Schumi pihen, Hakkinen babát vár, a többiek vezetnek

2000.12.09. 14:50
A Forma-1 hivatalosan is megkezdte felkészülését a következő szezonra, a jerezi kollektív teszteken Coulthard futotta a legjobb időt. Az újoncok közül Montoya és Raikonnen is bemutatkozott.
A Száguldó Cirkusz jerezben már a 2001-es szezon jegyében rótta a köröket. A csapatok közül csupán az agonizáló Minardi, illetve a még pihenő Prost nem látogatott el a dél-spanyolországi ringre. A most debütáló versenyzők - Montoya és Raikkönen - mellett a Michelin is ez alkalommal látta el először gumikkal három csapatát, a Jaguart, a Williamset és a Benettont.

Coulthard teljesítette a legjobb időt
A három nap során a McLarenes David Coulthard teljesítette a legjobb időt, a többiek legalább hét tizednyi hátránnyal követték őt. A skót pilóta egyedül képviselte a wokingiakat, hiszen csapattársa, Mika Hakkinen már minden idejét feleségével tölti, aki a napokban ad életet első gyermeküknek.

Természetesen a Ferrari is megjelent Jerezben, méghozzá Barrichellóval, ám az olaszok megosztották erejüket, mert Fioranóban Badoer már a 2001-es kasztni egyes darabjait próbálgatta. A brazilnak jól ment a vezetés, a szerdai esős napon ő végzett az időlisták élén.

Mindenképpen meg kell említeni, hogy a nedves aszfalton a Michelin gumijai megbízhatóbban viselkedtek mint a Bridgestone abroncsai, ám a száraz körülményeket még az utóbbiak bírták jobban.

A sofőrök közül négyen a megszokottnál is nagyobb figyelemben részesültek a tréning során. Juan-Pablo Montoya 1998 után most vezetett először F-1-es gépet, mégpedig egy Williams-BMW-t, Kimi Raikkönen, a Sauber tejfelesszájú újonca most mutatkozott be hivatalos teszten, Olivier Panis egy év után újra versenyzőként ült a BAR-Honda volánja mögé, Jenson Button pedig első alkalommal próbálhatta ki a Benettont. Halljuk, ők hogyan vélekedtek a három nap során történtekről:

Juan-Pablo Montoya:
"Meglepően könnyű vezetni az autót, ezért hamar megtaláltam a versenyvonalat. Szerintem jobb vagyok, mint két évvel ezelőtt, ám még sokat kell gyakorolnom, hogy ez az időeredményeimben is megmutatkozzon. A kocsi gyors, ezért ha hozzászokom a Forma-1-es autó követelményeihez nem hinném, hogy gondjaim lesznek az idény során."

Kimi Raikönnen, aki megkapta az FIA-tól a szuperlicencet, s így jövőre biztosan a Sauber pilótája lesz:
"Életem lehetőségét kaptam meg Sauber úrtól, s úgy gondolom, eddig éltem is vele. Éreztem, hogy nagy a nyomás rajtam, ám nem hibáztam. Azt hiszem, meggyőztem a szövetség vezetőit is, hogy érett vagyok a Forma-1-re, ezért adták meg már három nap után a licencet. Célom, hogy ezután is a pályán bizonyítsam, hogy megérdemlem a bizalmat."

Olivier Panis, a BAR főállású pilótája:
"Jó érzés volt újra igazi pilótaként körözni. Az autó remek, nem is gondoltam volna, hogy ennyire gyors. Szerintem jövőre akár a McLarenekkel is felvehetjük a versenyt! Higgyenek nekem, hisz egy éven keresztül vezethettem az ezüstnyilakat, így van összehasonlítási alapom."

Jenson Button, már a Benetton-Renault versenyzőjeként:

Jenson Button
"Nem értem miért hasonlít mindenki Montoyához? Az, hogy itt Jerezben az első körömet épp mögötte tettem meg, semmit nem jelent, csupán véletlen. Én már tapasztalt pilóta vagyok, hiszen sikeres évem volt 2000-ben. Nekem jövőre Hakkinennel és a Schumacher-fiúkkal kell versenyeznem, s ha minden jól megy képes is leszek, hogy megszorítsam őket."

Végül ejtsünk szót egy nagy hiányzóról: Michael Schumacher, az idei világbajnok norvégiai házában pihen kisebb lábműtétje után, s csak január közepén fogja megkezdeni a felkészülést. Az új Ferrari ennél egy kicsit később, január végén vagy február elején gördül ki a maranellói gyárból.