További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
A politikus azért jelent meg, mert - ahogyan a magyarországi Forma-1 eddigi történetében mindig - a magyar állam is szerepet vállal a rendezésben, méghozzá idén minden eddiginél nagyobb összeggel: a 2001-ig folyósított éves 400 millió forintos támogatás idén három milliárdra nő. Ezen összeg nélkül a futamot ugyanis nem lehetne megrendezni, hiszen a két évvel ezelőtt, a 2002 és 2006 közötti időszakra Bernie Ecclestone-nal megkötött szerződésben a jogdíjak nagyon megnövekedtek, valamint Magyarországnak, mint leendő EU tagállamnak, alkalmazkodnia kell az Európai Unió áraihoz. Sőt, a jogdíj és ezzel a támogatás is valószínűleg évről évre növekedni fog.
Jánosi György elmondta, hogy ez az összeg pillanatnyilag még nincs benne a kormány költségvetésében, mert annak módosításához előbb a költségvetésről szóló törvényen kell változtatnia a parlamentnek. Szerinte erre a következő hetekben sor is kerül, s akkor a Hungaroring Sport Rt. a költségvetés tartalékaiból megkaphatja a három milliárdot.
A miniszter mindemellett kiemelte, hogy a pénzt nem más sportágaktól veszik el, vagyis egyetlen más sportág sem fog a Forma-1 miatt háttérbe szorulni.
Palik László, a Hungaroring Sport Rt. elnöke szerint az államnak még ilyen óriási összeggel is megéri támogatni a Forma-1-et, hiszen - bár az Rt. veszteséges marad - Magyarország többmilliárd forintos haszonra tesz szert. Négy évvel ezelőtt, egy kimutatás szerint, ez a nyereség nyolc milliárd forint volt.
Az idei futam jegyeladásairól Gerstl Péter, a jegyértékesítésért felelős Osterman Formula-1 Kft. ügyvezető igazgatója nem tudott biztató hírekkel szolgálni: eddig jóval kevesebb belépőt adtak el, mint tavaly ilyenkor. Ennek két három oka lehet: 2001-ben a Magyar GP elérte teljesítőképességének a határát, minden takintetben rakordokat állított föl, amit szinte lehetetlen túlszárnyalni, a vasárnap véget ért futball világbajnokság lekötötte a Forma-1 rajongók figyelmét is, míg a harmadik indok szerint Michael Schumacher F-1-es egyeduralkodása csökkenti a Forma-1 népszerűségét.
A német pilóta túl sokszor nyer, így a rajongók körében csökken az érdeklődés a Forma-1-es versenyek iránt. Persze ha ismét épp a Hungaroringen lenne világbajnok a német pilóta, akkor az a jegyeladást is növelné, ám ezúttal úgy tűnik, hogy Schumachernek már hamarabb is lesz esélye a végső siker megszerzésére.
Mika Hakkinen, a kétszeres finn világbajnok visszavonulása szintén nem kedvez a Magyar Nagydíjnak, hiszen amíg tavaly ilyenkor már 12 ezer jegyet rendeltek a finn rajongók, addig idén ez a szám még az ezret sem éri el.
A tikettek árai egyébként nem változnak 2001-hez képest, és idén is igénybe vehető lesz a Forma-1-es klubtagsággal járó kedvezményes belépő. Immár nem csak magyar állampolgárok, de a határon túli magyarok is hozzájuthatnak az olcsóbb jegyekhez, melyekkel 32 ezer forintért ülőhelyről - a teljes árú 60 ezer -, míg 13 ezerért - 32 ezer a nem kedvezményes -, állóhelyről lesz követhető a verseny.
Idén új kulturális eseménnyel is bővül a Forma-1-es hétvége programja, augusztus 16-án, pénteken a felvonulási téren ingyenes koncertet ad az F-1-es Jordan istálló tulajdonosának, Eddie Jordannak a zenekara, természetesen sok hazai és néhány más külföldi sztárral együtt.