A Williams óvatos, mint mindig

2001.01.28. 13:29
Szombaton, Silverstone-ban a Williamsen volt a sor: itt mutatták be a csapat új versenykocsiját.
Az FW23 fényezésében a sötétkék dominál
A gépet, mely az FW23-as kódnevet kapta, a két egyenrangúnak kikiáltott pilóta, Ralf Schumacher és az F-1-es újonc, Juan-Pablo Montoya leplezte le. A külsőségekben a legnagyobb változást a sötétkék fényezés térhódítása jelenti, a kasztni majd' fele ugyanis e színben pompázik, a fehéret kiegészítve. Természetesen a légterelő idomok is megújultak, e téren a Williams mérnökei a Ferrari és a McLaren közötti utat választották: a chassis mindkettőre hasonlít ugyan, ám kisebb különbségek felfedezhetőek. Ilyenek például a kevésbé meredek orr és a szögletesebb levegőbeömlő nyílások.

Az igazi újdonság azonban az idomok alatt bújik meg: ez a BMW gyári motorja. A német cég már tavaly is szuperkönnyű és igen megbízható erőforrást készített az angolok számára, ám idén minden bizonnyal még azt a teljesítményét is túlszárnyalja. A vadonatúj hajtómű ugyanis kisebb és könnyebb - már a 100kilót(!) sem éri el - mint elődje. Ehhez járul még a megnövekedett teljesítmény, mely a Williams-BMW FW23-ast a két nagy - a Ferrari és a McLaren - legveszélyesebb riválisává teheti. Ezt - mármint az esélyességet - azonban igyekszik minél jobban palástolni a Sir Frank Williams vezette istálló.

Ralf Schumacher és Juan-Pablo Montoya
Nem igazán szívlelik egymást
"Azt hiszem két hihetetlenül versenyképes pilótánk van. Az egyikük kissé ismeretlen a G.P.-sport számára, de azt gondolom, hogy senki sem kérdőjelezheti meg a csapatunk képességeit. Nem várom azt, hogy sofőrjeim egymás tenyeréből egyenek, engem csupán a pályán nyújtott teljesítményük érdekel." - összegezte véleményét Sir Frank. Az elmondottakból talán az utolsó mondat a legérdekesebb, amely szinte nyíltan elismeri, hogy Ralf Schumacher és az 1999-es CART bajnok, illetve 2000-es Indy 500 győztes Montoya nem igazán szívelik egymást. A kis Schumi a múlt év végén nyíltan kritizálta a vezetőség döntését, amiért hagyta elmenni Buttont, s helyére egy ismeretlen "fekete lovat" igazolt. Természetesen ezt a fiatal kolumbiai nem vette jó néven, így az első közös tesztek során kissé fagyos volt a kapcsolat a két versenyző között. A hidegháború azóta valamelyest enyhült, ám a csapatfőnök kijelentése bizonyítja a legjobban, hogy nem szűnt meg.

A kasztni alatt kisebb, könnyebb, és nagyobb teljesítményre képes motor rejtőzik
Mindenesetre a prezentáción egyikük sem foglalkozott a másikkal, mindketten inkább - érthetően - az előttük álló feladatokról beszéltek.

"Mindenek előtt meg kell tartanunk a tavaly kiharcolt világbajnoki harmadik helyünket - kezdte Ralf. Sőt, ha lehet még közelebb szeretnénk kerülni a Ferrarihoz és a McLarenhez. Ha az új autóra nézek, azt mondom, hogy célunkat képesek leszünk megvalósítani".

Montoya a csapattársával ellentétben inkább a saját kötelezettségeiről nyilatkozott: "Az eddig elvégzett teszteléseink ígéretesen alakultak. A szezon - ami igen érdekesnek ígérkezik - pedig hosszú, így sok mindent lesz időm megtanulni. Vissza kell rázódnom a Forma-1-es kategóriába, szinte újra kell kezdenem a karrieremet. A legfontosabb és a legbiztatóbb azonban a számomra az, hogy a tréningek során eddig semmi gondunk sem volt, minden flottul ment".

Végül összegzésképpen, azt hiszem kimondhatjuk: ha a BMW-motor is úgy akarja, idén a Ferrari, illetve a McLaren legkomolyabb kihívója a Williams istálló lehet.