Schumacher történelmi győzelme a Belga Nagydíjon

2001.09.02. 14:50
Spában, a Forma-1-es Belga Nagydíjat Michael Schumacher nyerte, megelőzve a McLaren versenyzőjét, David Colthardot, és a Benetton pilótáját, Fisichellát. A négyszeres világbajnok német 52. futamgyőzelmét szerezte, amellyel immár egyedül ő a legeredményesebb Forma-1-es pilóta. A negyedik körben a Prost versenyzője, Luciano Burti ütközött Irvine-nal, és 200 kilométeres sebessséggel a gumifalnak csapódott. A versenyzőt hosszas ápolás után kórházba szállították. A hivatalos közlés szerint életet nem fenyegeti veszély, csupán zúzódásokat szenvedett.
Luciano Burti
Rossz előjelekkel indult a belga Forma 1-es futam Spa-ban, hiszen a felvezető kör után Frentzen jelezte, hogy műszaki problémái vannak, ezért az indítóbíró új rajtot rendelt el. A második rajtnál az edzéselső Montoya kocsija mondta fel a szolgálatot, és csak a többi autó után tudott indulni. Ralf Schumacher vezetett az első méterek után, majd jött a báty, Michael, és az immár négyszeres világbajnok az első körben átvette a vezetést.

A negyedik kör után a Ferrari első számú pilótája több mint hat másodperces előnnyel vezetett. Mögötte öccse, Ralf autózott, majd Barrichello következett. A negyedik és az ötödik helyen a két McLaren, Hakkinen és Coulthard haladt.

Kétszázzal a gumifalba

Ekkor következett be a tragédia. Az egyik Jaguar sofőre, Irvine előzte meg a Prosttal autózó Luciano Burtit, amikor a két versenyző ütközött. A brazil versenyző autójának vezetőszárnya leszakadt, elvesztette uralmát a kormány felett, és 200 kilométeres sebességgel a kavicságyon keresztül a gumifalnak ütközött.

Burtit mentőautó szállította el

Rögtön világossá vált, hogy óriási a baj, ugyanis az autó a falba fúródott. Előbb a biztonsági autó jött ki a pályára, majd leállították a versenyt, és megkezdték a brazil versenyző kimentését. Előbb a gumifalat bontották ki, és csak utána tudtak a pilóta segítségére sietni. Hosszú percek teltek el, míg egyáltalán ki tudták venni Burtit a kocsiból.

Először a helyszínen részesítette első segélyben az orvosi stáb. Végül megérkezett a mentőautó, és Burtit a kórházba szállították. Állapotáról semmit sem lehetett tudni, csupán annyit, hogy percekkel később visszanyerte eszméletét.

Azután jött a hivatalos közlés, miszerint a versenyző tudatánál van és életét nem fenyegeti veszély. A vizsgálatok után- AFP kölése szerint -az orvosok csupán zúzódásokat állapítottak meg.

Ezt követően a leállított futamot immár harmadszorra indították el. Most is akadt bennragadt versenyző, ezúttal az élről induló Ralf Schumacher autója fulladt le, és csak a mezőny végéről indulhatott. A Williams-BMW csapat csődjét Juan Pablo Montoya tette teljessé, aki műszaki okok miatt kiállni kényszerült.

Michael Schumacher idegei úgy tűnik, kötélből vannak, hiszen magabiztosan élt a lehetőséggel, és újra az élen versenyzett. Mögötte, meglepetésre, Fisichella haladt, őt Barrichello, Coulthard, és Hakkinen követte. Schumacher óriási fölénnyel vezetett, a nyolcadik kör után már több 15 másodperccel vezetett. Ráadásként, a mögötte haladó benettonos alaposan feltartotta a mezőnyt, akaratlanul is támogatva a német világbajnokot.

Óriásira nőtt Schumacher előnye

Huszonhat körrel a vége előtt Schumacher kerékcserére és üzemanyag tankolásra szánta el magát. Kilenc másodpercet töltött a boxban, és második helyre tudott visszajönni. Így ideiglenesen Fisichella ölébe pottyant az elsőség. Az olasz pilóta vezetése pünkösdi királyságnak bizonyult, mivel Schumacher gyorsan ledolgozta két másodperces hátrányát, és ismét az élre állt, néhány kör alatt újra 20 másodperces előnyre tett szert. Mögötte a sorrend: Fisichella, Coulthard, Hakkinen, Barrichello volt.

Coulthard feljött a második helyre

A balszerencse-sorozat a Ferrarit is elérte, miután Rubens Barrichellónak is leszakadt az első vezetőszárnya, ezért autója rövid javításra szorult. A 28. körben Schumacher immár 30 másodperc előnnyel vezetett, mögötte azonban a sokkal gyorsabb Coulthard megelőzte az egyébként kiválóan versenyző Fisichellát, és feljött a második helyre. A Benetton pilótáját nyolc másodperccel követte Hakkinen.

Nagy harc bontakozott ki az ötödik-hatodik helyért, mivel Trullira és Alesire alaposan feljött Barrichello és Ralf Schumacher. Barrichello egy perc alatt két helyet is előre tudott lépni, ugyanis előbb megelőzte Alesit, majd Trulli csúszott ki előle, így máris az ötödik helyen találta magát a brazil.

Schumacher minden idők legjobbja

Az élen nem változott a helyzet, Michael Schumacher hatalmas fölénnyel nyerte meg a futamot. A német világbajnok pályafutása 52. elsőségét szerezte, amellyel megelőzte Alain Prostot, és minden idők legtöbb futamgyőzelmével rendelkező Forma-1-es pilótájává lépett elő. Mögötte a végső sorrend: Coulthard, Fisichella, Hakkinen, Barrichello, és Alesi volt.

A Belga Nagydíj végeredménye

1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:08:05.002 ó
2. Coulthard (skót, West-McLaren-Mercedes) 10.098 mp hátrány
3. Fisichella (olasz, Benetton) 27.742 mp h
4. Hakkinen (finn, West-McLaren-Mercedes) 36.087 mp h
5. Barrichello (brazil, Ferrari) 54.521 mp h
6. Alesi (francia, Jordan-Honda) 59.684 mp h
7. R. Schumacher (német, BMW-Williams) 59.986 mp h
8. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda) 1:04.970 p h
9. Frentzen (német, Prost) 1 kör h
10. Verstappen (holland, Arrows) 1 kör h
11. Panis (francia, BAR-Honda) 1 kör h
12. Bernoldi (brazil, Arrows) 1 kör h
13. Marques (brazil, Minardi) 4 kör h