További Forma-1 cikkek
-
Michael Schumacheren viccelődött, népharag zúdult a Formula–1-es szakértőre
- Ez nem tartott sokáig: Vettel máris visszatérhet az autósportba!
- Verstappen szárnyakat ad a Red Bullnak
- A Red Bull legmerészebb álmait is felülmúlja a 2023-as szezon
- Verstappen visszatalált a győztes útra: holland erődemonstráció Szuzukában
Fantasztikus félóra
Az első percekben Massa, majd Villeneuve állt az élen, tíz minutum elteltével pedig Ralf Schumacher futott az élcsapatok számára szintidőt, 1:22:651-et. Mögé azonnal fölzárkózott csapattársa, Montoya, valamint Trulli a Renault-val.
A williamsek egyeduralmát negyedóra után Barrichello törte meg, a brazil négy tizedet vert a BMW-sekre, sőt, még Michael Schumachernél is gyorsabb volt 29 ezrednyivel. A kissé hátrébb szorult Ralf-Montoya duó azonban fölvette a ferrarisok által eléje dobott kesztyűt, s percekkel később visszaszerezte az első sort: Ralf félmásodperccel ment Barrichello ideje alá!
A menők közül Coulthard jött ki utolsóként a boxból - a skótot motorgondok hátráltatták -, s a problémák a teljesítményére is hatással voltak, ugyanis csak a nyolcadik időt futotta.
Barrichello repítette az F2002-est
Ezzel szemben Barrichellónak semmilyen problémája nem volt: a brazil az F2002-esben, melyet Imolában használhat először, hihetetlennek tűnő 475 ezredes előnnyel - abszolút körrekorddal - ismét átvette az első kockát. Világbajnok csapattársa azonban nem tudta követni Rubinho ritmusát, s csak a harmadik helyre volt elég az újabb mért köre.
A tréning felénél tehát - valószínűleg minden idők egyik legeseménydúsabb harminc perce volt - Barrichello vezetett Ralf és Michael Schumacher, illetve Montoya előtt, míg a harmadik sort két fiatal, Raikkönen és Heidfeld foglalta el.
Nyugalmat 'sugárzott' a napsütés
A következő negyedórában, mivel az esőfelhők már nagyon messze jártak, lanyhult a pilóták harci kedve, az egyetlen érdekesebb idő Coulthard nevéhez fűződött, aki hatodiknak zárkózott föl.
A hajrára aztán ismét beleerősítettek a pilóták: Michael Schumacher hat századnyira megközelítette Barrichellót, a két Williamsnek viszont nem sikerült gyorsulnia, így ekkor már a hazai közönség Ferrari-első sornak tapsolhatott.
Pole-t ért Schumacher hajrája
A "hosszabbítást" - a hatvan perc lejárta után próbálkozott ismét mind a négy élen álló versenyző -, Ralf és Montoya is sikertelenül zárta, s Barrichelló sem tudott javítani az idején. Michael Schumacher azonban ekkor még utolsó gyors körét futotta, melynek végén az óra 64 ezreddel gyorsabb eredménynél állt meg, mint Barrichello addigi legjobbja, így a négyszeres világbajnok megszerezte az első rajtkockát!
Az edzésen szinte végig vezető, s minden bizonnyal élete legjobb ferraris teljesítményét nyújtó Barrichello a második helyre szorult, míg a williamseknek, Ralf Schumachernek és Montoyának csak a második sor jutott. A harmadik vonalat a McLarenek bérelték ki, s érdekesség, hogy Raikkönen ismét megelőzte Coulthardot. A negyedik sorban Heidfeld következik, sarkában a két Renault-val, Trullival és Buttonnal. Az első tízet pedig az imolában új Honda-motorral versenyző Villeneuve zárja.
A San Marinói GP rajtsorrendje:
1 . Michael Schumacher Ferrari 1m21.091
2. Rubens Barrichello Ferrari 1m21.155
3. Ralf Schumacher Williams 1m21.473
4. Juan Pablo Montoya Williams 1m21.605
5. Kimi Raikkonen McLaren 1m22.104
6. David Coulthard McLaren 1m22.490
7. Nick Heidfeld Sauber 1m22.767
8. Jarno Trulli Renault 1m22.833
9. Jenson Button Renault 1m22.857
10. Jacques Villeneuve BAR 1m23.116
11. Felipe Massa Sauber 1m23.681
12. Olivier Panis BAR 1m23.821
13. Heinz-Harald Frentzen Arrows 1m23.862
14. Takuma Sato Jordan 1m24.050
15. Giancarlo Fisichella Jordan 1m24.253
16. Mika Salo Toyota 1m24.328
17. Allan McNish Toyota 1m24.331
18. Eddie Irvine Jaguar 1m24.579
19. Mark Webber Minardi 1m24.790
20. Enrique Bernoldi Arrows 1m24.808
21. Pedro de la Rosa Jaguar 1m24.852
22. Alex Yoong Minardi 1m27.241 (Az idejével nem kvalifikálta magát a versenyre, ám valószínűleg versenybírói engedéllyel indulhat.)