Nándor
9 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Montoya: a Ferrari hibázott

2002.02.27. 14:04
Pénteken Ausztráliában az első szabadedzésekkel megkezdődik az F-1-es szezon. A pilóták már javában nyilatkoznak az esélyeket illetően.
Pénteken az első szabadedzésekkel megkezdődik a 2002-es Forma-1-es világbajnokság. A pilóták nagy része már Melbourne-ben, az első futam helyszínén tartózkodik, készül a nyitányra, s mondja el véleményét a várható erőviszonyokról.

Montoya: a Ferrari nem esélyes

Juan Pablo Montoya
Juan Pablo Montoya, a Williams pilótája szerint például a Ferrari nem lesz képes nyerni az első futamon.

"A Ferrari a tavalyi gépével indul az Albert Parkban, ami szerintem nagy hiba. Ez a kocsi az elmúlt szezonban a legjobb volt, ám az új fejlesztések nélkül a győzelemre valószínűleg nem lesz esélye. Persze ez a mi istállónk számára jó, nekik viszont rossz. Ha mi a tavalyi autónkkal állnánk rajthoz, legfeljebb tizedikek lehetnénk" - fejtette ki véleményét a kolumbiai.

A 26 éves dél-amerikaival nem ért egyet Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke. "A világbajnokság elején az a legfontosabb, hogy pontokat szerezzünk, az F2001B pedig tökéletes erre a feladatra, hiszen kiforrott, megbízható konstrukció. Biztos vagyok benne, hogy remek versenyünk lesz, sőt szerintem győzhetünk is" - kontrázott a francia, aki elmondta még, hogy az F2001B a tavalyi kasztni könnyített változatát kapta, s a motoron is fejlesztettek egy keveset.

Schumacher a Ferrariból vonul vissza

Michael Schumacher
Michael Schumacher, aki pénteken vezetni fogja a Ferrarit, pillanatnyilag nem foglalkozik az esélyekkel - már korábban elmondta, egyet ért Todttal -, inkább a Ferrari csapatát magasztalja.

"Mióta a Ferrarinál versenyzem, nem vágyom máshová. Nagyon jól érzem magam az olaszoknál, az istálló közössége családias, ezért valószínű, hogy a karrierem végéig itt maradok" - nyilatkozta a négyszeres világbajnok.

Nem valószínű, hogy néhány garázzsal arrébb, a McLarennél is ennyire meghitt a hangulat, ám az biztos, hogy az angolok arra készülnek, hogy visszavegyék első helyüket a Forma-1-ben. David Coulthard szerint ez könnyedén megtörténhet 2002-ben.

Coulthard: keményen fogunk küzdeni

"Nagyot léptünk előre a tavalyi teljesítményünkhöz képest, az új autó remekül működik, azt hiszem, tökéletesen fölkészültünk a szezonra. Az első futamot mindig különleges várakozás előzi meg, ezért mi is különleges teljesítményt szeretnénk nyújtani. A Mclaren Mercedes istálló keményen fog küzdeni mind a vezetők, mind a konstruktőrök világbajnoki első helyéért" - nyilatkozott optimistán a skót.

Bemutatkozott az Arrows

Az Arrows idén biztosan nem az első helyekért fog harcolni, ám az új autó bemutatóján, Melbourne-ben, Tom Walkinshaw csapatfőnök a jövőbeli sikerek első lépéseként értékelte az A23-as kódnevű gépet.

"Ha a Forma-1 élmezőnyébe szeretnénk jutni, mindenképpen gyári motorral kell indulnunk. Bármilyen jó is a kasztni légellenállása és tökéletes a futóműve, esélytelen, ha gyenge a motorja. Az Cosworth erőforrás azonban lehetővé teszi, hogy idővel az F-1 legjobb csapataival is felvegyük a versenyt" - jelentte ki az angol szakember.

Az Arrows fényezése egyébként szinte semmiben sem tér el a tavalyitól, s a szponzorok is megmaradtak. A legnagyobb változás a pilótakettőst érinti: idén Enrique Bernoldi csapattársa nem Jos Verstappen, hanem Heinz-Harald Frentzen lesz.

A Toyota történelmi pillanatra készül

Szintén nem a győzelem reményében áll rajthoz vasárnap a Toyota, a mezőny debütáns csapata. A japán óriásnak szinte semmi tapasztalata nincs a Forma-1-es versenysportot illetően, ám ezt az istálló vezetői is tudják, s szerényen beszélnek az esélyeikről.

"Pénteken történelmi pillanat lesz, amint a két autónk kifut a pályára. Két éve csak erre a napra várok, minden bizonnyal meg is hatódom majd egy kicsit. Bár óriási pénzt fektettünk a Forma-1-es programunkba, a céljaink pillanatnyilag nem nagyok: kvalifikálni akarjuk magunkat a futamra, s ha mindkét gépünk végig is tudna menni, az csodás lenne" - vélekedett Owe Andersson, a Toyota F-1-es projektjének vezetője.

Az Ausztrál Nagydíj programja európai idő szerint péntek hajnalban, a szabadedzésekkel kezdődik, s vasárnap hajnalban, a futammal zárul. Az RTL Klub élőben közvetíti a kvalifikációs tréninget és a versenyt is. A német RTL és az osztrák ORF pedig még a szabadedzésekről is élőben tudósít.

Az Ausztrál Nagydíj programja:

Péntek: 1.00-2.00, 3.00-4.00 és 23.00-23.45 szabadedzések. Szombat: 0.15-1.00 szabadedzés. 3.00-4.00 időmérő edzés. 23.30-24.00 bemelegítő edzés

Vasárnap: 4.00 a verseny rajtja. (Mindegyik magyar idő szerint.)