Hakkinené az Amerikai Nagydíj

2001.09.30. 22:18
Mika Hakkinen nyerte az Amerikai Nagydíjat, Michael Schumacher és csapattársa, a szintén McLarenes David Coulthard előtt. A futamot Montoya és Barrichello is vezette, ám később mindkettőjüknek motorhiba miatt ki kellett állnia.
Indianapolisban vasárnapra már megteltek a lelátók - tegnap maximum félház volt - így, a versenyzők közel kétszázezer néző előtt vághattak neki az Amerikai Nagydíj távjának.

Hakkinent két hellyel visszasorolták

A startfelállásban fél órával a futam előtt kisebb változás történt, ugyanis a pálya megnyitásakor Hakkinen a piroson áthajtva ment az aszfaltra, ezért a versenybíróság a másodikról a negyedik helyre sorolta őt vissza. Michael Schumacher indulhatott hát az élről, mellőle öccse Ralf, mögüle pedig Montoya, s csak utánuk jöhetett Hakkinen.

A rajtot Michael Schumacher tökéletesen kapta el, nála csak Montoya indult jobban, aki másodikként fordult. A harmadik Barrichello, a negyedik a startot kissé elrontó Ralf Schumacher, az ötödik pedig Hakkinen volt. Az utolsó pont szerző helyen Coulthard haladt.

Barrichello az élre tört

Barrichello hatalmas iramot diktált, hamar megelőzte Montoyát, Schumacher pedig - Barrichello még versenyben van az összetett második helyéért - elengedte a brazilt. Az élen a továbbiakban "beállt" a mezőny, azaz nagyobb esemény nem történt, az igazi csata kissé hátrébb folyt. Először Heidfeld, Raikkönen és Trulli akarta egymás mellett bevenni az első kanyart, ám ez nem sikerült, a finn és az olasz autója összekoccant, aminek következménye a Sauber első szárnyának elvesztése lett. Mögöttük a 200. Forma-1-es futamán induló Alesi mutatott be szép előzéseket: a francia két kör alatt mindkét Benettont lehagyva kilencediknek zárkózott föl.

Montoya ismét megelőzte Schumachert

Az élen az első eseményt Ralf Schumacher boxkiállása jelentett a 24. körben, majd Barrichello következett - mindketten gond nélkül tértek vissza a mezőnybe. Schumacher állt hát az élre, őt azonban Montoya szinte könnyedén előzte meg, s el is húzott tőle 2,5 másodpercnyire, amikor is a boxba ment.

A két Williams két körön belül kiesett

Montoya visszatérvén még megnézhette, ahogy kicsúszik csapattársa, Ralf Schumacher, majd egy fordulóval később neki is fel kellett adnia a versenyt. A kolumbiai nem hibázott, a BMW-motor hibásodott meg mögötte...Sokadik alkalommal a szezonban, nagyon ígéretes pozícióban.

Michael Schumacher tankolása után Hakkinen találta magát az élen, a finn három másodperccel előzte meg Barrichellót, majd miután ő is megtankolt, 21 szekundummal a brazil mögé, s nem sokkal a német elé érkezett vissza a pályára. Ekkor már szinte az összes autó annyi üzemanyaggal volt feltöltve, hogy az kitartson a futam végéig, kivétel egyet. Barrichello Ferrariját ugyanis még egyszer, a 49. körben után kellett tölteni, így a brazil csak három szekundummal Hakkinen mögé tudott visszajönni a boxból. Harmadikként Schumacher futott, majd Coulthard, Trulli és Irvine következett.

Barrichello Ferrarija nem bírta a tempót

Rubinho támadta is Hakkinent, ám a három másodpercből nem sikerült faragnia, a nagy iramnak az lett a következménye, hogy a Ferrari két körrel a kockás zászló előtt kilehelte a lelkét. Hakkinen tehát az élen maradt, s győzött Indianapolisban, Michael Schumacher és mcLarenes csapattársa, Coulthard előtt. Negyedikként Trulli, majd Irvine és Heidfeld futott célba. A jubiláns Alesi a hetedik, Fisichella a nyolcadik, míg Button a kilencedik, Frentzen pedig a tizedik lett. Mint később kiderült, ez nem így van...

A futam után történt műszaki ellenőrzés során ugyanis kiderült, hogy az olasz Jarno Trulli autójának egyik alkatrésze keskenyebb a megengedettnél. Így az eredetileg negyedik helyen beérkezett pilóta eredményét törölték. Csapata a Jordan -Honda azonnal fellebbezett az ítélet ellen.

Trulli kizárása következtében tehát módosult az indianapolisi futam végeredménye. A dobogós helyezésekben nem történt változás, viszont a jubiláns, 200. versenyén induló Jean Alesi - Trulli csapattársa - pontszerző helyen végzett. Az Amerikai Nagydíj végeredménye:

1.Hakkinen
2.M. Schumacher
3.Coulthard
4.Irvine
5.Heidfeld
6.Alesi