Árpád
-2 °C
4 °C

Montoya 2004-ig a Williamsé

2002.08.23. 12:54
A kolumbiai pilóta mindkét fél megelégedésére írt ismét alá a Williamshez, mellyel előbb-utóbb világbajnok szeretne lenni. Brit médiainformációk szerint a Ford meg akar szabadulni a pocsékul teljesítő Jaguar Forma-1-es istállótól, ám ezt a cég vezetői tagadják.
Pénteken meghosszabbította szerződését a Williams-BMW-vel Juan Pablo Montoya. A kanadai pilóta szóban már korábban megállapodott a csapat vezetőivel a folytatásról, ám a szerződést csak most írták alá.

Cél a világbajnokság

"Juan egy nagyon ígéretes tehetség, örülünk, hogy továbbra is együtt dolgozhatunk vele. A képességei és a kitartása, amelyet már az új megállapodás is biztosít, lehetővé teszik mind a Williams istálló, mind a pilóta számára, hogy 2003-ban és 2004-ben a világbajnoki címért harcoljon" - számol be a szerződéshosszabbításról a Williams csapat kommünikéje.

"Nagyon szerencsés vagyok, hogy továbbra is a Williams-BMW istállónál versenyezhetek. Bízom benne, hogy jövőre a vb-elsőségért küzdhetünk" - mondta Montoya, aki néhány hete kijelentette, hogy az alakulatnak rengeteget kell fejlődnie, ha jövőre fel akarja venni a versenyt a Ferrarival.

Gyenge gumikat gyárt a Michelin?

Ron Dennis, a McLaren főnöke már közel sem olyan boldog, mint a fent idézett ellenfelei, az angolnak a gumiszállító Michelinnel van problémája.

"Csak akkor lehetünk elégedettek a gumiszállítónkkal, ha megnyerjük a világbajnokságot. Ennek a célunknak azonban idén még csak a közelébe sem kerültünk, esélyünk sem volt a végső győzelemre" - kritizálta a francia gyártót Dennis.

Véleménye azért is érdekes, mert megerősíti a feltételezéseket, melyek szerint a Ferrarit támogató Bridgestone abroncsai sokkal jobb minőségűek. Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon azt nyilatkozta, hogy nagy részben a japán márkának köszönhető, hogy a Ferrari uralja a Forma-1-et.

A Jaguar eladó. Vagy még sem?

A Jaguar már annak is örülne, ha az F-1 középmezőnyét uralná, ezzel szemben a dollármilliárdokból felépített istálló csak a legkisebb költségvetésű Minardit képes megelőzni. Nem is lehet véletlen, hogy a Ford vasárnap szerződést kötött a Jordannal, amelyet 2003-tól kezdve három éven át gyári Cosworth motorokkal lát el. Sőt, az ír istálló hivatalos neve a továbbiakban Jordan-Ford lesz.

Nem is csoda hát, hogy ezek után a BBC csütörtökön arról számolt be, hogy a Jaguar tulajdonosa, a Ford el akarja adni az alakulatot. Az angol újságírók már a vevőt is megnevezték, mely a Red Bull lenne, amelynek elnöke, Dietrich Mateschitz eddig az Arrowst akarta megszerezni, ám a tárgyalások elhúzódása miatt a Jaguarra vetett szemet.

Pénteken Niki Lauda, a Jaguar csapatfőnöke azonban cáfolta az eladásról szóló híreket.

"Butaság, hogy a Red Bull megveszi az istállót. Egy Jaguarnak nem kell energiaital a jó teljesítményhez" - próbált viccelődni a hajdani háromszoros világbajnok, annak ellenére, hogy csapata idén eddig mindössze egyetlen negyedik helyet tud felmutatni, amit még a szezonnyitó Ausztrál GP-n szerzett.

Lauda nyilatkozatát megerősítette Richard Parry-Jones, a Ford egyik alelnöke is, aki kijelentette, hogy a "Jaguar nem eladó".

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?