Eddig lassúak az új kocsik

2002.01.09. 19:27
Hétfőn Barcelonában megkezdték idei első tesztjüket a Forma-1 csapatai. A három nap során száraz pályán a Williams egyik tesztpilótája, Antonio Pizzonia volt a leggyorsabb, míg esős körülmények között Coulthard futotta a legjobb időt.
Hétfő óta tesztel Barcelonában a Forma-1-es istállók nagy része. A Minardin, a Proston és az Arrowson kívül minden csapat jelen van, a BAR, a Jaguar és a Toyota pedig már 2002-es konstrukciójával rója a köröket.

Szárazon Williams, vízen McLaren

A három nap során az jelentette a legnagyobb meglepetést, hogy a legjobb időt a Williams második számú tesztpilótája, a brazil Antonio Pizzonia teljesítette. Persze ehhez kellett az időjárás segítsége is: eddig ugyanis csak hétfőn volt teljesen száraz a katalán pálya, a további két napon nagyrészt nedves aszfalton kellett tesztelniük a pilótáknak.

A vizes körülmények között David Coulthard volt a legjobb a "McLaren-hibriddel", mely a tavalyi kasztni és az idei Mercedes-motor kombinációját jelenti. A skót mögött kedden Ralf Schumacher (Williams), szerdán pedig Luca Badoer (Ferrari) és Jenson Button (Renault) végzett.

Nem remekelnek az új konstrukciók

A 2002-es gépeket próbálgató BAR, Toyota és Jaguar istálló versenyzői többnyire a mezőny második felében találhatóak. A Jaguar például, miután hétfőn kipróbálta az új kocsit, kedden visszatért a tavalyi kasztni módosított változatához. Szerdán Irvine ismét az idei R3-ast vezette - az utolsó előtti helyre -, megelőzve a Toyotát kormányzó Allan McNish-t.

Ehhez képest a 2002-es BAR-Hondát kormányzó Jacques Villeneuve szerdai 12. helye - 18-ból - nem is rossz eredmény, ám a kanadai így is kijelentette, hogy amennyiben nem lesz elégedett a géppel, akkor még a szezon márciusi kezdete előtt elhagyja az amerikai istállót. Mint ismeretes, a BAR csapatfőnökét, Craig Pollockot - Villeneuve "második apját" és menedzserét - december közepén menesztették a csapattól, ezért nem elképzelhetetlen, hogy Villeneuve is távozik. Az utóbbi három évben ugyanis csak kudarcok érték az 1997-es világbajnokot, s köztudott, hogy csupán Pollock kedvéért írt alá évről évre az amerikaiakhoz.

A debütánsok többnyire elégedettek

Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella, Takuma Sato, Kimi Raikkönen, Felipe Massa és Luciano Burti ezzel szemben elégedetten nyilatkozott az első tesztje után. Trulli a sárga-fehérre festett Renault-t, Fisico és Sato a Jordant, Raikkönen a McLarent, Massa a Saubert, míg Burti a Ferrarit vezethette életében először Barcelonában. Az ex-Jaguar- és Prost-pilóta brazilnak egyébként ez volt a visszatérése a száguldó cirkuszba, hiszen augusztus végi spai balesete óta nem ült F-1-es kocsiban. A tesztek vasárnapig folytatódnak Barcelonában.

Megmenekülhet Prost csapata

Végül két gazdasági hír. Francia lapértesülések szerint egy eddig meg nem nevezett befektetői csoport kész 40 millió eurót invesztálni Alain Prost csapatába, megmentve a csődtől a négyszeres világelső istállóját. A svájci Peter Saubernek ezzel szemben nincsenek fennmaradási gondjai: bár az eddigi résztulajdonos, a Red Bull eladta részesedését Saubernak, azokért máris bejelentkezett a Credit Suisse svájci bank.