Gyöngyi
5 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Önálló csapatot indítana az Asiatech

2002.03.22. 10:34
A Minardi istálló jelenlegi motorszállítója, az Asiatech önálló Forma-1-es csapat indítását tervezi. A cég igazgatója, John Gano szerint az idei évet tapasztalatok szerzésére használják, de egy-két éven belül mindenképpen szeretnének saját csapattal részt venni a Forma-1es futamokon.
Egy-két éven belül újabb csapattal bővülhet a Forma-1-es istállók mezőnye. A tervek szerint ugyanis a jelenleg a Minardit motorszállítóként segítő Asiatech hamarosan önálló csapatot akar indítani a Forma-1-ben. A cég tavaly az Arrowsnak szállított motorokat, melyek az utolsó F1-es Peugeot továbbfejlesztett változatai. Az Asiatech korábban az Arrows istállónak szállította szerkezeit, ám a szezon elején váltott, és az ASITECH V10 motorja immár az olasz istálló járműveit erősíti.

John Gano, az Asiatech igazgatója szerint a részben malajziai tulajdonú cégnek mindig is az volt a célja, hogy önálló istállóval jelentkezzen a "száguldó cirkusz" világában. "Mindig is ez volt a legfőbb tervünk. Az idei szezont már ennek a jegyében is figyeljük, s remélem, hogy egy-két szezon múlva megvalósul az álmunk" - mondta a cég vezetője.

Az induláshoz természetesen még több feltételt kell teljesítenie a világbajnoki sorozaton részt venni kívánó csapatoknak. Jó példa erre az adósságok miatt megszűnt Prost- istálló autóit megvásárló a Charles J. Nickerson esete, aki már a legutóbbi futamon, Szepangban szerette volna elindítani autóit.

A Nemzetközi Automobil Szövetség azonban meghiúsította a terveket, mivel nem engedélyezte a csapatnak az indulást. Indoklásuk szerint a brit üzletember által vezetett befektetői csoportnak 48 millió dollárt kellett volna befizetnie a FIA-nak, s a járműveknek sem estek át a kötelező biztonsági vizsgálatokon.