A szurkolók akadályozták az orvosokat - Mosley ismét lassítana

2001.03.07. 21:10
Megdöbbentő hírekkel szolgált szerdán az ausztrál Herald Sun nevű napilap: a Villeneuve és Ralf Schumacher közötti balesetet követően a kerítéshez tóduló nézők hátráltatták az elsősegélynyújtásban a helyszínre érkező orvosokat.
Elvakult szurkolók
Az elvakult szurkolók - akik többsége a roncsokból szuvenírokat akart gyűjteni - perceken át nem engedték a mentősöket a szerencsétlenül járt pályabíró közelébe, így lehetséges, hogy hozzájárultak annak halálához. A férfit ugyanis, mihelyt tudták, megpróbálták újraéleszteni, ám ilyen esetekben minden percnek életmentő jelentősége lehet. Sid Watkinsnak, a Forma-1 hivatalos orvosának beavatkozása azonban nem sikerült, s ebben valószínűleg - bár ez nem bizonyítható - az időveszteség is közrejátszott.

A melbourne-i ügyészség tovább folytatja nyomozását a baleset okaival kapcsolatban, s emiatt akár fél éven át is Ausztráliában tarthatja Villeneuve autóját. Erre azonban kicsi az esély, ugyanis a másik roncsot - Ralf Schumacher Williamsét - már visszaadták a csapatnak a hatóságok.

A szerencsétlenséget követően a szűk két hét múlva sorra kerülő Malájziai Nagydíj helyszínén, Sepangban máris megkezdődött a pálya felülvizsgálása. A verseny szervezői mindent megtesznek, hogy az aszfaltcsík százszázalékosan biztonságos legyen, s a vasárnapihoz hasonló szerencsétlenség ne fordulhasson elő.

Az FIA is a baleset következményeinek értékelésével foglalkozik: a jövőben - minden bizonnyal a következő szezontól kezdve - legalább egy méterrel meg kell majd növelni a védőkerítések magasságát. Max Mosley, az FIA elnöke azonban - szokásához híven - ismét az autók gyorsaságában véli felfedezni a tragédia legfőbb okát, s kijelentette: "A kocsik lassításának érdekében újabb szabálymódosításokat fogok kezdeményezni. Idén ugyanis a két gumiszállító, a Michelin és a Bridgestone konkurenciaharca miatt az abroncsok rengeteget fejlődtek, ezáltal a sebességek még nagyobbak lettek." Mosley úr azonban ezúttal is elfelejti, hogy a szintén általa favorizált változtatás, vagyis az első és hátsó szárny elemeinek a csökkentése ugyan a kanyarokban kissé mérsékeli a gépek sebességét, ám az egyenesekben - ahol a melbourne-i baleset is történt - növeli azt. Reméljük, hogy az elnök úr újabb lassító akciója "halálbiztosabb" lesz, mint a legutóbbi...

Hírek röviden:
A várakozásoknak megfelelően kedden Palik Lászlót választották a Hungaroring Sport Rt. elnök-vezérigazgatójává. A közgazdász végzettségű, de sportriporterként is tevékenykedő újdonsült elnök hatáskörébe tartozik majd mindenféle, a magyarországi Forma-1-es futammal kapcsolatos ügy.

Elveszett Barrichello Ferrarija! A még vasárnap délután, Melbourne-ben egy Európába induló repülőgépre tett négykerekű ugyanis szerdán még mindig nem érkezett meg Olaszországba. Ennek okairól azonban csak annyi derült ki, hogy a Boeinget Bangkokban valamilyen okból feltartották, így az majdnem háromnapos késéssel, csupán csütörtökön délelőtt fog megérkezni Milanóba. A késés leginkább azért okoz gondot, mert a Scuderia már szerdán tesztelni akart a kocsival.

E hét folyamán Európa pályáin köröznek az F1 autói, a legtöbb istálló - BAR, Arrows, Williams, Jordan - Silverstone-ban tesztel, a McLaren azonban Magny Cours-ban, a Ferrari pedig Fioranóban, illetve Mugellóban gurul majd pályára.