Az 'öreg' Ferrarik az élen

2002.03.01. 08:33
Az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésein a Ferrarik valósággal sokkolták az ellenfeleket, hiszen a leggyorsabb, Michael Schumacher több mint 1,6 másodpercet vert a harmadik Ralf Schumacherre. S mindezt a tavalyi, F2001-sel. A nap másik szenzációja, hogy valaki megvette a tönkre ment Prost GP-t, így mégis lesz 12. csapat a Forma-1-ben.
Magyar idő szerint péntek hajnalban megtartották a szabadedzéseket Melbourne-ben, a 2002-es Forma-1-es szezon első állomásának helyszínén. A kétszer egyórás tréningen a legjobb időt a világbajnoki cím védője, Michael Schumacher teljesítte a 2001-es fejlesztésű Ferrarival. A második Rubens Barrichello lett szintén az olasz márkával.

Még Schumacher is meglepődött

Már az önmagában is kissé furcsa, hogy egy "öreg" autó gyorsabb tudott lenni a 2002-es modelleknél, ha pedig a Ferrarik előnyére tekintünk, mégmeghökkentőbb az olaszok teljesítménye: Schumacher több mint 1,6 másodpercet vert a harmadik legsebesebb Ralf Schumacherre!

Ilyen viharos kezdésre még a legelvakultabb Ferrari-szurkolók, de még maga a Scuderia vezetői sem számítottak. Nem is csoda, hogy az edzés után a négyszeres világbajnok is elképedve nézte az időlistát.

"Nagyon elégedett vagyok az eredményünkkel, most már kicsit magabiztosabb vagyok, mint amikor megérkeztem Ausztráliába. De semmiképp nem szabad elbíznom magam, hiszen a pénteki és a szombati tréningek között nagy különbségek lehetnek. Bevallom meglepett, hogy több mint másfél szekundummal gyorsabb tudtam lenni a williamseknél, nem tudom, hogy ez reális-e, vagy ők végig teli tankkal köröztek, s azért voltak lassabbak" - hitetlenkedett Schumacher.

Brawn bizakodó

A Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn optimistán vélekedett a Ferrari Melbourne-i esélyeiről.

"Nagyon jól ismerjük az F2001-est és szinte már tökéletesen sikerült egyensúlyba hoznunk, talán ez lehet a remek eredmény oka. A többi istálló teljesen új autóval fut, amelyekben még bizonyára sokkal több van, mint amennyit ma mutattak, de azt hiszem, szombaton, az időmérőn sem leszünk esélytelenek" - mondta el véleményét az angol szakember.

Ralf: 'Ég és föld...'

Ralf Schumacher, aki a két Ferrari mögött, s csapattársa, Juan Pablo Montoya előtt a harmadik helyen végzett, szintén a Scuderiát dicsérte.

"Ég és föld a különbség a Ferrari és a többiek között. Ennek ellenére a harmadik idővel elégedett vagyok" - jelentette ki a fiatalabbik Schumacher.

Szintén elégedett lehet Peter Sauber, hiszen pilótái közül Heidfeld az ötödik, míg az újonc Felipe Massa a nyolcadik helyen zárt. A Toyota is kitett magáért pénteken, mert Mika Salo a bravúros hatodik időt autózta, sőt, a japán márkának nagy reményekre ad okot, hogy a leghosszabb "egyenes" végén a finn autója érte el a legnagyobb sebességet. Vagyis a motor bivalyerősnek tűnik.

Figyelemre méltó még Kimi Raikkönen hetedik helye a McLaren volánjánál, főképp akkor, ha eláruljuk, hogy csapattársa, David Coulthard csak a 11. lett. Fisichella a Jordanben szintén elégedett lehet a 9., míg Trulli a Renault-ban a 10. pozícióval.

Új csapat a Forma-1-ben

A Jaguar viszont minden bizonnyal nem örült Pedro De La Rosa 14. és Eddie Irvine 17. posztjának, mint ahogy az Arrows sem lehet boldog, hiszen Frentzen csak a 19., míg Bernoldi a huszonegyedik. Ennek ellenére péntek délután már mindenki az Arrowsról beszélt. Kiderült ugyanis, hogy csütörtökön valaki megvette a csődbe ment Prost-istállót, s az új csapat technikai felkészítését Tom Walkinshaw, az Arrows csapatfőnöke vállalta el.

"A Tom Walkinshaw Racing (TWR) szakmailag segíteni fogja az új csapatot, de tulajdona nem lesz benne. Azt nem árulhatom el, hogy kik vették meg a Prost GP maradványait, megteszik majd ők maguk, ha eljön az ideje" - titokzatoskodott Walkinshaw.

Idén tehát mégis csak lesz 12. istálló a Forma-1-ben, így - lehet, hogy már a Malajziai GP-tól kezdve - 24 autó sorakozik majd a rajtrácson az eddigi 22 helyett.

Az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzéseinek összesített végeredménye:
1. Michael Schumacher Ferrari 1m27.276
2. Rubens Barrichello Ferrari 1m27.799
3. Ralf Schumacher Williams 1m28.821
4. Juan Pablo Montoya Williams 1m28.870
5. Nick Heidfeld Sauber 1m29.572
6. Mika Salo Toyota 1m29.601
7. Kimi Raikkonen McLaren 1m29.875
8. Felipe Massa Sauber 1m29.937
9. Giancarlo Fisichella Jordan 1m30.187
10. Jarno Trulli Renault 1m30.298
11. David Coulthard McLaren 1m30.312
12. Jacques Villeneuve BAR 1m30.352
13. Takuma Sato Jordan 1m30.540
14. Pedro de la Rosa Jaguar 1m30.566
15. Jenson Button Renault 1m30.588
16. Allan McNish Toyota 1m30.602
17. Eddie Irvine Jaguar 1m30.973
18. Olivier Panis BAR 1m31.127
19. Heinz-Harald Frentzen Arrows 1m32.465
20. Mark Webber Minardi 1m32.695
21. Enrique Bernoldi Arrows 1m32.912
22. Alex Yoong Minardi 1m44.011