A kezdetekkor még dobogós helyezések is voltak
A kezdet nem is sikeredett rosszra, hiszen a Ligier-től megörökölt Panis dobogós helyezést is szállított a csapatnak, a következő évben pedig a finn Jarno Trulli - ő Panist váltotta sérülése miatt - révén gyűjtögette pontjait a csapat.
A gondok azonban akkor kezdtek jelentkezni, amikor az addig megbízható motorszállítót, a Mugen-Hondát Prost professzor lecserélte, mert "echte" francia csapatot kívánt összehozni.
Az igazi francia bukás
Céljaihoz megnyerte a Peugueot-t, amelyik három éve tért vissza a Forma 1-be. A francia gyár azonban nem teljesítette a várakozásokat, szinte pontot is alig gyűjtöttek, a motor rendre felmondta a szolgálatot. Ebből adódóan küszöbön állt a következő váltás is, amire 2001-ben került sor, ekkor a Ferrari "szánta meg" Prostot, és az Acer motort megkaphatták tőlük, csakúgy, mint a Sauber.
Ebben a tranzakcióban egyébként jelentős segítséget nyújtott a brazil "mágnásgyermek" versenyző, Pedro Diniz, akinek abban a reményben adta el negyven százalékát, hogy rendeződik a költségvetés. Az egyesület viszont így sem volt képes előrébb lépni, a neves francia cigarettagyár is elpártolt a csapat mellől, így kényszerhelyzetbe került a világbajnok.
Csapatot és autót vezetni nem ugyanaz
Az év végén kiderült: 28 millió dollárra rúg az egyesület hiánya, amit nem is tudnak betölteni. A szerelők hiába tüntettek, a Prost-istálló rövid karrierje megszűnt. A Professzor pedig kénytelen volt szembesülni a ténnyel: autót és klubot vezetni - más világ. (A francia hírforrások egyértelműen Prostot okolják összeférhetetlensége miatt.) Ily módon véglegessé vált, hogy a március harmadikán startoló Forma 1-ben tizenegy csapat verseng a pontokért.