További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Burti agyrázkódással és zúzódásokkal megúszta
A verseny negyedik körében Burti és Irvine 250-260 kilométeres sebességgel egymás mellett haladt - a brazil próbálkozott előzéssel - a Blanchimont kanyarban, amikor is az ír Jaguárjának bal hátsó kereke leszakította a brazil Prost-Acerének első vezetőszárnyát. Burti gépe irányíthatatlanná vált, ráadásul az összetört szárny darabjai kilyukasztották a Prost jobb első abroncsát, a kavicságyon pedig még a kerékfelfüggesztés is eltörött! A dél-amerikai pilóta szinte fékezés nélkül, jóval kétszázas tempó fölött fúródott a gumifalba, ami szerencsére megmentette az életét.
Irvine gépe szintén becsapódott, majd a sóderágyban kötött ki, de míg Burti majdnem frontálisan, addig az ír a kocsi oldalával, hátuljával csapódott az abroncsoknak, s azonnal kiszállt a roncsból.
"Ha tehetném, behúznék egyet Irvine-nak"
Burti a hivatalos közlemények szerint agyrázkódást szenvedett, s két helyen súlyos ütés érte a koponyáját, ám szerencsére az agy nem károsodott. Az ütéseket a védőgumifal(!) okozta, ami méginkább érzékelteti a karambol hihetetlen erejét. Ezenkívül a pilóta - akit egy liege-i kórházban ápolnak - a szemei környékén szenvedett kisebb zúzódásokat.
Rubens Barrichello, a prostos honfitársa, aki a futam után azonnal a pálya kórházába rohant, következőképp nyilatkozott Burti állapotáról: "Luciano magánál van, bár beszélni csak nehezen tud. Nagyon haragszik Irvine-ra, azt mondta, ha tehetné, azonnal az írhez rohanna, s egy jó nagyot behúzna neki".
Irvine is aggódott...
Irvine nem beszélt arról, kit tart felelősnek a történtekért - az FIA versenybalesetnek minősítette az esetet, azaz senki sem hibáztatható -, s vasárnap este ő is meglátogatta a volt csapattársát.
"Szinte hihetetlen, hogy megúszta, aggódtam érte, hiszen Luciano remek srác. Burtit a kasztni mentette meg, hál'Istennek, a mai autók már nagyon biztonságosak. Óriási szerencse, hogy nem történt nagyobb baj" - szólt Irvine, aki végig segédkezett a mentésnél.
Prost:Csoda, hogy Burti megúszta
Alain Prost, a brazil csapatfőnöke szintén a biztonsági intézkedéseket méltatta.
"Csoda, hogy Luciano jól van, a becsapódás pillanatában azt hittem, sokkal nagyobb a baj. A versenyzőmet az erős kasztni és a pályákon végrehajtott biztonsági intézkedések mentették meg. A csapat lassan kezd megnyugodni, a legfontosabb, hogy Burti teljesen kiheverje a sérüléseit" - mondta Prost, akinek természetesen eszébe sem jutott azzal foglalkozni, hogy Michael Schumacher megdöntötte az 51 futamgyőzelemből álló rekordját.
Schumacher szerint a biztonság a legfontosabb
Sőt, maga Schumacher sem tért ki külön az új csúcsra, hisz az ő gondolatait is inkább a Burti-baleset kötötte le.
"Az ütközés óriási volt, szomorú, hogy ilyen bekövetkezhet, a lényeg azonban, hogy Burti jól van. Első számú célunk, hogy az F-1-et még biztonságosabbá tegyük. Amúgy számomra tökéletes volt a futam, amihez kellettek a Williams problémái is: nem biztos, hogy Ralfot meg tudtam volna verni. A sikernek természetesen nagyon örülök, Spa olyan pálya, amely megmutatja a pilóták valódi képességeit" - nyilatkozta a négyszeres világbajnok, aki a győzelmek számát tekintve minden idők legsikeresebb Forma-1-es versenyzőjévé vált.
Todt jubileuma
Jean Todt, Ferrari-csapatfőnök számára szintén különleges volt a vasárnapi futam.
"Nagyon elégedett vagyok, hiszen azt követően, hogy Magyarországon mindent megnyertünk, a motivációnkat nem veszítettük el. Számomra azért is kivételes ez a nap, mert a 40. győzelmemet ünnepelhettem a Ferrari élén. Burti balesete miatt azonban ez másodlagos, a legfontosabb, hogy a brazil megúszta az ütközést. A kollégáim és én is csak akkor tudtunk a versenyre koncentrálni, amikor kiderült, hogy Luciano sérülései nem életveszélyesek" - mondta Todt.
Bakizott a Williams
Egyáltalán nem volt elégedett a Williams istálló, melynek egyik pilótája sem szerzett pontot. Montoya autója a második rajtnál lefulladt, majd nem sokkal később motorhiba miatt a kolumbiainak fel kellett adnia a versenyt. Ralf Schumacher gépét pedig a harmadik start előtt nem sikerült időben indulásra kész állapotba hozni - ezért is hagyták fönt a szerelők az emelőn -, csupán az után, hogy a mezőny elindult a felvezető körre. Természetesen a baki azt jelentette, hogy a németnek az utolsó helyről kellett a többiek után erednie, így pedig csak a hetedik helyig volt képes fölzárkózni.