Richards a BAR új főnöke

2001.12.18. 18:47
Kedden, a Toyota után másodikként bemutatta új autóját a BAR is. Az amerikai csapat ezen kívül még egy meglepetéssel szolgált: a vezetőség a hétfőn távozott Craig Pollock helyére David Richardsot nevezte ki csapatfőnöknek.
Kedden a British American Racing mutatta be a 2002-es szezonban használandó autóját, valamint új csapatfőnökét, David Richardsot. Amint arról beszámoltunk, hétfőn minden indoklás nélkül lemondott a csapat eddigi vezetője, Craig Pollock, s helyére a British American Tobacco, az alakulat főszponzora és többségi tulajdonosa az angol szakembert nevezte ki.

Richards a rallyból igazol az F-1-be

David Richards
Richards 1981 óta ismert az autósport világában, akkor nyerte meg ugyanis a rally-világbajnokságot a finn Ari Vatanen navigátoraként, s ugyanakkor alapította meg vállalatát, a Prodrive-ot. (Ez az a cég, amelynek színeiben a rally-VB-n a Subaru indul.) A 49 éves Richards 1997-98 között a Benetton sportigazgatója volt, ám onnét szezon közben, a gyenge eredmények miatt menesztették. Ezen kívül más Forma-1-es tapasztalata nincs - az utóbbi időben az élő rallyközvetítések létrejöttén dolgozott - így meglepetés, hogy épp őt választották az amúgy is csak háromévnyi rutinnal rendelkező F-1-es istálló élére.

Kedden délután természetesen Richards is ott volt Brackleyben, a BAR angliai központjában, ahol bemutatták az új autót, a 004-est. A kasztni külsőre megtévesztésig hasonlít az ideire, ám Malcolm Oastler főtervező szerint mégis teljesen más. "A 2002-es gép megtervezésénél tiszta lappal indultam: a külső ne tévesszen meg senkit, a borítás alatt temérdek újdonság rejtőzik" - mondta Oastler.

Három éven át Hondával száguld a BAR

Arról azonban, hogy melyek ezek, még nem árult el semmit. Egyelőre csak az biztos, hogy a motorházban a Honda tízhengeres RA002E kódnevű erőműve dübörög, mely erősebb, nyomatékosabb és megbízhatóbb lesz az ideinél. S ami legalább ilyen fontos a BAR számára: a következő három évben biztosan a japán cég szállítja az erőforrásokat, a felek ugyanis meghosszabbították a kettejük közötti szerződést.

BAR004
A pilótafronton sincs változás, 2002-ben is Jacques Villeneuve és Olivier Panis tekeri majd a BAR kormányát. A tesztpilóták száma azonban gyarapodik, Darren Manning, Anthony Davidson és Patrick Lemarie mellé ugyanis a csapatba kerül a japán Ryo Fukuda is. A fiatal versenyző állítólag gyorsabb, mint honfitársa, Szato Takuma, aki jövőre a másik hondás istálló, a Jordan sofőrje lesz.

A BAR 004-est Olivier Panis kedden már ki is próbálhatta, a francia a brackley-i gyár utcácskáin tett meg néhány száz métert az új géppel. Éles bevetésre ugyanis csak 2002. január 1-én, a teszttilalom feloldásakor lesz lehetőség.