Megérkeztek az F-1-es versenyzők Budapestre

2001.08.16. 18:26
Magyarországra érkezett a Forma-1-es cirkusz, csütörtökön Ralf Schumacher, Montoya, Frentzen és Burti is megszólalt. A hírek közé tartozik még Alesi 2002-es szerződése, valamint Trulli és Fisichella esetleges helycseréje. A McLarennél Coulthard miatt áll a bál.
Csupán egyet kell aludnunk a Magyar Forma-1-es Nagydíj első szabadedzéséig, azonban a hétvége programja már csütörtökön elkezdődött. Délután a Hungaroring sajtóközpontjában Heinz-Harald Frentzen, Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher és Luciano Burti is a mikrofonok elé állt, vagyis pontosabban ült.

Frentzenre izgalmas feladat vár

Kezdjük is talán Frentzennel, hiszen ő volt a három hetes pihenő egyik főszereplője. Miután a német szakított a Jordannel, s kihagyta a Német GP-t, Mogyoródon már egy Prost-Acer volánja mögött áll rajthoz. Természetesen az első kérdés a már említett csapatváltásra vonatkozott, ám Frentzen szinte semmi újat nem volt hajlandó elárulni.

"Nincs már mondanivalóm ebben az ügyben. Az igazság az, hogy az Angol Nagydíj után Eddie Jordan egy faxban tudatta velem, hogy már nem vagyok az istállójának a tagja. Minden egyéb már a bíróságra tartozik." - szólt az újdonsült Prost-pilóta, aki a négyszeres világbajnok csapatáról már bővebben nyilatkozott.

"Mielőtt aláírtam volna a Prosthoz, természetesen meglátogattam a team Guyancourt-i központját. Azt kell mondanom, hogy a csapat technikailag szilárd alapokon áll, profi körülmények között folyik a munka a gyárban. Szerintem ez az alapja a későbbi sikereknek, s emiatt is szerződtem Alain csapatához. Eddig sajnos igázából még nem volt lehetőségem kipróbálni az autót, csupán annyit mentem a géppel, amennyi feltétlenül szükséges volt a pedálok és az ülés tökéletes beállításához. Talán mondhatom azt, hogy a Hungaroringen mindent a nulláról kell kezdenem, ami rettentően izgalmas feladatnak ígérkezik." - összegezte helyzetét Frentzen, aki nem felejtett el sok sikert kívánni cserepartnerének, Jean Alesinek sem, aki a Jordanhez szerződött.

Ralf szerint a Ferrari az esélyes

Csütörtökön még egy német pilóta, Ralf Schumacher is megszólalt: az idén már három futamgyőzelemet szerzett williamses azonban a Hungaroringen nem számít kiugró eredményre.

"A mogyoródi pálya nagyon technikás, inkább a leszorító erőre, s nem a motor teljesítményére kell építeni a kocsi beállításakor. Az előbbivel még akadnak gondjaink, ezért szerényebb eredménnyel is beérném, mint az első hely. Természetesen a célom a bajnoki második hely megszerzése, de szerintem a McLareneknek a Hungaroring kicsit jobban fekszik, mint nekünk. Igaz azonban, hogy nem tudjuk, a Michelin gumik mire lesznek képesek, ez egy nyitott kérdés, s változtathat az esélyeinken. A győzelemre azonban azért sem gondolok, mert úgy hallottam, hogy a Ferrari speciális aerodinamikai újításokkal érkezett Magyarországra, ezért talán még a megszokottnál is erősebbek lesznek." - értékelte a körülményeket Ralf Schumacher.

Montoya önszántából nem engedi el a csapattársát

A másik Williams-versenyző, Juan Pablo Montoya elmondta, hogy a hockenheimi kiesésének oka valószínűleg a motor túlmelegedése volt: a tankolásnál a kolumbiai majd' egy percig vesztegelt a boxban, s ezt már nem bírta ki az erőforrás. Emellett a Ralf Schumacherhez fűződő viszonyáról faggatták a dél-amerikait az újságírók, ő azonban nem volt túl bőbeszédű.

"Ralfnak már nincs esélye a VB-címre, így mindketten a konstruktőr-világbajnokságba gyűjtjük a pontokat. Azaz nincs jelentősége, hogy ő előttem vagy mögöttem végez-e a futamokon. Ez számomra azt jelenti, hogy a második hely érdekében nem fogom elengedni Ralfot. Ha viszont a csapat kér erre, akkor annak természetesen eleget teszek." - szólt Montoya.

Burti meggyógyult

A sajtótájékoztatón részt vevő negyedik pilóta, Luciano Burti leginkább hockenheimi repüléséről beszélt. Elmondta, hogy a karja, mely könnyebben megsérült a baleset során, s amely miatt kicsúszott Németországban, már rendbe jött.

Érdekesség, hogy a brazilnak Heinz-Harald Frentzen személyében idén már a harmadik csapattársat kell megszoknia - a Jaguarnál Irvine, majd a Prostnál Alesi ült Burti mellett - ő azonban ezt egyáltalán nem bánja, sőt...

"Szerintem nagyon jó, hogy ennyi remek pilótától tanulhatok egy év alatt. Mindhármuknak vannak erős és gyenge pontjaik, melyeket alaposan feltérképezhetek és okulhatok belőlük. Talán még azt is mondhatnám, hogy egy év alatt három évnyi tapasztalatot szereztem." - tréfálkozott Burti.

Alesi 2002-re is aláírt

A csütörtöki nap hírei ezzel azonban még nem értek véget. Jean Alesi, a Jordan-Honda új pilótája ugyanis a francia TF1 televíziónak azt nyilatkozta, hogy már 2002-re is aláírt az ír istállóhoz.

"Eddie Jordan szólt, hogy beugranék-e az idény utolsó öt futamára, s én természetesen azonnal igent mondtam. Az ezt követő tárgyalásoknak azonban az lett a vége, hogy a 2002-es szezon végéig kötöttünk megállapodást." - jelentette ki a francia.

Trulli és Fisichella is helyet cserél?

Szintén átigazolással és szintén a Jordan-teammel kapcsolatos hír, mely szerint Eddie Jordan ajánlatot tett Giancarlo Fisichellának, aki pillanatnyilag a Benettonnál versenyez, de néhány évvel ezelőtt volt már Jordan alkalmazottja.

"Remek ajánlatot kaptunk a Jordantől, azonban minden attól függ, hogy Jarno Trulli hol folytatja jövőre: a Renaultnak opciója van Trulli leigazolására, ez azonban csütörtök éjfélkor lejár. Fisichella sorsa attól függ, történik-e valami a következő néhány órában." - nyilatkozta Fisichella menedzsere.

A helyzet tehát kissé bonyolult, ám a legutóbbi információk szerint úgy tűnik, hogy mindenki marad a helyén, azaz Trulli a Jordannél, míg Fisico a Renault-nál.

Vegyes érzelmek a Mclarennél

Végül pedig ejtsünk néhány szót a McLarenről is. Az angol csapat egyik fele optimistán készül a vasárnapi Magyar Nagydíjra, hiszen Mika Hakkinen lehet az első, aki sorozatban háromszor győz a Hungaroringen. Az istálló másik fele ezzel szemben Coulthard "beszólásával" van elfoglalva.

A skót, aki az összetettben a második helyen áll - 37 pontos hátránnyal - Michael Schumacher mögött, ugyanis középszerűnek nevezte a McLaren-csapatot.

"Úgy érzem, hogy a McLarenben az utóbbi futamok során már nem a győzelemért, hanem csak pontokért küzdök, úgy mint egy közepes szintű alakulatban." - szólt Coulthard.

Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója azonnal reflektált is a pilóta szavaira:"Nem tudom, mire gondol pontosan David, de az biztos, hogy Budapesten mindent tisztázni fogunk".

Amint látjuk nyitott kérdésekben nincs hiány a 16. Magyar Nagydíj előtt, remélhetőleg vasárnapra pedig már jó néhány válasszal is gazdagabbak leszünk.