott már Indianapolisban
Michael Schumacher vezérletével a Ferrari Mugellóban és Fioranóban tréningezett a hétvégi megmérettetésre. "Úgy érzem remekül sikerült az autókat felkészíteni, bár meglehet, hogy az ismeretlen indianapolisi ringen sokat kell majd változtatni a beállításokon. A győzelem érdekében mindenre nyitottnak kell lennünk, bár szerintem a világbajnokság nem Amerikában fog eldőlni. Úgy érzem, az áhított cím sorsa csak Japánban, illetve Malajziában válik véglegessé. Hakkinennek és nekem szinte egyforma esélyünk van a végső diadalra, hiszen a két pontnyi hátrányom csaknem elhanyagolható: egy győzelem és máris két pontnyi előny lehet belőle" - bizakodott a Ferrari kétszeres német világelsője.

A nagy ellenfél, a McLaren szintén Mugellóban készült, s leginkább Olivier Panist, a tesztpilótát illeti dicséret az elvégzett munkáért. A Ferrarihoz hasonlóan, ahol Barrichello - ha ki mondják, ha nem - egyértelműen a kettes számú pilóta szerepébe van kényszerítve, Indianapolisban valószínűleg már a McLaren is élni fog a csapatverseny fegyverével. Azaz Coulthard, akinek már csak matematikai esélye van a világbajnoki trófea megszerzésére, minden bizonnyal Hakkinen másodpilótája lesz az Egyesült Államok nagydíjától kezdve. Ezt éppen - bár kicsit burkoltabban - maga Coulthard jelentette be: "Nem lepődnék meg, ha Indianapolisban Ron Dennistől a verseny sorrendjét befolyásoló utasításokat kapnék, azaz ha szükséges, el kell engednem Mikát. Úgy érzem, ez így is van rendjén, hiszen a hátrányom tizenkilenc pont, s már nem valószínű hogy beleszólhatok a vb.-címért folyó harcba" - törődött bele sorsába a skót pilóta.

Ezek tehát az előjelek, amelyeket tekinve nem mindennapi futamra számíthatunk vasárnap este, magyar idő szerint nyolc óra táján.

Amerikában a kisebb csapatok versenyzői között is nagy versengés várható, hiszen már nincs sok szabad cockpit a következő szezonra. Az utóbbi hetekben több sofőr is megtalálta helyét a 2001-es sorozatra. Kiderült, hogy Alesi Prosttal marad, a Jaguarnál pedig a CART-ba távozó Herbert helyét a tesztpilóta Luciano Burti veszi át. Nick Heidfeld három évre aláírt a Sauberhez, így Alain Prost az ő pótlására éppen az eddig a svájci istállónál foglalkoztatott Pedro Dinizt - helyesebben annak dollármillióit - próbálja megszerezni csapata számára. A szezon legkellemesebb meglepetését okozó Arrowsnál - De la Rosa és Verstappen többször is pontot szereztek - a spanyol helye már jövőre is biztos, ám nagy a valószínűsége, hogy holland kollégáját is megtartja Tom Walkinshaw csapatfőnök. Egy másik kicsinél, a Minardinál Genének van már érvényes szerződése 2001-re. Végül ejtsünk néhány szót két elbocsátott pilótáról: az ex-benettonos Wurz és a volt BAR-os Zonta a következő idényben valószínűleg a McLarennél tesztpilótaként bizonyíthatják régi főnökeiknek, hogy hiba volt őket elengedni.