Schumacherről utcát neveztek el

2001.02.13. 14:43
A hét legérdekesebb eseményei közül is kiemelkedik, hogy Michael Schumacherről szülővárosában, Kerpenben utcát neveztek el, valamint - s bár ez nem meglepetés - hogy Coulthard és Hakkinen verhetetlen a valenciai teszteken.
Kezdjük is rögtön a német pilótával, akinek mostanság igen eseménydús napjai vannak! A háromszoros világbajnoknak az új F2001-es Ferrari tesztelése mellett jó néhány protokollmeghívásnak is eleget kell tennie. Hétfőn például szülővárosába, Kerpenbe volt hivatalos, ahol leleplezhette a róla elnevezett utcanévtáblát, s beírhatta nevét a település aranykönyvébe. "Mindig szívmelengető érzés, ha ilyen nagy megtiszteltetés éri az embert. Az effajta elismerések adnak erőt leginkább a sikeres folytatáshoz" - mondta Schumacher, akinek a pletykák szerint - a visszavonulása utáni évekre - vezető állást ajánlott a FIAT-nál Gianni Agnelli, a gyár tiszteletbeli elnöke.

Barrichello és Schumacher
A pályán Schumit ezekben a napokban Barrichello helyettesíti, aki péntek óta próbálgatja Mugellóban és Fioranóban az idei Ferrarit. A brazil pilóta, miután száraz és esős körülmények között is vezette a kocsit, így nyilatkozott: "A gép azt adja, amire számítottam: erős és kezelhető. Mindemellett nehezebb az úton tartani, mint a tavalyit, de ez valószínűleg a szabálymódosítások miatt van így. Kevesebb a szárny, kevesebb a leszorító erő is, de meg kell szoknom, ha győzni szeretnék. Én pedig természetesen azt szeretnék!"

A Scuderia legnagyobb ellenlábasa, a McLaren - a Jordannel, a Jaguarral, az Arrowszal és a Sauberrel együtt - Valenciában tréningezik. Eddig - három nap alatt - az ezüstnyilak voltak a leggyorsabbak, kétszer Hakkinen, egyszer pedig Coulthard neve állt az időlista élén. Mindenféleképpen meg kell még említenünk, hogy a wokingiak harmadik versenyzője, Alex Wurz hétfőn csupán két századdal maradt el a skót legjobbjától. A McLarenek mögött folyamatosan változik a helyzet, Burti a Jaguarral, Bernoldi az Arrowssal és Frentzen a Jordannal is végzett már a második pozícióban a nap végén. Hétfőn pedig megérkezett a Sauber is, így a mezőny a hét második felében méginkább besűrűsödik.

Európa pillanatnyilag harmadik számú Forma-1-es városában, Estorilban a Prost és a Benetton autói róják a köröket. A két istálló különversenyében eddig az előbbi vezet, az angolszász team versenyzői, Fisichella és Button még mindig a motor beállításával bajlódnak. Alesi és Mazzacane, illetve De la Rosa, a négyszeres világelső Alain Prost három versenyzője azonban folyamatosan képes száguldani, az új, Ferrari-motoros autó eddig szinte hibátlanul működik.

Ha tekintetünket Kyalamira szegezzük, akkor az öreg kontinensen kívül is találunk F-1-es versenykocsikat. Itt gyakorol ugyanis a Williams- és a BAR-istálló. A két alakulat az eddig teljesített három nap során partiban volt, azaz nagyjából azonos időket teljesítettek a dél-afrikai ringen. A legjobb kör Villeneuve nevéhez fűződik, ám nem sokkal maradt el tőle csapattársa, Panis, valamint a két williamses, Ralf Schumacher és Montoya sem.

A pályán kívül is történt néhány említésre méltó esemény a hétvégén. Ezek közül kiemelkedik Bernie Ecclestone és a Forma-1 motorgyártóinak harca a Forma-1-es közvetítési jogok, s ezáltal az egész F1-es vállalkozás birtoklásáért. Ezeket a jogokat - melyek a Száguldó Cirkusz elsődleges jövedelemforrását jelentik - pillanatnyilag fele-fele arányban Ecclestone és a német EM TV társaság birtokolja. A BMW, a Daimler-Chrysler (Mercedes), a Jaguar (Ford), a Renault és a FIAT azonban azt szeretné, ha legalább huszonöt százalékkal rendelkezhetne a bevételekből. A dolgokat bonyolítja, hogy az EM TV anyagi gondokkal küszködik, s legszívesebben megszabadulna Forma-1-es részvényeitől, vevője pedig kettő is akad: Leo Kirch és Herbert Kloibert német médiamágnások, akiket - nem elhanyagolandó - a szakma két legádázabb riválisaként tartanak számon. S ha ehhez hozzávesszük, hogy Bernie Ecclestone - azoknak több televízióscsatornája miatt - egyik üzletembert sem látná szívesen maga mellett, akkor megállapíthatjuk, hogy ebben a "bajnokságban" igen hosszú és legfőképp kiszámíthatatlan harcra számíthatunk.

Max Mosley
Egy interjúban Max Mosley, az FIA elnöke kijelentette, hogy kezdeményezni fogja a Forma-1-es szuperlicence megszerzési feltételeinek a nehezítését. Mint ismeretes, a mindössze 23 autóversenyen részt vett Kimi Raikkonen Mosley akarata ellenére - a bizottság többi tagja leszavazta őt - jutott a szuperjogsihoz.

"Köztudott, hogy én Kimi licence ellen szavaztam. Szerintem ugyanis felelőtlenség olyan versenyzőt a Forma-1-be engedni, akinek nincs elég tapasztalata. Ha ne adj' Isten balesetet okoz, akkor minket, azaz az FIA-t terheli a felelősség"- mondta az elnök.

Befejezésképp szóljunk arról a hírről, mely a DSF televíziós adón jelent meg néhány nappal ezelőtt. A sportcsatorna értesülései szerint 2002 végén a Marlboro, azaz a Philip Morris multinacionális dohánygyár kiszáll a Forma-1-ből. A lépés nemcsak a Ferrarit, hanem jó néhány F1-es viadalt, köztük a Magyar Nagydíjat is érzékenyen érintené, hiszen ez a márka a rendezvények főszponzora. Távozásával pedig az esmények szervezői - a szükséges pénz előteremtése szempontjából - akár nehéz helyzetbe is kerülhetnek.

A hírt maga a dohánygyár eddig nem erősítette meg, de nem is cáfolta.