További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
"A konstrüktőrök tervezete aggodalommal tölt el engem, hiszen fél év alatt tönkre tehetik harmincéves munkámat" - kezdte, kissé túlozva, Bernie Ecclestone. Azt akarják, hogy a versenyeket minél többen lássák, azonban én is ezt szeretném, hiszen így a reklámokból nagyobb bevételeket érhetünk el. Minden bizonnyal sikerül megállopodnunk Leo Kirch-kel, tehát a versenyeket a jövőben is ingyen lehet megtekinteni." E szavakat hallva már tényleg nem lehet messze az egyesség, főleg akkor, ha meghallgatjuk Bernie ajánlatát.
"A SLEC-beli (a Forma-1-et működtető társaság) 25 százalékos részesedésemnek a felét hajlandó vagyok felajánlani a csapatoknak, s Kirch is lemondana 25 százalékáról. Így a Ford, a Renault, a Fiat, a Mercedes és a BMW már 37 és fél százalékhoz jutna. Mi ennyit tudunk kínálni" - fejezte be Ecclestone.
Ha mégsem jönne létre a megállapodás
A gyárak eddig nem válaszoltak az egyeszségi kísérletre, így fennáll annak a lehetősége is, hogy nemmel felelnek a felajánlott részesedésre. Ha így lesz, akkor kérdőjeleződik meg igazából a Forma-1 jövője.
A nemleges válasz ugyanis minden bizonnyal egy új versenysorozat születését eredményezné, mely azonban igen csak hasonlítana a mostani F1-re. Hiszen gondoljunk bele: ha az öt multi kiszáll, csupán két motorszállító, a Honda és a Toyota marad, melyek biztosan képtelenek lennének erőforrásokkal ellátni 24 autót. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb cégnek már a csapatokban is van részesedése - BMW-Williams, Mercedes-Mclaren, FIAT-Ferrari, Ford-Jaguar, Renault-Benetton - így azok mindenképp az új szériában vennének részt.
Összegezve tehát, ha a kiegyezés nem jön létre a gyártók, illetve Ecclestone és Kirch között, akkor is lesz egy világbajnoki sorozat, nagyrészt a mostani Forma-1 résztvevőivel, azonban kissé megváltozott szabályokkal és mindenképp más névvel. S ami talán a leglényegesebb: Bernie Ecclestone és Leo Kirch nélkül, de egy istállók által összeállított irányítói testülettel.
Lauda is hárompólusú küzdelmet jósol
Az ügyben felszólalt Niki Lauda is, aki szerint három fél között dúl a hatalmi harc.
"A háromszög csúcsai Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, a 75 százalékos részesedéssel rendelkező Ecclestone és Kirch, valamint a csapatok, akik nem értenek egyet előbbiek elképzeléseivel" - nyilatkozta a háromszoros osztrák világbajnok.
Imolában csak a pap nem várja a versenyt
A zöld asztalról száguldjunk át az ezüstösen csillogó aszfaltra, ahol a napokban fejezik be tesztjeiket az istállók. A legutóbbi futam győztese, a Mclaren Silverstone-ban készült föl a hétvégi San Marinó-i Nagydíjra. A heves esőzések miatt azonban eddig csak két napot tudott tesztelni a csapat.
"Ilyen körülmények között a biztonsági autó nyerte volna a versenyt" - jellemezte az időjárási feltételeket az egyik szerelő.
A rossz idő a kerekeket szállító Bridgestone mérnökeinek kedvezett, akik többfajta esőgumit is kipróbálhattak.
A rövid tréning ellenére Ron Dennis csapatfőnök bizakodó: "Még 14 verseny van előttünk, tehát teljesen nyílt a világbajnokság. Imolában már bevetjük a legújabb fejlesztéseinket is, így remélhetőleg még versenyképesebbek leszünk, mint Brazíliában".
A világbajnoki cím védője, Michael Schumacher, a Ferrari házi pályáján, Fioranóban rótta a köröket. "Azt hiszem, jól bemelegítettünk, s nem követünk el olyan hibákat, mint legutóbb Interlagosban. Célom, hogy mesterhármast érjek el, az elmúlt két évben aratott győzelmeimet követően ismét nyerni akarok" - jelentette ki optimistán a háromszoros világelső Schumi.
Az ellenfelek és a szakértők által is igen nagyra értékelt Williams istálló Magny Cours-ban edzett, Juan Pablo Montoyával és Marc Gené tesztpilótával a volánnál. Azonban - s ez talán már nem is meglepő - mindkettejüknél gyorsabb volt a Sao Paolóban harmadikként célba érő Sauber-sofőr, a német Nick Heidfeld.
Olaszországban egyébként már mindenki készülődik a vasárnapi futamra, csupán az imolai püspök ellenzi a versenyzést.
Szerinte ugyanis húsvét ünnepén az igencsak zajos gépek zavarják a hívők lelki nyugalmát, és sértik a katolikus egyházat is. Mindennek ellenére a felháborodott pap - látván, hogy semmit nem tehet a 800 lőerős masinák ellen - igen sportszerűen sok szerencsét és sikeres célba érést kívánt az összes pilótának.