Mika Hakkinen visszavonult

2002.07.26. 15:18
A Német Nagydíj szabadedzésén Michael Schumacher volt a leggyorsabb, ám a nap híre, hogy a kétszeres finn világbajnok bejelentette visszavonulását. A McLaren csapat megerősítette, hogy a következő szezonban is Coulthard és Raikkönen vezetik majd az ezüstnyilakat, Hakkinen pedig továbbra is gyereket nevel.
Pénteken a szabadedzésekkel megkezdődött a Német Nagydíj hétvégéje. Az első napon természetesen Michael Schumacher futotta a legjobb időt, ám az ötszörös világbajnok teljesítményét egy öreg kollégájához fűződő hír háttérbe szorította.

A finn már nem tér vissza 2003-ban

A McLaren-Mercedes istálló bejelentette, hogy jövőre is a Coulthard-Raikkönen pilótaduóval áll rajthoz, vagyis Mika Hakkinen nem tér vissza a Forma-1-be. A kétszeres világbajnoknak, aki idén minden percét kisfia nevelésének szenteli, ugyan van szerződése a következő szezonra a McLarenhez, ám ő továbbra is inkább a családjával szeretné tölteni az idejét, s egy videóüzenetben közölte, hogy befejezte autóversenyzői pályafutását.

"Először a 2001-es Monacói Nagydíj után fordult meg a fejemben, hogy abbahagyom, odamentem Ron Dennis csapatfőnökhöz és közöltem vele, hogy részemről ennyi. Ő akkor még rábírt, hogy várjak egy kicsit a végső döntéssel, hagyjam ki a 2002-es szezont, s majd aztán meglátjuk. Volt két pálya, Silverstone és Indianapolis, ahol mindenképp győzni akartam, hiszem korábban egyszer sem nyertem ott. Nem tudom hogyan, de mindkettő összejött, s ez megerősített abban, hogy visszavonuljak, s csak a családomnak éljek. Fiam, Hugo első lépéseinél és első szavainál mindenképp jelen akartam lenni, s most már tudom, csak akkor élhetünk teljes életet, ha mindennap vele és a feleségemmel, Erjával vagyok, ezért befejezem a versenyzői karrierem" - üzente Hakkinen egy finn tó partjáról. A kétszeres világbajnok pilóta így 161 nagydíj és húsz győzelem után mondott búcsút a Száguldó Cirkusznak.

Németországban persze nem sokan foglalkoztak ezzel a hírrel, hiszen a szurkolók végre testközelből láthatták bálványukat, az ötszörös világbajnok Michael Schumachert, aki egy pénteki interjúban meg is nyugtatta a szurkolóit, ő még egy ideig biztosan nem hagyja abba a versenyzést.

Schumacher még sokáig folytatja

"Eszem ágában sincs visszavonulni, pillanatnyilag tökéletesen összhang van a versenyzői karrierem és a családi életem között. Van időm versenyezni, ám emellett a gyerekeimmel és a feleségemmel is tudok foglalkozni" - válaszolta már kissé nyűgösen Schumacher az újságíróknak, akik szinte minden héten legalább egyszer a visszavonulásáról faggatják.

Pénteken persze nem csak a sajtószobában, de a pályán is történtek érdekes események. Schumacher elsősége abszolut nem szenzáció, szinte már nem is hír, sokkal inkább annak mondható, hogy az Arrows istálló részt vett az edzésen, s úgy néz ki, a vasárnapi futamon is elindul.

Mint ismeretes, Tom Walkinshaw istállója csődközelbe jutott, s a hét közepén még mindenki úgy gondolta, hogy Frentzenék nem utaznak el Hockenheimbe. Úgy tűnik azonban, Walkinshaw-nak sikerült úrrá lennie az anyagi válságon, legalább is egy időre.

Az arrowsosok természetesen az első helyért folyó harcba nem tudtak beleszólni, az a Ferrari és a Mclaren belügye lett, a vörös autóktól alig több, mint két tizeddel lemaradva - Barrichello lett a második - Raikkönen, majd Coulthard következik. Ralf Schumacher az ötödik időt futotta, alig jobbat, mint mögötte, a feltámadni látszó Jaguarral Eddie Irvine. Montoya a hetedik lett, majd Massa, McNish és Frentzen zárja az első tízet.

Túlteljesítették a számításokat a pilóták

Az új hockenheimi aszfaltcsík egyébként a legtöbb versenyzőnek megnyerte a tetszését - csak Heidfeld mondta ki nyíltan, hogy hiányzik neki a régi vonalvezetés -, a hosszú egyenesek eltűntek, a célegyenes rövidebb lett, s szinte az összes kanyar szögén változtattak a pálya tervezői. Ezen okok miatt rengeteg volt a kicsúszás és a pördülés, többek között Michael Schumacher, Montoya, Coulthard és Villeneuve is hibázott.

Érdekesség, hogy a 6900-ról 4500 méteresre rövidített ringen a pilóták jócskán túlszárnyalták a pálya tervezőinek várakozását, ami az elérhető legnagyobb sebességet és a köridőket illeti. A mérnökök ugyanis 1 perc 21 másodperc körüli időket jósoltak, ezzel szemben az élmezőny bőven 1:17 alá ment, míg 310 kilométer per órára tippelték a sebességet a parabolica kanyar végén - itt Schumacher 324-gyel állította fel a rekordot. S nem szabad elfelejteni, hogy mindez még csak a szabadedzés volt, a szombati időmérőn legalább két másodperccel, illetve hat-nyolc kilométerrel gyorsabbak lesznek az autók.