Kockáztatnak és ismét nyerni akarnak

2002.02.06. 14:41
Maranellóban szerdán délelőtt bemutatták az új Forma-1-es Ferrarit, az F2002-est. Az olasz versenycsapat sokat változtatott az autón, annak ellenére, hogy a szabályok nem tettek kötelezővé nagyobb átalakításokat.
Szerdán, késő délelőtt Maranellóban Michael Schumacher és Rubens Barrichello - mintegy 1300 néző jelenlétében - leleplezte a Scuderia Ferrari új autóját, az F2002-t. A gép a tavalyihoz képest teljesen megújult, annak ellenére, hogy a szabályok nem követeltek meg szinte semmilyen változtatást.

Montezemolo: Nem kell jobbnak lennünk, mint tavaly

- Teljesen új autót építettünk, annak ellenére, hogy a régi is rettenetesen gyors. Kockáztatunk, ám mindezt úgy tesszük, hogy tudjuk, a fejlesztő csapatunk szakértelme garanciát jelent a további sikerekre. A múlt évi győzelmeinket lehetetlen túlszárnyalni, ami bizonyos mértékben csökkenti a csapatra nehezedő nyomást, azaz idén egyetlen kollégámtól sem hallottam: legyünk jobbak, mint tavaly - nyilatkozott viccelődve, ám kétségtelenül optimistán Luca Di Montezemolo, a Ferrari elnöke.

Újdonságok kívül-belül

Az F2002-esen már első látásra feltűnnek a változtatások. Az orr keskenyebbé vált, míg az első szárny szélei kissé magasabban vannak. Az oldalsó légbeömlő nyílások szintén magasabbak és keskenyebbek lettek, valamint a felfüggesztési megoldások is megújultak, s a kasztni hátul jóval élesebbé vált. S mindez még csak a külső.

A borítás alatt a Ferrari új V10-ese, a 051-es dübörög, kiegészülve egy vadonatúj, hétsebességes, szekvenciális, titánötvözetből készült sebességváltóval, amely hosszában helyezkedik el. Mind a motor, mind a váltó új, eddig még kevéssé használt anyagokból épül fel, a kocsi össztömege - olajjal, vízzel és pilótával együtt - nem több 600 kilogrammnál.

Brawn: A legjobb kocsi, amit valaha készítettünk

Nem véletlen tehát, hogy Ross Brawn, az F2002-es "atyja" ezt tartja a legjobb autónak, amely valaha is az ő irányítása alatt készült, sőt Montezemolo szerint ez lehet minden idők legjobb Forma-1-es Ferrarija.

Todt: Egységesek és erősek vagyunk

Jean Todt, a csapat egységét, valamint a gumik fontosságát emelte ki.

- Az biztos, hogy az autó szép, de azt, hogy jó is, minél hamarabb, a pályán kell bebizonyítanunk. A hétvégén Fioranóban próbáljuk ki először az F2002-est, majd a tesztprogram Mugellóban folytatódik. Ezzel párhuzamosan azonban - Burti és Badoer - folyamatosan fejlesztik a tavalyi autót is, arra az esetre, ha az új még nem lenne rögtön tökéletesen versenyképes. Ebben az esetben - ami egyébként nem lenne tragédia - Ausztráliában még az F2001-essel állnánk rajthoz. Nagyon nehéz évadra számítok, melyet a két gumigyártó nagy mértékben befolyásolhat: a Bridgestone nehéz feladatot bízott ránk, ám mi meg akarunk felelni, ezért is igazoltunk még egy tesztpilótát Burti személyében. Az utóbbi három évben három konstruktőr és két egyéni VB-címet szereztünk, ami csapatunk állandóságát, egységét és erősségét bizonyítja - elemzett Todt.

A Ferrari kis mértékben kívülről is megváltozott: a piros alapszínben sokkal több a fehér díszítés, az első és a hátsó szárnyak teljesen világosak lettek. A főszponzor, a Marlboro feliratai is több helyre kerültek föl, mint tavaly, s az alakulathoz csatlakozott egy új támogató, a Vodafone is.

Schumacher: A Ferrari a legjobb és annak is kell maradnia

Végül pedig halljuk, miként vélekedik a 2002-es esztendőről Michael Schumacher, a csapat első számú pilótája.

- Boldog vagyok, hogy itt lehetek és boldog vagyok, hogy optimistán várhatom az új szezont. A Ferrarival már eddig is fantasztikus sikereket értünk el, de mi még többet akarunk. Ismét világbajnokok szeretnénk lenni, hiszen nincs is annál nagyobb öröm, mint a Ferrarival VB-t nyerni. A Ferrari az én családom és az a célom, hogy a szurkolókat boldoggá tegyem: mindent megteszek a győzelemért, mert a Ferrari a Nr.1, s annak is kell maradnia - hangzott Schumacher beszéde, amelynek hatását növelte, hogy a világelső, bár csak puskából, de olaszul szólt a jelenlévőkhöz.

*
*
*
Továbbra sincs egyezség Ecclestone és az autógyártók között

A Forma 1-es versenysorozatban szereplő autógyárak továbbra sem tudtak egyeszségre jutni a verseny tulajdonosával és teljhatalmú urával, Bernie Ecclestone-nal, ami azt jelenti, hogy továbbra is tartják magukat ahhoz a tervhez, amely szerint önálló versenysorozatot indítanának 2008-ban. Legutóbb éppen a Ferrari elnöke erősítette meg a gyártók önnállosodási szándékáról szóló híreket, amirok a Die Welt című német lapnak kijelentette: nem tudtak és most már nem is akarnak megállapodni Ecclestone-nal illetve a Kirch médiacsoporttal. Igaz, a végső határidő még odébb van: a csapatokat 2007-ig érvényes szerződések kötik a Forma-1-hez.