További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
A német pilóta két perccel a tréning vége előtt, úgy 200-as tempónál elvesztette uralmát a gépe fölött, lecsúszott az aszfaltról, majd a levegőbe emelkedve kétszer megfordult a tengelye körül s a kavicságyban - szerencsére négy kerekén - landolt.
Schumacher így látta az esetet: "Nagy sebességgel érkeztem a negyedik kanyarhoz, ahol sárga zászlós figyelmeztetést pillantottam meg. Mivel azonban a következő fordulóban semmi veszélyeset nem tapasztaltam, újra gyorsítani kezdtem. A hatodik kanyarban újra feltűntek a zászlók, ezért keményen a fékre léptem, mert arra gondoltam, talán baleset történt előttem. A kerekeim azonban leblokkoltak, s elment a kocsi fara. Lecsúsztam a pályáról, s a fű és a kavicságy közötti szintkülönbség miatt a kocsi megdobódott, és a levegőbe emelkedett." Majd így értékelt: "A baleset igen látványos volt, ám mivel még a fal előtt megálltam, nem okozott nagy károkat sem az autóban, sem bennem, jól érzem magam, kutya bajom. Egyébként már tegnap, mikor gyalog végigjártam az aszfaltcsíkot, észrevettem, hogy itt a menekülőterülettel van egy kis gond: arra az apró szintbéli eltérésre gondolok, ami a repülést okozta. Ha az nincs, akkor most egy hétköznapi kicsúszásról beszélhetnénk."
Rubens Barrichello, a Ferrari másik pilótája azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy megnyerte az edzést. "Jó munkát végeztünk ma, sikerült beállítanunk az autót. Remek érzés, hogy egy teljesen ismeretlen ringen is engedelmesen viselkedik a kocsi, az első idő pedig külön örömmel tölt el. A legfontosabb azonban az, hogy új adatokat szereztünk az F2001-esről" - nyilatkozta Rubinho.
Nick Heidfeld |
Az újoncok közül Raikkonen 11. és a minardis Alonso 17. pozíciója dicséretet érdemel, míg Juan Pablo Montoya a Williamsszel csak tizenötödikként végzett.
A tapasztaltabbak közül Alesi (9.) az első tízben zárt, Irvine a 13. lett. A BAR-nál Panis (10.) megelőzte Villeneuve-öt (12.), míg a szintén Hondát, ám egy Jordant kormányzó Frentzen a 8. kockán áll pillanatnyilag.
A nap csalódását a Benetton okozta - Fisichella 16., Button 21.(!) - ám a sikertelen téli tesztek után nem valószínű, hogy sokkal jobbra számítottak volna.
Szombaton a G.P. programja ismét szabadedzésekkel, majd magyar idő szerint hajnali háromkor a hivatalos időmérővel folytatódik.