További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
Montezemolo: Nem kell jobbnak lennünk, mint tavaly
Újdonságok kívül-belül
Az F2002-esen már első látásra feltűnnek a változtatások. Az orr keskenyebbé vált, míg az első szárny szélei kissé magasabban vannak. Az oldalsó légbeömlő nyílások szintén magasabbak és keskenyebbek lettek, valamint a felfüggesztési megoldások is megújultak, s a kasztni hátul jóval élesebbé vált. S mindez még csak a külső.
A borítás alatt a Ferrari új V10-ese, a 051-es dübörög, kiegészülve egy vadonatúj, hétsebességes, szekvenciális, titánötvözetből készült sebességváltóval, amely hosszában helyezkedik el. Mind a motor, mind a váltó új, eddig még kevéssé használt anyagokból épül fel, a kocsi össztömege - olajjal, vízzel és pilótával együtt - nem több 600 kilogrammnál.
Brawn: A legjobb kocsi, amit valaha készítettünk
Nem véletlen tehát, hogy Ross Brawn, az F2002-es "atyja" ezt tartja a legjobb autónak, amely valaha is az ő irányítása alatt készült, sőt Montezemolo szerint ez lehet minden idők legjobb Forma-1-es Ferrarija.
Todt: Egységesek és erősek vagyunk
Jean Todt, a csapat egységét, valamint a gumik fontosságát emelte ki.
- Az biztos, hogy az autó szép, de azt, hogy jó is, minél hamarabb, a pályán kell bebizonyítanunk. A hétvégén Fioranóban próbáljuk ki először az F2002-est, majd a tesztprogram Mugellóban folytatódik. Ezzel párhuzamosan azonban - Burti és Badoer - folyamatosan fejlesztik a tavalyi autót is, arra az esetre, ha az új még nem lenne rögtön tökéletesen versenyképes. Ebben az esetben - ami egyébként nem lenne tragédia - Ausztráliában még az F2001-essel állnánk rajthoz. Nagyon nehéz évadra számítok, melyet a két gumigyártó nagy mértékben befolyásolhat: a Bridgestone nehéz feladatot bízott ránk, ám mi meg akarunk felelni, ezért is igazoltunk még egy tesztpilótát Burti személyében. Az utóbbi három évben három konstruktőr és két egyéni VB-címet szereztünk, ami csapatunk állandóságát, egységét és erősségét bizonyítja - elemzett Todt.
A Ferrari kis mértékben kívülről is megváltozott: a piros alapszínben sokkal több a fehér díszítés, az első és a hátsó szárnyak teljesen világosak lettek. A főszponzor, a Marlboro feliratai is több helyre kerültek föl, mint tavaly, s az alakulathoz csatlakozott egy új támogató, a Vodafone is.
Schumacher: A Ferrari a legjobb és annak is kell maradnia
Végül pedig halljuk, miként vélekedik a 2002-es esztendőről Michael Schumacher, a csapat első számú pilótája.
- Boldog vagyok, hogy itt lehetek és boldog vagyok, hogy optimistán várhatom az új szezont. A Ferrarival már eddig is fantasztikus sikereket értünk el, de mi még többet akarunk. Ismét világbajnokok szeretnénk lenni, hiszen nincs is annál nagyobb öröm, mint a Ferrarival VB-t nyerni. A Ferrari az én családom és az a célom, hogy a szurkolókat boldoggá tegyem: mindent megteszek a győzelemért, mert a Ferrari a Nr.1, s annak is kell maradnia - hangzott Schumacher beszéde, amelynek hatását növelte, hogy a világelső, bár csak puskából, de olaszul szólt a jelenlévőkhöz.
*
*
A Forma 1-es versenysorozatban szereplő autógyárak továbbra sem tudtak egyeszségre jutni a verseny tulajdonosával és teljhatalmú urával, Bernie Ecclestone-nal, ami azt jelenti, hogy továbbra is tartják magukat ahhoz a tervhez, amely szerint önálló versenysorozatot indítanának 2008-ban. Legutóbb éppen a Ferrari elnöke erősítette meg a gyártók önnállosodási szándékáról szóló híreket, amirok a Die Welt című német lapnak kijelentette: nem tudtak és most már nem is akarnak megállapodni Ecclestone-nal illetve a Kirch médiacsoporttal. Igaz, a végső határidő még odébb van: a csapatokat 2007-ig érvényes szerződések kötik a Forma-1-hez.