További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
Barrichello az élre tört
A rajt után azonban nem a helyi pilótáról szólt a verseny, hanem természetesen az élen haladókról. Montoyáról, aki remekül startolt, s megszerezte a vezetést, Barrichellóról, aki egy kör után megelőzte a kolumbiait és Michael Schumacherről, akit már a rajtnál otthagyott csapattársa is, így csupán harmadikként zárta az első kört.
A trió mögött Raikkönen, Ralf Schumacher és Coulthard haladt, egészen a 14. körig, amikor is Villeneuve került a középpontba, bár ennek a nézők aligha örültek.
A kanadai még három körrel korábban leparkolta a motorhiba miatt lerobbanó kocsiját a pálya leggyorsabb pontján, s a versenybíróság ötpercnyi tanakodás után úgy döntött, hogy az autó biztonságos elszállításához le kell lassítaniuk a versenyzőknek.
Montoya kettőt előzött egyszerre
Emiatt jött be a 14. körben a Safety Car, s szedte össze a mezőnyt, így a BAR-Hondát egy trailer veszély nélkül elszállíthatta. A második helyen száguldó Montoya kihasználta, hogy a pályán csak lassan lehet haladni és azonnal a boxba ment tankolni.
Számítása be is jött, mert ugyan visszaesett az ötödik helyre, de csupán néhány másodperc hátránya volt a vezető Barrichellóval szemben. A pozíciók tekintetében ráadásul hamar közelebb is került az élbolyhoz, ugyanis a célegyenesben egyszerre előzte meg Raikkönent és Ralf Schumachert is.
A két pilóta ugyanis egyaránt elfékezte magát az utolsó sikán előtt, s nem tudtak jól kigyorsítani a kanyarból. Montoya igen, s remek manőverrel elment mindkettőjük mellett, úgy, hogy egy pillanatig egymás mellett három autó haladt a pályán. Mint a régi szép időkben.
A boxtaktikák döntöttek
Az élen a ferrarik diktálták a tempót, Barrichello még Schumachernél is gyorsabb volt, Montoya pedig abszolút nem tudta tartani velük a lépést. Sejteni lehetett, hogy a nagyon sebes Barrichello taktikája eltér csapattársáétól.
Egészen a 26. körig nem is változott semmi, ekkor Barrichello az élmezőnyből elsőként a boxba ment tankolni. Mivel a kocsiba csak néhány másodpercig töltötték az üzemanyagot, nyilvánvalóvá vált, hogy a brazil még legalább egyszer meg fog állni.
Márkatársa ezzel szemben csak a 38. fordulót követően hajtott a depóba, ahol majd' tíz szekundumon át töltötték föl a gépét, vagyis ez volt az egyetlen pit stop-ja. Öccse szintén ebben a periódusban látogatta meg a szerelőit, ám neki 20 másodpercet kellett csak arra várnia, hogy kihozzák a garázsból a töltőberendezést. Tetézte a bajt, hogy a szerkezet nem működött, így a kis Schuminak két körrel később ismét ki kellett jönnie, még tíz szekundumra. Eddog tartott a versenye.
Coulthardnak nem akadtak hasonló problémái, sőt, a skót megelőzte csapattársát a szerelők gyors munkájának köszönhetően, így a pályán - miután Montoya és Barrichello másodszor is kiállt - a Schumacher, Montoya, Coulthard, Barrichello, Raikkönen, Fisichella sorrend alakult ki.
Montoya motorja nem bírta az iramot
Ez azonban öt fordulóval később változott, ugyanis Montoya alatt megint - Monacóban is - elfüstölt a BMW-motor. Schumacher az élen negyedpercnyi előnnyel autókázott, Coulthard és Barrichello viszont keményen küzdött a második pozícióért.
A csatából győztesen a skót került ki, ugyanis miután Barrichello a leghosszabb egyenesben mellé ment, ő olyan későn fékezett, hogy bár a sikánt nem tudta bevenni, de megtartotta a második helyet. Barrichello pedig ment Coulthard után, ő is levágta a sikánt, ami nagy butaság volt. Ha ugyanis ő beveszi a lassítót, Coulthardot - aki nem - biztosan a boxba hívják egy áthaladó büntetésre. Így azonban a mcLarenes semmilyen előnyt nem szerzett a pálya lerövidítéséből, azaz büntetést sem érdemelt.
A kockázatos manőver - a büntetést reszkírozta - meg is hozta az eredményét, Barrichello nem tudott már hozzá újra olyan közel kerülni, hogy támadást indíthasson, így a skót lett a második és a brazil a harmadik.
Rekord rekord hátán
A kockás zászló természetesen - az utolsó körökben egy kisebb gumiprobléma miatt lelassító - Schumachert intette le elsőként. (A 3-6. pozíciókon Raikkönen, Fisichella és Trulli osztoztak.)
Michael Schumacher számára statisztikailag is emlékezetes marad a Kanadai Nagydí, ugyanis karrierje 59., 40. ferraris, és a Scuderia 150., jubileumi győzelmét aratta. (Az ötvenediket Lauda, a századikat Prost szerezte, még az F-1 fénykorában.)
Emellett a német annak is örülhetett, hogy a bajnokságban már 70 pontja van, ami 43-mal több, mint a holtversenyben második Ralf Schumacher-Montoya duónak. Ez is rekord, ekkora különbség nyolc futam után még sosem volt a Forma-1 történetében az első és a második helyezett között.
A dobogósok nyilatkozatai:
Michael Schumacher: "Az első köröket meghúztam, utána azonban már nyugodtan autózhattam, hiszen tudtam, hogy Montoya kétszer áll majd meg. A verseny végén az egyik gumi furcsának tűnt, talán defektes volt, biztonsági okokból lassítottam le. A kocsi ettől eltekinve tökéletese volt, ami a tesztcsapatunk érdeme, s meg is köszönném most nekik, hogy ilyen remek autót fejlesztettek ki."
David Coulthard: "A második helynek örülök, hiszen nagy küzdelemben szereztem meg, Barrichellóval remek csatát vívtunk. Mindketten levágtuk a sikánt, mert nagyon akartuk a jobb helyezést, versenyeztünk, s nincs is semilyen nézeteltérés köztünk."
Rubens Barrichello: "Coultharddal már tosztáztuk a történteket, versenyeztünk és kész, én hibáztam, hiszen mentem utána, így én sem tudtam bevenni a lassítót. De ezen már kár rágódni, sokkal inkább dühös vagyok amiatt, hogy a Safety Car-t beküldték, szerintem semmi nem indokolta ezt. Tönkre tették vele a versenyem, hiszen a kétmegállásos taktikával nem volt többé esélyem a győzelemre."
A Kanadai GP végeredménye:
1 .M. Schumacher Ferrari 01:33:36.1
2 .D. Coulthard Mclaren 1.100
3 .R. Barrichello Ferrari 7.000
4 .K. Räikkönen Mclaren 37.500
5 .G. Fisichella Jordan 42.800
6 .J. Trulli Renault 48.900
7 .R. Schumacher Williams 51.500
8 .O. Panis BAR +1 kör
9 .F. Massa Sauber + 1 kör
10 . T. Sato Jordan + 1 kör
11 . M. Webber Minardi + 1 kör
12 . N. Heidfeld Sauber + 1 kör
13 . H. Frentzen Arrows + 1 kör
14 . A. Yoong Minardi + 2 kör
15 . J. Button Renault
16 . J. Montoya Williams
17 . A. Mcnish Toyota
18 . E. Irvine Jaguar
19 . M. Salo Toyota
20 . P. De la rosa Jaguar
21 . E. Bernoldi Arrows
22. J. Villeneuve BAR