Baumgartner élcsapathoz szerződött

2002.10.07. 13:32
Vasárnap a Hungaroringen írta alá Baumgartner Zsolt azt a megállapodást, mely egy évre a Coloni Forma-3000-es csapatához köti. A 21 éves pilóta így már valóban csak egyetlen kis lépésre van a Forma-1-től, az, hogy tesztpilótai állást kapjon már nem is rajta, inkább a Magyar Államon múlik.
Baumgartner Zsolt, az első magyar Forma-3000-es pilóta hétfőn a Hungaroringen tartott sajtótájékoztatóján egyéves szerződést írt alá a Coloni istállóhoz.

A Coloni a Forma-1-ben is indult

Baumgartner idén a Nordic Racingnél versenyzett, ám mivel a csapat nem tudott megfelelő technikai felkészültséget és elegendő tesztlehetőséget biztosítani a számára, a fiatal pilóta úgy döntött, hogy átigazol az olasz élcsapathoz. A tárgyalások a három héttel ezelőtti monzai Forma-1-es futamon kezdődtek, s miután Baumgartner a teszteken remek eredményeket ért el, Enzo Coloni istállótulajdonos leigazolta a magyar versenyzőt.

"Nagyon örülök, hogy egy igazi élcsapathoz szerződhettem, már az autóval megtett első körök után éreztem, hogy sokkal versenyképesebb kocsit vezetek, mint az idei szezonban bármikor. A Coloni az egyik legpatinásabb alakulat, melynek autói minden futamon esélyesek a győzelemre, a személyes célom, hogy minden versenyen pontot szerezzek, s néhányszor jó lenne a dobogóra is fölállni. Leginkább a múltban elért sikereik miatt döntöttem mellettük, bár sokat számított az is, hogy az olasz mentalitás nagyon közel áll hozzám" - nyilatkozta mosolyogva Baumgartner, aki az idei bajnok Arden Racinggel is tárgyalt.

Körrekord a Hungaroringen

A legékesebb bizonyíték arra, hogy a Coloni jobb, mint a Nordic idei gépe volt, az, hogy vasárnap Thomas Enge augusztusban futott 1:28:120-as körrekordját sikerült 1:26:600-ra javítania Baumgartnernek. A másfél másodperc óriási különbség, amely a magyar pilótát dicséri, bár nem szabad elfelejteni, hogy az időjárási körülmények is jobbak voltak, mint a nyáron.

A Coloni Motorsport a Forma-3000 egyik legütőképesebb csapata, már nyolc pilótát adott a Forma-1-nek, s néhány éven át a gárda el is indult az F-1-es versenyeken. Az idei F-3000-es bajnokságban a Coloni versenyzők összesen négy győzelmet szereztek - Giorgio Pantano az összetettben második lett -, a konstruktőrök pontversenyében pedig épp csak lemaradtak az első helyről.

A Magyar Állam is segítene Baumgartnernek

A sajtótájékoztatón jelen volt Frank Tamás is, aki - bár futball körökben kétes hírnevett szerzett magának, de állítólag - a legnagyobb segítséget nyújtotta Baumgartner új szerződéséhez. Frank elmondta, hogy már dolgoznak a magyar versenyző karrierjének további építésén is, amely egy Forma-1-es tesztpilótai állás lehetne. Az idei Magyar Nagydíjon a 21 éves versenyző kipróbálhatta a Jordan egyik gépét, s az ír alakulattal azóta még szoprosabb kapcsolatba kerültek.

A tesztpilótai szerződés azonban hihetetlenül drága, forintszázmilliókba kerül, nem elég hozzá, ha valaki a pályán gyors időket fut. Baumgartnernek azonban a Forma-1-es futamokat is támogató Magyar Állam is igyekszik segíteni, bár azt még nem lehet tudni, milyen formában, ahogy a szintén jelen lévő Mesterházy Attila, a GYISM államtitkára fogalmazott, "keresik a megoldást Zsolt támogatására".

Frank Tamás elmondta, "nem Zsolton múlik, hogy Forma-1-es tesztpilóta legyen", s elárulta, hogy a Forma-1-es tesztpilótai állás ügyében már Magyarországon folynak a tárgyalások, amiből arra lehet következtetni, hogy ha sikerül össze szedni a szükséges pénzt, azaz, ha "megtalálják a megoldást", akkor Eddie Jordan tárt karokkal várja a magyar pilótát a Forma-1-es istállójánál.