További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
A skót természetesen - mindenféle erőlködés nélkül - az élre állt, s egy ideig ott is maradt, ugyanis sem Hakkinennek, sem Barrichellónak nem sikerült őt megelőznie.
Schumi: a boxból a pole-ra
Michael Schumacher szerezte meg a pole-pozíciót fotó: EPA |
Mögötte az imént említett McLarenes, majd Hakkinen, Barrichello, Frentzen és meglepetésre Raikkönen következett.
Itt gyakorlatilag - a pole megszerzését illetően - vége is lett a tréningnek, ugyanis az utolsó fél órában senki nem tudta megdönteni Schumi idejét. Pontosabban egy embernek - Michael Schumachernek - sikerült: a kerpeni 0.025 ezredet faragott teljesítményéből.
Hakkinen a végén robbantott
A dobogós pozíciókért folytatott harc ennek ellenére a zárásig nyitott maradt, olyannyira, hogy Hakkinen már a hivatalos egy órán túl jött föl az első sorba, mindössze 0.085 szekundumra a német ferraris mellé.
Coulthard így eggyel hátrébb csúszott, s Barrichellóval osztozik a második vonalon.
Az vezető hatost a szombaton kicsit visszafogottabban teljesítő Ralf Schumacher, illetve Jarno Trulli zárja.
A negyedik soron Villeneuve és Frentzen, míg az ötödiken a két Sauber, Raikkönen és Heidfeld osztozik.
Montoya csupán 12., míg a múlt héten istállót cserélt pilóták közül - Burti a Prostban, De La Rosa a Jaguarban debütált Barcelonában - előbbi a remek 14., míg utóbbi a kissé csalódást keltő 20. helyet szerezte meg.
Schumi és Mika egy lépéssel a többiek előtt
Ha a Schumacher és Hakkinen közötti időkülönbségre tekintük, mindenképp izgalmas futamra számíthatunk, ám feltétlenül meg kell jegyeznünk, hogy míg a finn mind a négy gyors körét felhasználta, Schuminak csupán két fordulóra volt szüksége a pole pozíció megszerzéséhez. Azaz a kipörgésgátló és az automata váltó fejlesztése minden bizonnyal a Scuderiának sikerült jobban, s - talán - meglepetés lenne, ha ezt a fórját az olasz istálló holnap kihasználatlanul hagyná.
Hakkinen azonban három éve veretlen Katalóniában, így a verseny még koránt sem lefutott...