Lukács
5 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Schumacher simán nyert

2002.03.03. 07:13
Michael Schumacher könnyed győzelmét hozta az Ausztrál Nagydíj. A versenyen mindössze nyolcan értek célba, ugyanis a rajtnál tömegkarambol történt, s már akkor heten kiestek. A pontszerzők között végzett a Minardi is a debütáns Webberrel és a Toyota bemutatkozása is jól sikerült.
Vasárnap délutánra eltűntek a felhők a melbourne-i Albert Park fölül - a délelőtti bemelegítéskor még esett - így a pilóták már napos időben vághattak neki az idény első nagydíjának.

Tömegbaleset a rajtnál

Kivételt jelentett az Arrows két autója, ugyanis Frentzen és Bernoldi már a felvezető körre sem tudott elindulni, ám néhány perc múlva a német bizonyára örült annak - Bernoldi a depóban maradt -, hogy a boxból kezdhette meg a versenyt.

A rajt után ugyanis a remekül induló Ralf Schumacher hátulról az első kanyarhoz az élen érkező Barrichello autójába rohant, majd átrepült a Ferrari fölött, s a kavicságyon átcsúszva, s lelassulva a gumifalnak ütközött. A két első mögött is történt egy koccanás, Massa, Fisichella és Heidfeld csúszott egymásba, s a tömegbalesetnek végül összesen hét autó esett áldozatul: Barrichello, Ralf Schumacher, Fisichella, Heidfeld, Massa, Button, Panis és McNish.

Safety Car

A versenyt különös módon nem állították le, annak ellenére, hogy nem csak alkatrészek, de négy-öt autó is eltorlaszolta a pályát. Csupán a Safety Cart küldték be a versenybírók. (Raikkönen közben meglátogatta a szerelőit, a finn gépének első vezetőszárnyát lecserélték, s a feneke alól(!) az egyik technikus eltávolított egy alkatrészt, mely a karambolok során került a kellemetlen helyre.)

Öt kört vett igénybe a romok eltakarítása, majd a felvezető autó Coulthard, Trulli, Montoya, Schumacher, Irvine, De La Rosa sorrendben engedte ismét útjára a mezőnyt. S bár csak 13-an vághattak neki a távnak, a futam első harmadában egészen élvezetes versenyt láthatott a közönség.

Trulli csak három körön át bírta a nyomást

Schumacher már a harmadik kanyarban megelőzte a rossz íven forduló Montoyát, ám Trullival meggyűlt a baja. Az olasz ugyanis remekül zárta az íveket, s három körön át maga mögött tartotta a Ferrarit, míg nem besokallt, a falnak csapódott, s az aszfalt közepén megállt.

Jöhetett ismét a Safety car, s szedhette össze a mezőnyt, melynek létszáma Trulli búcsúja ellenére sem változott, hiszen Bernoldi - látva a kocsihullást - visszatért a pályára.

Montoya-Schumacher párbaj

Újabb ötkörnyi poroszkálás után, a repülő rajt előtt Coulthard nem tudta bevenni az utolsó előtti kanyart, a fűre szaladt, így Schumacher vezethette föl a mezőnyt. A kerpenit azonban Montoya kívülről előzte meg, s átvette az első pozíciót.

A négyszeres világbajnok és a trónkövetelő remek csatát vívott egymással, míg végül a 17. körben Schumachernek - szintén remek manőverrel - sikerült visszaállnia az élre. Montoyát pedig a nagy iramot diktáló Raikkönen, Coulthard, Irvine és a minardis Webber követte.

Ez a sorrend állandósulni is látszott, Schumacher körönként két másodpercet vert az üldözőkre, Montoya gond nélkül tartotta Raikkönent, Colulthard pedig - két fűnyírás között is - simán otthagyta Irvine-t. A pontszerző helyeken kívül Villeneuve, Yoong, De La Rosa, Salo sorrend alakult ki, s többen már nem is voltak versenyben.

Csak nyolcan maradtak

A tíz pilóta hamarosan nyolcra csökkent, mert Coulthard, valószínűleg váltóhiba miatt, nagyon lelassult, majd ki is állt, Villeneuve pedig maga tette tönkre a gépét, amikor a falnak csúszott.

A boxkiállásokat féltávnál a debütáns ausztrál, Mark Webber kezdte meg, majd Montoya, Schumacher, Irvine, Raikkönen, s a többiek is letudták egyetlen tankolásukat. Az üzemanyagfelvétel után az első öt helyen nem történt változás, hatodiknak viszont feljött a Toyotával Mika Salo. Yoong haladt a hetedik, míg De La Rosa az utolsó, nyolcadik helyen.

Schumacher simán nyert

Ezt követően - bár még húsz kör volt hátra - már szinte semmi nem történt a pályán, így Michael Schumacher könnyedén nyerte meg élete 54 versenyét. Másodikként, félperces hátránnyal Montoya, míg harmadikként, karrierje első dobogós helyezését jegyezve, Raikkönen futott be. Irvine végig nyugodtan vezetve szerezte meg a negyedik pozíciót, míg a minardis Webber - az utolsó körökben remek csatát vívva Salóval - két pontot kaparintott meg magának, s a csapatának. Hatodikként a végén kicsit megpördülő, ám gyorsan korrigáló Salo végzett, emlékezetessé téve a gyári Toyota csapat bemutatkozását.

A Minardinak Markok gyűjtik a pontokat

Az eredményhirdetéskor nem csak az első három, de a hazai Mark Webber, s csapatfőnöke, a szintén ausztrál Paul Stoddart is önfeledten ünnepelt, hiszen a Minardi életében igen ritka dolog a pontszerzés. Legutóbb az 1999-es Európa Nagydíjon sikerült ez a kiscsapatnak, akkor szintén egy Marc, a katalán Gené gyűjtött be egy egységet.

A dobogósok futam utáni nyilatkozatai:

Michael Schumacher: "A balesetből nem sokat láttam, minden iszonyú gyorsan történt. Alkatrészek és autók hevertek mindenfelé, de szerencsére nekem sikerült elkerülnöm a bajt. Ezt követően két remek csatát is vívtam, Trulli és Montoya is kemény ellenfél volt, remekül használták ki az íveket, ám végül sikerült az élre kerülnöm, s nyernem."

Juan Pablo Montoya: "Elégedett vagyok a második hellyel, s a teljesítményemmel is. Egész hétvégén versenyképesek voltunk, ami jó jel a jövőre nézve."

Kimi Raikkönen: "A verseny eleje igen eseménydús volt a számomra, de valahogyan sikerült átvészelnem az ütközéseket, megúsztam egy szimpla szárnycserével. Néhány percig igen kényelmetlen helyzetben voltam, ugyanis a szétrepülő alkatrészekből egy darab a hátam mögé, majd méglejjebb került. Ezt is sikerült azonban eltávolítani, így a továbbiakban már csak a vezetésre kellett koncentrálnom.

Az Ausztrál Nagydíj végeredménye és a világbajnokság állása:

1. M. Schumacher (Ferrari) 10 pont
2. Montoya (Williams) 6 p.
3. Raikkönen (McLaren) 4p.
4. Irvine (Jaguar) 3p.
5. Webber (Minardi) 2p.
6. Salo (Toyota) 1p.