![]() |
Schumacher, Coulthard és Heildfeld fotó: EPA |
A rajt pillanatát egyébként Montoya kapta el a legjobban, s fel is zárkózott a pole-ból szintén jól induló Schumacher mögé. Mögöttük Coulthard, Trulli, a kissé beragadó Ralf Schumacher, Frentzen, majd Barrichello következett.
A sorrend egy ideig nem is változott, ugyanis Hakkinen autója minden bizonnyal sebességben maradt, ami miatt a pályamunkások nem tudták időben levontatni a pályáról, jöhetett tehát a Safety Car. A biztonsági autó csupán két körön át tartotta föl a mezőnyt.
A repülőrajtnál Schumi kissé valószínűleg elmélázott, amit Montoya ki is használt, s a célegyenes végén kifékezve-kiszorítva, remekül megelőzte a németet. Valamivel hátrébb Barrichello is valami hasonlót tervezett Ralf Schumacher ellen, azonban a brazil elszámította magát, s hátulról beleszaladt a Williamsbe. Rubinhonak azonnal föl kellett adnia a futamot, míg a kis Schumi, akinek leszakadt a hátsó szárnya, csak négy kör hátránnyal térhetett vissza a boxból. Elöl az élete harmadik Forma-1-es futamán induló kolumbiai azonban meg is tudta tartani vezető pozícióját. Sorra futotta a leggyorsabb köröket, köszönhetően a bivalyerős BMW motornak, s persze saját vezetési technikájának.
A pozícióharcokban Panis jeleskedett leginkább, a francia előbb Frentzent, majd Trullit utasította maga mögé, s jött föl a negyedik helyre. De ez volt számára a maximum, mert a vezető trió - Montoya, Schumacher, Coulthard - legalább egy szekundummal gyorsabb volt körönként.
A ferraris, miután rájött, hogy Montoyával meggyűlik a baja, valószínűleg megváltoztatta boxtaktikáját. Már a 25. körben a depóba hajtott benzinért és gumikért. A garázsból ötödikként tért vissza, ám hamar feljött a harmadik pozícióba, mintegy 25 másodpercre Coulthard mögé.
![]() |
Az újonc Montoya a világbajnok Schumacher előtt vezeti a mezőnyt fotó: EPA |
Még szerencse, hogy a két pilóta a pálya ellentétes oldalán szállt ki a kockpitból, mert a dél-amerikai valószínűleg nem tudta volna türtőztetni haragját. Ami érthető is, hiszen karrierje harmadik versenyén hat másodperccel vezetett Coulthard és harminccal Schumacher előtt...
A skót örökölte hát az első pozíciót, ám a 40 körben (25 fordulóval később, mint Schumi) a boxba hajtott. Kis híján tíz szekundumot töltött ott, de még éppen vissza tudott állni az 1-es számú Ferrari elé.
A nagydíjnak ebben a részében tankolt egyébként Frentzen és Trulli is. Bezzeg, ha tudták volna, hogy perceken belül esni fog...
Nyári zápor szakadt ugyanis az aszfaltra, ami minden kocsit újra a garázsokba kényszerített. A legtöbben, mint például Schumi és Coulthard, intermediate abroncsokat szereltettek föl. A skót azonban egy körrel többet töltött a "slickkel" a vizes aszfalton, így már csak másodikként térhetett vissza.
Érdemes megemlíteni, hogy a német tankolt is egy keveset, ami miatt elképzelhető számára a két megállásos taktika. Ha így volt, az eső a számára a legjobbkor jött, mert nem csak hogy ledolgozhatta az elrontott stratégiából származó hátrányt, de még az élre is állhatott.
Nem sokáig maradt azonban ott. Az egyik balkanyarban ugyanis megpördült, s bár a pályán tudta tartani a négykerekűjét, Coulthard felzárkózott mögé. Sőt, a mcLarenes az 50. fordulóban, a célegyenesben meg is előzte őt! A Scuderia egyetlen megmaradt gépe semmiféle ellenállást nem mutatott, majd kis idő múlva, most egy jobbosban, leszaladt a pályáról. De még ez is belefért, ha azt nézzük, hogy a harmadik Frentzen hátránya majd' egy perc volt. A negyedik helyen Trulli autózott, megelőzve Heidfeldet - aki a boxban majdnem elvitte a benzincsövét - s a remeklő Alesit. Az utolsó pontos helyért óriási csata dúlt, Panis, Alesi és Raikkönen oda-vissza előzték egymást. A finn azonban kicsúszott, s feladta a küzdelmet, helyét Fisichella vette át. A másik Sauberben Heidfeld remekül haladt, s mivel Trullit megelőzte, Frentzen pedig műszaki okok miatt kiállt, dobogós helyen találta magát.
Elöl nyugodni látszottak a kedélyek, Coulthard húsz szekundummal - ennyibe került Schuminak a homokágy-kaland - vezetett, s előnyét meg is őrizte egészen a kockás zászlóig. Másodikként Schumacher, harmadikként Heidfeld futott be, aki életében először állhatott fel a dobogóra. A negyedik helyre a jól hajrázó Panis jött be, az ötödik Trulli, a hatodik pedig a harmat gyenge Benetton idei első pontját szerző Fisichella lett.
David Coulthard pályafutása tizedik győzelmét aratta, s az összetettben hat pontra megközelítette az éllovas Michael Schumachert. S nem utolsó sorban felállította a McLarent a padlóról...
|
- Budapest, IX. kerület Mester utca 85.
- Alapterület 94 m2 Szobák 4+1 db Vételár 82,49 M Ft
- Budapest, XIV. kerület Bosnyák utca 14.
- Alapterület 44 m2 Szobák 2 db Vételár 45,39 M Ft
Rovataink a Facebookon