Törökország Forma-1-es versenyt rendezne

2002.01.22. 17:46
Három éven belül Forma-1-es futamnak szeretne otthont adni Törökország - jelentette be Mumtaz Tahincioglu, a török autósport szövetség elnöke. A tervek szerint egy Isztambul közelében található, jelenleg művelésen kívüli szénbánya területét alakítanának át 60-70 millió dolláros költséggel Forma-1-es pályává 2004-re.
Kiváló üzlet Forma-1-es versenyt rendezni - ezt az "aranyszabályt" immár Törökországban is felismerték. A legújabb hírek szerint ugyanis a török autósport szövetség elnöke, Mumtaz Tahincioglu bejelentette, hogy országa három éven belül szeretné elnyerni egy Forma-1-es futam rendezési jogát. Az elnök érvelése meggyőző, mivel elmondása szerint a nyári olimpiai játékok megrendezésre kevés az esélyük, egy autós világbajnoki futamot azonban vendégül tudnának látni.

Használaton kívüli bánya területét alakítanák át

Már helyszínt is találtak, egy használton kívüli szénbánya területét kívánják átalakítani. A pálya felépítése mindenesetre nem lesz "olcsó mulattság," az előzetes kalkulációk szerint 60-70 millió dollárba fog kerülni, amit csak szponzorok bevonásával tudnak előteremteni. A szervezők szerint bár valóban jelentős anyagi erőforrásokat kell megmozgatni, a befektetés nagy gazdasági fellendüléssel járna, így viszonylag hamar megtérülnének a kiadások.

Kína és Oroszország is pályázik

Törökország mellett még több, csekély autósmúlttal rendelkező ország is benyújtotta igényét egy Forma-1-es futam rendezésére. Oroszország már évek óta tárgyal Bernie Ecclestone-nal, a "száguldó cirkusz mindenható urával," míg az elmúlt év decemberében a kínai Sanghaj jelezte, hogy Csucsaj 1999-es sikertelen pályázata után ismét ringbe száll a rendezés jogáért.

Hagyományos pályák búcsúzhatnak

A "trónkövetelők" nem esélytelenek, hiszen a hagyományos helyszínek közül jónéhány küszködik komoly problémákkal. Legutóbb a Brit Nagydíj került veszélybe, miután a kiszolgáló létesítmények színvonala a minimumot sem ütötte meg Siverstone-ban. Az imolai pálya felújításra szorul, de a rendezőknek erre nincs pénzük- a csődközeli helyzetet szponzorok bevonásával próbálják enyhíteni.

Bizonytalan a monzai Olasz Nagydíj sorsa is, a Magny Cours-i francia futam végére pedig az egyre szigorodó reklámtörvények tehetnek pontot. A Magyar Nagydíj helyzete egyelőre megnyugtató, a megkötött szerződés alapján 2006-ig biztosan láthatjuk a Forma-1 legjobbjait a Hungaroringen.