Használaton kívüli bánya területét alakítanák át
Már helyszínt is találtak, egy használton kívüli szénbánya területét kívánják átalakítani. A pálya felépítése mindenesetre nem lesz "olcsó mulattság," az előzetes kalkulációk szerint 60-70 millió dollárba fog kerülni, amit csak szponzorok bevonásával tudnak előteremteni. A szervezők szerint bár valóban jelentős anyagi erőforrásokat kell megmozgatni, a befektetés nagy gazdasági fellendüléssel járna, így viszonylag hamar megtérülnének a kiadások.
Kína és Oroszország is pályázik
Törökország mellett még több, csekély autósmúlttal rendelkező ország is benyújtotta igényét egy Forma-1-es futam rendezésére. Oroszország már évek óta tárgyal Bernie Ecclestone-nal, a "száguldó cirkusz mindenható urával," míg az elmúlt év decemberében a kínai Sanghaj jelezte, hogy Csucsaj 1999-es sikertelen pályázata után ismét ringbe száll a rendezés jogáért.
Hagyományos pályák búcsúzhatnak
A "trónkövetelők" nem esélytelenek, hiszen a hagyományos helyszínek közül jónéhány küszködik komoly problémákkal. Legutóbb a Brit Nagydíj került veszélybe, miután a kiszolgáló létesítmények színvonala a minimumot sem ütötte meg Siverstone-ban. Az imolai pálya felújításra szorul, de a rendezőknek erre nincs pénzük- a csődközeli helyzetet szponzorok bevonásával próbálják enyhíteni.
Bizonytalan a monzai Olasz Nagydíj sorsa is, a Magny Cours-i francia futam végére pedig az egyre szigorodó reklámtörvények tehetnek pontot. A Magyar Nagydíj helyzete egyelőre megnyugtató, a megkötött szerződés alapján 2006-ig biztosan láthatjuk a Forma-1 legjobbjait a Hungaroringen.