Megint Schumacher...

2002.04.27. 15:04
Michael Schumacher 58 percen át altatott, majd megszerezte a pole-t a Spanyol GP időmérő edzésén. Mellőle Barrichello indulhat, ráadásul az F2002-esek előnye egy másodperc a legközelebbi riválisokkal szemben, így autóversenyre kevés a remény.
Barcelona éghajlata nagyon kedvező, sosincs hideg és az eső is csak nagyritkán esik. Valószínűleg ez is közre játszik abban, hogy az összes Forma-1-es istálló a Circuit De Catalunyá-n tesztel a legtöbbet. A sok itteni tréning miatt pedig már mindenki töviről-hegyire ismeri a pálya minden zugát, s valószínűleg ezért történhetett meg, hogy az időmérő edzésen majd' negyed órán át a boxban pihentek az autók.

Az első menőre 27 percet kellett várni

Elsőként végül Trulli unta meg a tétlenséget, utána pedig Bernoldi, Sato, De La Rosa, Heidfeld és Massa is tiszteletét tette a szép számú, ám kissé unatkozó közönség előtt. Az első sztárcsapat egyik autójára - ez épp egy McLaren volt, Coultharddal a volánnál - azonban 27 percet kellett várni, s a skót ekkor át is vette a vezetést Heidfeldtől.

Idejét viszont Ralf Schumacher könnyedén megjavította, a Williams legjobbját pedig Barrichello az F2002-es Ferrariban valósággal lesöpörte az időlista éléről: a brazil 1:16:933-at futott, szemben a német 1:17:355-ös idejével.

Barrichello verhetetlennek tűnt

Michael Schumacher 33 percig pihent, majd kijött, de csak a második helyet tudta megszerezni, majd' három tizeddel lemaradva Barrichellótól. A kerpeninél csak Montoya látogatott később az aszfaltra, őt műszaki hiba hátráltatta, ezért kénytelen volt a tartalékautóját használni, amely pedig csak a nyolcadik kockára volt jó.

Valamivel túl a kvalifikáció felén tehát Barrichello, Michael Schumacher, Ralf Schumacher, Coulthard, Raikkönen, Button állt az első hat helyen, s ez egészen az utolsó percekig meg is maradt.

A pilóták végső "repülő" körei előtt azonban McNish látványos pördüléssel - valósággal leparkolt a boxbejárat mellé, ám tovább tudott menni -, míg Yoong egy célegyenesbéli fűnyírással szórakoztatta a nagyérdeműt. A maláj pilóta produkciójánál azonban a Minardi első vezetőszárnya letört, s a pálya közepén kötött ki, míg a törmelékek szerteszét szóródtak az aszfalton. A versenybíróság a biztonság érdekében - amíg a munkások eltakarították a hulladékokat - öt percre felfüggesztette a tréninget.

Schumacher ismét a hajrában talált magára

Tíz minutum volt még hátra, amikor ismét megnyílt a pálya, s ebben a végső periódusban a Ferrari háziversenye bizonyult a legérdekesebb eseménynek. Barrichello faragott le három tizedet saját idejéből, s úgy tűnt, övé lesz a pole, hiszen Schumacher ezidáig semmi különöset nem mutatott, csupán hozta a kötelező, első soros helyet.

A négyszeres világbajnok azonban - csak úgy, mint két hete, Imolában - ismét a hajrára szedte össze magát, valamint gépének beállítását, s 1:16:364-et futva, Barrichellót több mint három tizeddel megelőzve az első kockába kvalifikálta magát.

A második sorban Ralf helye már biztos volt, az utolsó pillanatokban azonban márkatársa, Montoya is felzárkózott, így téve teljessé a Williams-vonalat. Raikkönen ismét megelőzte Coulthardot és ötödikként végzett, mellett Buttonnal, aki folytatta remek sorozatát a Renault volánja mögött. Coulthard csak hetedik lett, nyakán Heidfelddel, mögöttük pedig Trulli és az eddig abszolút versenyképtelennek hitt Arrowst kormányzó Frentzen zárja a top tízet.

A Ferrari előnye óriási

Vasárnap Michael Schumacher karrierje során 46. alkalommal indulhat a pole pozícióból, s mivel a williamsek hátránya egy másodperc a kerpenihez képest, nem túl jók a kilátások arra, hogy izgalmas versenyt lássunk. Sajnos, még azt sem lehet mondani, "hogy ha esik, majd akkor...", hiszen a német 1996-ban zuhogó esőben épp Katalóniában aratta első ferraris győzelmét. Barrichellóban persze még lehet reménykedni - hát ha képes lesz versenyre kényszeríteni csapattársát - ám valljuk be, erre is igen kevés az esély...

Az első három versenyző nyilatkozata:

Michael Schumacher: "Az első két körömben még nem volt tökéletes az autó, de aztán a boxban kijavítottuk a beállítási hibákat, s ennek az eredménye a remek idő és az első rajtkocka".

Rubens Barrichello: "A kocsim végig tökéletesen működött, sőt talán az edzés végére még egy kicsit jobb is lett. Örülök az első sornak."

Ralf Schumacher:"A szabadedzések alapján nem számítottunk rá, hogy a második sorból indulhatunk, de úgy tűnik, hogy a változtatások jót tettek a gépnek, vagyis megtaláltuk a helyes beállítást."

A Spanyol GP rajtsorrendje:

1. M. Schumacher Ferrari 1:16:364
2. Barrichello Ferrari 1:16:690
3. Ralf Schumacher Williams 1m17.277
4.Juan Pablo Montoya Williams 1m17.425
5. Kimi Raikkonen McLaren 1m17.519
6. Jenson Button Renault 1m17.638
7. David Coulthard McLaren 1m17.662
8. Nick Heidfeld Sauber 1m17.851
9. Jarno Trulli Renault 1m17.929
10. Heinz-Harald Frentzen Arrows 1m18.121
11. Felipe Massa Sauber 1m18.139
12. Giancarlo Fisichella Jordan 1m18.291
13. Olivier Panis BAR 1m18.472
14. Enrique Bernoldi Arrows 1m18.515
15. Eddie Irvine Jaguar 1m18.779
16. Jacques Villeneuve BAR 1m18.847
17. Pedro de la Rosa Jaguar 1m18.885
18. Mika Salo Toyota 1m18.897
19. Takuma Sato Jordan 1m19.002
20. Allan McNish Toyota 1m19.025
21. Mark Webber Minardi 1m19.802
22. Alex Yoong Minardi 1m21.415