További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
A csapatok ellenállnak, de hiába
Michael Schumacher és Rubens Barrichello sorozatos nagy fölényű győzelmei miatt jelentősen esett a tv-közvetítések nézettsége és a futamok helyszínére is kevesebb érdeklődő látogat ki. Bernie Ecclestone és Max Mosley ezért a Ferrari előnyét központi beavatkozással szeretné csökkenteni.
Az első elképzelés az volt, hogy a vörös autóknak - vagy bármely másiknak, amely vezeti a világbajnokságot - plusz súlyokat kelljen cipelnie, ám ezt nem csak a Ferrari, hanem legnagyobb ellenfelei, a McLaren és a Williams csapat is elutasította.
Ennek ellenére valószínűleg meg kell barátkozniuk néhány szabálymódosítással, szerdán ugyanis Max Mosley, az FIA elnöke azt nyilatkozta, hogy "az október 28-i FIA-ülésen a radikális szabálymódosítások nagy része bevezetésre kerül".
Autó- és pilóta "cserebere"?
Mosley közben egy újabb, még az eddigieknél is meglepőbb ötlettel állt elő: "érdekes lenne, ha egy szezonban minden pilóta mindegyik autóval versenyezne, így legalább kiderülne, ki a legjobb".
Mosley tervezete alapján Michael Schumachert a Minardiban, míg például Alex Yoongot a Ferrari volánja mögött is láthatnánk.
Mosley legújabb ötletével Bernie Ecclestone, a Forma-1 főnöke valószínűleg nem ért egyet, ám szerinte is kell valamit tenni, hogy a sorozat ismét izgalmassá váljon.
"Így nem vagyunk közönségvonzó verseny. Változtatnunk kell, de már most szeretném kiemelni, hogy ezek nem Ferrari-ellenes lépések lesznek. Az a célunk, hogy a futamokon a három legnagyobb csapat élvezetes küzdelmet vívjon" - mondta Ecclestone.
A Williamsz és a McLaren eddig elutasították az összes szabálymódosítás variációt, sőt, a Ferrarit védték. "A Ferrari remekül dolgozik, ennek köszönheti a sikereit. A mi feladatunk, hogy szorgalmas munkával utolérjük őket" - vélekedett a McLarent képviselő Martin Withmars.
A Williams eladó
Frank Williams, a Ferrari után legjobbnak tartott, róla elnevezett istálló tulajdonosa szintén elutasította az FIA intézkedés-tervezeteit. Közben azon fáradozik, hogy csapatát eladja a BMW-nek.
"Azt szeretném, ha a BMW-vel egy örökös motorszállítói szerződést írhatnánk alá. A csapatom számára ideális lenne, ha a német gyár részesedést szerezne belőle, vagy akár az egészet megvenné" - árulta el vágyát Sir Frank a német Motorsport Aktuellnek.
A BMW 2000 óta látja el erőforrásokkal a Williams-autókat, a két cég szerződése a 2003-as szezon végén jár le.
Ralf is olyan jó, mint a bátyja?
A fejesek vitájának árnyékában a pilóták természetesen a hétvégi Japán Nagydíjra, az idei sorozat utolsó futamára készülnek. Csütörtökön leginkább Ralf Schumacher vonta magára a figyelmet, aki bátyja, Michael teljesítményéről beszélt.
"Nem kétséges, hogy Michael a világ legjobb pilótája, de rajta kívül van még két versenyző a Forma-1-ben, aki a Ferrarival biztosan megnyerte volna a világbajnokságot. Szerintem a csapattársam, Montoya és én is képesek lettünk volna a győzelemre, ha a bátyám Ferrariját vezethettük volna" - álmodozott a "kis testvér".