Judit
2 °C
7 °C

Villeneuve-öt elküldik a BAR-tól?

2002.08.08. 11:42
A BAR-főnöke a kanadai pénzét inkább az autó fejlesztésére költené. Ezt eddig is sejteni lehetett, ám David Richards konkrétan kijelentette, nem bánná, ha a 97-es világbajnok továbbállna. Egy másik ex-CART-bajnok, Montoya a mérnökeivel elégedetlen, ellentétben Michael Schumacherrel, aki hősként tekint rájuk.
A Forma-1-es világbajnoki sorozat következő futamáig, a Magyar Nagydíjig még több, mint egy hét hátra van, a pilóták és a csapatvezetők a szabadságukat töltik, ám már kezd éledezni a Cirkusz. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy az F-1 néhány főszereplője hajlandó volt válaszolni az újságírók néhány kényes kérdésére.

Sőt, David Richardsot, a BAR csapatfőnökét még kérdezni sem kellett, magától szolgáltatott beszédtémát azzal, hogy kijelentette, Jacques Villeneuve nem fontos a csapata számára.

"Ha Villeneuve elhagyná az istállót, több figyelmet fordíthatnánk a technikai fejlesztésekre. Bevallom, én nem bánkódnék emiatt" - szólt röviden Richards.

Szavait persze le kell fordítani: természetesen nem az 1997-es világbajnok jelenléte nehezíti a fejlesztéseket, hanem az a 22 millió euró, amit Villeneuve évi fizetésként zsebre tesz. Ez az összeg bizony jól jönne a mérnököknek is.

Nem lehet tehát véletlen, hogy épp a hét elején jelentkezett be a kanadaiért Gerry Forsyth, az egyik legtehetősebb CART-csapat főnöke, aki jövőre egy igazi nagyágyút akar az istállójához csábítani Villeneuve személyében. A legendás Gilles fia azonban nemet mondott az ajánlatra, annak ellenére, hogy jól ismeri Forsyth-ot, hiszen 1995-ben épp az ő istállójával nyert Indianapolisban, sőt, a szezon végén a CART bajnoki címét is megszerezte.

Persze lehet, hogy Richards szerdai nyilatkozata után már másképp gondolkozik a visszatéréséről Villeneuve, azonban a 22 millió euró fix, ami a BAR-ral kötött szerződésében szerepel, elég nyomós érv a maradásra.

Egy másik CART-bajnoknak, Juan Pablo Montoyának, nincsenek hasonló anyagi problémái, a kolumbiait inkább az bosszantja, hogy a Williams-BMW-je nem képes felvenni a harcot a Ferrarival.

"Idén semmit sem sikerült lefaragnunk a Ferrarival szembeni lemaradásunkból, sőt, ha lehet, még távolabb kerültünk az olaszoktól. Tavaly legalább a motorunk erősebb volt, mint az övék, így az egyenesekben nekik kellett igyekezniük. Most már ez az apró előnyünk sincs meg, a Ferrari legalább olyan jó motort gyártott, mint a BMW. Óriásit kell előre lépnünk, ha le akarjuk győzni a Scuderiát. Pillanatnyilag erre semmi esélyünk, mert nem vagyunk elég gyorsak" - üzent csapata vezetőinek Montoya, aki korábban kijelentette, hogy 2003-ban minden eddiginél keményebben fog küzdeni, hogy "megcsípje" a Ferrarit - pontosabban Michael Schumachert -, s hasonló hozzáállást vár a team mérnökeitől és szerelőitől is.

A célpont, azaz Michael Schumacher ezzel szemben tökéletesen elégedett a segédei munkájával.

"Ha nem vagyok Maranellóban, akkor sem áll meg a központban az élet. A gyárban éjjel-nappal folyik a munka, hetente hét napon át. Ez a teljesítmény elengedhetetlen a sikereinkhez, a mérnökök és a szerelők a csapatunk igazi hősei" - magasztalta a háttérembereket az ötszörös világbajnok.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?