További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Elvakult szurkolók |
A melbourne-i ügyészség tovább folytatja nyomozását a baleset okaival kapcsolatban, s emiatt akár fél éven át is Ausztráliában tarthatja Villeneuve autóját. Erre azonban kicsi az esély, ugyanis a másik roncsot - Ralf Schumacher Williamsét - már visszaadták a csapatnak a hatóságok.
A szerencsétlenséget követően a szűk két hét múlva sorra kerülő Malájziai Nagydíj helyszínén, Sepangban máris megkezdődött a pálya felülvizsgálása. A verseny szervezői mindent megtesznek, hogy az aszfaltcsík százszázalékosan biztonságos legyen, s a vasárnapihoz hasonló szerencsétlenség ne fordulhasson elő.
Az FIA is a baleset következményeinek értékelésével foglalkozik: a jövőben - minden bizonnyal a következő szezontól kezdve - legalább egy méterrel meg kell majd növelni a védőkerítések magasságát. Max Mosley, az FIA elnöke azonban - szokásához híven - ismét az autók gyorsaságában véli felfedezni a tragédia legfőbb okát, s kijelentette: "A kocsik lassításának érdekében újabb szabálymódosításokat fogok kezdeményezni. Idén ugyanis a két gumiszállító, a Michelin és a Bridgestone konkurenciaharca miatt az abroncsok rengeteget fejlődtek, ezáltal a sebességek még nagyobbak lettek." Mosley úr azonban ezúttal is elfelejti, hogy a szintén általa favorizált változtatás, vagyis az első és hátsó szárny elemeinek a csökkentése ugyan a kanyarokban kissé mérsékeli a gépek sebességét, ám az egyenesekben - ahol a melbourne-i baleset is történt - növeli azt. Reméljük, hogy az elnök úr újabb lassító akciója "halálbiztosabb" lesz, mint a legutóbbi...
|