További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Sőt, David Richardsot, a BAR csapatfőnökét még kérdezni sem kellett, magától szolgáltatott beszédtémát azzal, hogy kijelentette, Jacques Villeneuve nem fontos a csapata számára.
"Ha Villeneuve elhagyná az istállót, több figyelmet fordíthatnánk a technikai fejlesztésekre. Bevallom, én nem bánkódnék emiatt" - szólt röviden Richards.
Szavait persze le kell fordítani: természetesen nem az 1997-es világbajnok jelenléte nehezíti a fejlesztéseket, hanem az a 22 millió euró, amit Villeneuve évi fizetésként zsebre tesz. Ez az összeg bizony jól jönne a mérnököknek is.
Nem lehet tehát véletlen, hogy épp a hét elején jelentkezett be a kanadaiért Gerry Forsyth, az egyik legtehetősebb CART-csapat főnöke, aki jövőre egy igazi nagyágyút akar az istállójához csábítani Villeneuve személyében. A legendás Gilles fia azonban nemet mondott az ajánlatra, annak ellenére, hogy jól ismeri Forsyth-ot, hiszen 1995-ben épp az ő istállójával nyert Indianapolisban, sőt, a szezon végén a CART bajnoki címét is megszerezte.
Persze lehet, hogy Richards szerdai nyilatkozata után már másképp gondolkozik a visszatéréséről Villeneuve, azonban a 22 millió euró fix, ami a BAR-ral kötött szerződésében szerepel, elég nyomós érv a maradásra.
Egy másik CART-bajnoknak, Juan Pablo Montoyának, nincsenek hasonló anyagi problémái, a kolumbiait inkább az bosszantja, hogy a Williams-BMW-je nem képes felvenni a harcot a Ferrarival.
"Idén semmit sem sikerült lefaragnunk a Ferrarival szembeni lemaradásunkból, sőt, ha lehet, még távolabb kerültünk az olaszoktól. Tavaly legalább a motorunk erősebb volt, mint az övék, így az egyenesekben nekik kellett igyekezniük. Most már ez az apró előnyünk sincs meg, a Ferrari legalább olyan jó motort gyártott, mint a BMW. Óriásit kell előre lépnünk, ha le akarjuk győzni a Scuderiát. Pillanatnyilag erre semmi esélyünk, mert nem vagyunk elég gyorsak" - üzent csapata vezetőinek Montoya, aki korábban kijelentette, hogy 2003-ban minden eddiginél keményebben fog küzdeni, hogy "megcsípje" a Ferrarit - pontosabban Michael Schumachert -, s hasonló hozzáállást vár a team mérnökeitől és szerelőitől is.
A célpont, azaz Michael Schumacher ezzel szemben tökéletesen elégedett a segédei munkájával.
"Ha nem vagyok Maranellóban, akkor sem áll meg a központban az élet. A gyárban éjjel-nappal folyik a munka, hetente hét napon át. Ez a teljesítmény elengedhetetlen a sikereinkhez, a mérnökök és a szerelők a csapatunk igazi hősei" - magasztalta a háttérembereket az ötszörös világbajnok.