További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Barrichello és Schumacher |
A Scuderia legnagyobb ellenlábasa, a McLaren - a Jordannel, a Jaguarral, az Arrowszal és a Sauberrel együtt - Valenciában tréningezik. Eddig - három nap alatt - az ezüstnyilak voltak a leggyorsabbak, kétszer Hakkinen, egyszer pedig Coulthard neve állt az időlista élén. Mindenféleképpen meg kell még említenünk, hogy a wokingiak harmadik versenyzője, Alex Wurz hétfőn csupán két századdal maradt el a skót legjobbjától. A McLarenek mögött folyamatosan változik a helyzet, Burti a Jaguarral, Bernoldi az Arrowssal és Frentzen a Jordannal is végzett már a második pozícióban a nap végén. Hétfőn pedig megérkezett a Sauber is, így a mezőny a hét második felében méginkább besűrűsödik.
Európa pillanatnyilag harmadik számú Forma-1-es városában, Estorilban a Prost és a Benetton autói róják a köröket. A két istálló különversenyében eddig az előbbi vezet, az angolszász team versenyzői, Fisichella és Button még mindig a motor beállításával bajlódnak. Alesi és Mazzacane, illetve De la Rosa, a négyszeres világelső Alain Prost három versenyzője azonban folyamatosan képes száguldani, az új, Ferrari-motoros autó eddig szinte hibátlanul működik.
Ha tekintetünket Kyalamira szegezzük, akkor az öreg kontinensen kívül is találunk F-1-es versenykocsikat. Itt gyakorol ugyanis a Williams- és a BAR-istálló. A két alakulat az eddig teljesített három nap során partiban volt, azaz nagyjából azonos időket teljesítettek a dél-afrikai ringen. A legjobb kör Villeneuve nevéhez fűződik, ám nem sokkal maradt el tőle csapattársa, Panis, valamint a két williamses, Ralf Schumacher és Montoya sem.
A pályán kívül is történt néhány említésre méltó esemény a hétvégén. Ezek közül kiemelkedik Bernie Ecclestone és a Forma-1 motorgyártóinak harca a Forma-1-es közvetítési jogok, s ezáltal az egész F1-es vállalkozás birtoklásáért. Ezeket a jogokat - melyek a Száguldó Cirkusz elsődleges jövedelemforrását jelentik - pillanatnyilag fele-fele arányban Ecclestone és a német EM TV társaság birtokolja. A BMW, a Daimler-Chrysler (Mercedes), a Jaguar (Ford), a Renault és a FIAT azonban azt szeretné, ha legalább huszonöt százalékkal rendelkezhetne a bevételekből. A dolgokat bonyolítja, hogy az EM TV anyagi gondokkal küszködik, s legszívesebben megszabadulna Forma-1-es részvényeitől, vevője pedig kettő is akad: Leo Kirch és Herbert Kloibert német médiamágnások, akiket - nem elhanyagolandó - a szakma két legádázabb riválisaként tartanak számon. S ha ehhez hozzávesszük, hogy Bernie Ecclestone - azoknak több televízióscsatornája miatt - egyik üzletembert sem látná szívesen maga mellett, akkor megállapíthatjuk, hogy ebben a "bajnokságban" igen hosszú és legfőképp kiszámíthatatlan harcra számíthatunk.
Max Mosley |
"Köztudott, hogy én Kimi licence ellen szavaztam. Szerintem ugyanis felelőtlenség olyan versenyzőt a Forma-1-be engedni, akinek nincs elég tapasztalata. Ha ne adj' Isten balesetet okoz, akkor minket, azaz az FIA-t terheli a felelősség"- mondta az elnök.
Befejezésképp szóljunk arról a hírről, mely a DSF televíziós adón jelent meg néhány nappal ezelőtt. A sportcsatorna értesülései szerint 2002 végén a Marlboro, azaz a Philip Morris multinacionális dohánygyár kiszáll a Forma-1-ből. A lépés nemcsak a Ferrarit, hanem jó néhány F1-es viadalt, köztük a Magyar Nagydíjat is érzékenyen érintené, hiszen ez a márka a rendezvények főszponzora. Távozásával pedig az esmények szervezői - a szükséges pénz előteremtése szempontjából - akár nehéz helyzetbe is kerülhetnek.
A hírt maga a dohánygyár eddig nem erősítette meg, de nem is cáfolta.