Új év, új párbajok

2001.01.05. 21:22
Habár a 2001-es Forma-1 szezon csupán márciusban kezdődik, egyes istállóknál - Benetton, Williams, Sauber - már most megindult a harc az "első számú pilóta" rangért.
Első látásra minden igen egyszerűnek tűnik. A Benettonnál a már családtagnak számító Fisichella, a Saubernél az ex-F3000-es bajnok Heidfeld, a Williamsnél pedig a már tapasztaltnak számító Ralf Schumacheré az egyes számú ülés. Igen ám, de ha a sarkukban olyan tehetségek toporognak, mint Jenson Button, Juan-Pablo Montoya vagy Kimi Räikkönen, akkor senki sem lehet biztos a dolgában. Tudják ezt természetesen az érintettek is, és még mielőtt a versenyek megkezdődnek, igyekeznek tudatosítani, hogy ki az úr a háznál.

Kimi Räikkönen
Pilótatársa, Heidfeld ígéretes tehetségnek tartja
"Kimi igen gyorsan megszokta az F-1-es kocsit. Remek időket repesztett és szinte egyszer sem hibázott. Bevallom mindez meglepett engem, de nincs ok az izgalomra: be fogom bizonyítani, hogy a Saubernél én vagyok a főnök. Tavaly a barcelonai tréningen már kezdtem úgy érezni magam, mint két éve, mikor a F3000-ben bajnok lettem. Az autó gyors volt és én végig a menők között tanyáztam. Meglátják, így lesz majd ez végig a szezonon keresztül."-mondta optimistán Heidfeld.

Természetesen Fisichella is meg akarja tartani a csapaton belüli pozícióját, ezért már most felkészül a Jenson Button kihívására: "Azt hiszem 2001-ben a Benetton a legerősebb csapatok közé fog tartozni, elég ha csak a Renault motort és a versenyzőket tekintjük. Jenson és én a leggyorsabbak közé tartozunk. Én idén sem fogok változtatni a taktikámon, mindenhol a maximumra törekszem. Eddig is ezt tettem és ezután is ezt fogom tenni, legyen a csapattársam Button, Villeneuve vagy akár Schumacher".

Hírek röviden:
- Minden bizonnyal megmenekül a Minardi! Az anyagi gondokkal küszködő, kis olasz alakulat főnöke, Giancarlo Minardi szerdán nyilatkozott istállója helyzetéről: "A Minardi 2001-ben is ott lesz a Forma-1 futamain. A csapat megvásárlására remek ajánlat érkezett a Mecachrome-tól, s így a team megmenekül a csődtől. Azt még nem tudom, mely versenyzőkkel, de biztosan ott leszünk márciusban, Ausztráliában."

- Alig több, mint tíz nappal a Jordan új autójának bemutatása előtt elhagyta a csapatot a 2001-es kasztni tervezője, Mark Smith. Smith követte a Benettonhoz egykori kollégáját, Mike Gascoyne-t, aki októberben vált meg az ír istállótól. A szezon kezdetéig rendelkezésre álló rövid idő miatt a csapatfőnök, Eddie Jordan minden bizonnyal saját forrásból fogja betölteni a megüresedett helyet, azaz valakit előléptet a dolgozói közül.

Lehetséges, hogy a legnehezebb dolga Ralf Schumachernek lesz, hiszen neki idén a CART 1999-es bajnokát, az Indy 500 győztes Juan-Pablo Montoyát kell maga mögé utasítania az istállón belül. A még mindig csak 26 éves Ralf természetesen nincs megijedve új társától, hiszen két évvel ezelőtt Alex Zanardi ült mellette a Williamsben, s azt a csatát a kis Schumi simán megnyerte. "Montoya érkezésével a csapatunk erősödött, bár szerintem nem volt jó lépés, hogy Buttont elengedtük a Benettonhoz. Jenson tavaly remek munkát végzett, gyors volt, s nekem igyekeznem kellett, hogy megverjem őt. Ebben a szezonban sem számítok kisebb küzdelemre, habár Montoyának még sokat kell bizonyítania ahhoz, hogy a Forma-1-ben is olyan elismert legyen, mint a CART-ban volt. Emiatt valószínűleg nagyobb teher lesz a vállán, mint az enyémen. Ez pedig mindenképpen előny a számomra" - vélekedett a világbajnok öccse.

Ha csak erre a három fiatal pilótára tekintünk már észre vehetjük, hogy 2001-ben hatalmas pozícióharcokra számíthatunk. S akkor még nem is szóltunk a Michael Schumacher-Barrichello és a Hakkinen-Coulthard kettősökről, amelyekben a tavalyi másodikok idén mindenképp elsők akarnak lenni. Remek szezon lesz!