Montoya: a Ferrari hibázott

2002.02.27. 14:04
Pénteken Ausztráliában az első szabadedzésekkel megkezdődik az F-1-es szezon. A pilóták már javában nyilatkoznak az esélyeket illetően.
Pénteken az első szabadedzésekkel megkezdődik a 2002-es Forma-1-es világbajnokság. A pilóták nagy része már Melbourne-ben, az első futam helyszínén tartózkodik, készül a nyitányra, s mondja el véleményét a várható erőviszonyokról.

Montoya: a Ferrari nem esélyes

Juan Pablo Montoya
Juan Pablo Montoya, a Williams pilótája szerint például a Ferrari nem lesz képes nyerni az első futamon.

"A Ferrari a tavalyi gépével indul az Albert Parkban, ami szerintem nagy hiba. Ez a kocsi az elmúlt szezonban a legjobb volt, ám az új fejlesztések nélkül a győzelemre valószínűleg nem lesz esélye. Persze ez a mi istállónk számára jó, nekik viszont rossz. Ha mi a tavalyi autónkkal állnánk rajthoz, legfeljebb tizedikek lehetnénk" - fejtette ki véleményét a kolumbiai.

A 26 éves dél-amerikaival nem ért egyet Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke. "A világbajnokság elején az a legfontosabb, hogy pontokat szerezzünk, az F2001B pedig tökéletes erre a feladatra, hiszen kiforrott, megbízható konstrukció. Biztos vagyok benne, hogy remek versenyünk lesz, sőt szerintem győzhetünk is" - kontrázott a francia, aki elmondta még, hogy az F2001B a tavalyi kasztni könnyített változatát kapta, s a motoron is fejlesztettek egy keveset.

Schumacher a Ferrariból vonul vissza

Michael Schumacher
Michael Schumacher, aki pénteken vezetni fogja a Ferrarit, pillanatnyilag nem foglalkozik az esélyekkel - már korábban elmondta, egyet ért Todttal -, inkább a Ferrari csapatát magasztalja.

"Mióta a Ferrarinál versenyzem, nem vágyom máshová. Nagyon jól érzem magam az olaszoknál, az istálló közössége családias, ezért valószínű, hogy a karrierem végéig itt maradok" - nyilatkozta a négyszeres világbajnok.

Nem valószínű, hogy néhány garázzsal arrébb, a McLarennél is ennyire meghitt a hangulat, ám az biztos, hogy az angolok arra készülnek, hogy visszavegyék első helyüket a Forma-1-ben. David Coulthard szerint ez könnyedén megtörténhet 2002-ben.

Coulthard: keményen fogunk küzdeni

"Nagyot léptünk előre a tavalyi teljesítményünkhöz képest, az új autó remekül működik, azt hiszem, tökéletesen fölkészültünk a szezonra. Az első futamot mindig különleges várakozás előzi meg, ezért mi is különleges teljesítményt szeretnénk nyújtani. A Mclaren Mercedes istálló keményen fog küzdeni mind a vezetők, mind a konstruktőrök világbajnoki első helyéért" - nyilatkozott optimistán a skót.

Bemutatkozott az Arrows

Az Arrows idén biztosan nem az első helyekért fog harcolni, ám az új autó bemutatóján, Melbourne-ben, Tom Walkinshaw csapatfőnök a jövőbeli sikerek első lépéseként értékelte az A23-as kódnevű gépet.

"Ha a Forma-1 élmezőnyébe szeretnénk jutni, mindenképpen gyári motorral kell indulnunk. Bármilyen jó is a kasztni légellenállása és tökéletes a futóműve, esélytelen, ha gyenge a motorja. Az Cosworth erőforrás azonban lehetővé teszi, hogy idővel az F-1 legjobb csapataival is felvegyük a versenyt" - jelentte ki az angol szakember.

Az Arrows fényezése egyébként szinte semmiben sem tér el a tavalyitól, s a szponzorok is megmaradtak. A legnagyobb változás a pilótakettőst érinti: idén Enrique Bernoldi csapattársa nem Jos Verstappen, hanem Heinz-Harald Frentzen lesz.

A Toyota történelmi pillanatra készül

Szintén nem a győzelem reményében áll rajthoz vasárnap a Toyota, a mezőny debütáns csapata. A japán óriásnak szinte semmi tapasztalata nincs a Forma-1-es versenysportot illetően, ám ezt az istálló vezetői is tudják, s szerényen beszélnek az esélyeikről.

"Pénteken történelmi pillanat lesz, amint a két autónk kifut a pályára. Két éve csak erre a napra várok, minden bizonnyal meg is hatódom majd egy kicsit. Bár óriási pénzt fektettünk a Forma-1-es programunkba, a céljaink pillanatnyilag nem nagyok: kvalifikálni akarjuk magunkat a futamra, s ha mindkét gépünk végig is tudna menni, az csodás lenne" - vélekedett Owe Andersson, a Toyota F-1-es projektjének vezetője.

Az Ausztrál Nagydíj programja európai idő szerint péntek hajnalban, a szabadedzésekkel kezdődik, s vasárnap hajnalban, a futammal zárul. Az RTL Klub élőben közvetíti a kvalifikációs tréninget és a versenyt is. A német RTL és az osztrák ORF pedig még a szabadedzésekről is élőben tudósít.

Az Ausztrál Nagydíj programja:

Péntek: 1.00-2.00, 3.00-4.00 és 23.00-23.45 szabadedzések. Szombat: 0.15-1.00 szabadedzés. 3.00-4.00 időmérő edzés. 23.30-24.00 bemelegítő edzés

Vasárnap: 4.00 a verseny rajtja. (Mindegyik magyar idő szerint.)