Újra egy Rosberg a Williamsnél

2002.12.05. 11:09
A finn világbajnok fia remekül ment a Forma-1-es kocsival, kollégájáról, a Jaguar-pilóta Pizzoniáról azonban ez nem mondható el: kétféle kocsit vezetett, s mindkettőt totálkárosra is törte.
Szerdán, Barcelonában bemutatkozott egy Forma-1-es autó volánja mögött Nico Rosberg, az 1982-ben világbajnok Keke Rosberg fia. A papa húsz évvel ezelőtt Williamsszel lett világbajnok, így szinte természetes, hogy az ifjonc is e csapatnál tehette meg az első kilométereket az F-1-ben.

Fiatalkorú vezette az F-1-es kocsit

A mindössze 17 éves - ezzel minden idők legfiatalabb pilótája, aki hivatalos teszten vezetett Forma-1-es autót - Nico szerdán Barcelonában futott 39 kört egy Williams-BMW-vel, s 2,9 másodperccel volt lassabb a nap legjobb idejét jegyző jaguáros Mark Webbernél, ami elsőre nem rossz teljesítmény.

"Hihetetlen érzés Forma-1-es autót vezetni, annyira tetszik, hogy most már nem is akarok másfajta géppel menni" - mondta belelkesülve a fiatalabbik Rosberg, aki azzal érdemelte ki a tesztlehetőséget, hogy megnyerte az idei ADAC-BMW Kupát. (S persze azzal, hogy az apukája Williamsszel lett világbajnok.)

Két kocsi, két baleset

A Jaguárnál szintén egy pilóta szolgáltatja a híreket, csak hogy az angolok jobban örülnének, ha Antonio Pizzonia egyáltalán nem hallatna magáról. Az istálló új versenyzője múlt csütörtökön egy 70 ezer fontos utcai Jaguar sportkocsit tört totálkárosra - még jó, hogy sem neki, sem a vele lévő három újságírónak nem esett baja a négy(!) szaltó után -, kedden pedig a Forma-1-es gépével tette ugyanazt, de szerencsére azt az ütközést is megúszta.

A 22 éves brazil múlt kedden vezette először a Jaguár gépét, s egy hét alatt máris többszázezer fontos kárt okozott az istállónak, amely amúgy sem dúskál a javakban. Szerdán hozta nyilvánosságra a cég, hogy - a tervezőcsoport két vezetője, Günther Steiner és Mark Handford kirúgása mellett - a közeljövőben megválik a Forma-1-es részleg 60 dolgozójától is, kiadásainak csökkentése érdekében.

Vége az Arrowsnak?

A Forma-1-ből hétfőn kizárt Arrowsnál - a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) anyagi garanciák hiányában nem fogadta el a britek nevezését - már régen bevezették a megszorító intézkedéseket, ám lehet, hogy minden fennmaradási próbálkozásuk haszontalannak bizonyul. Az FIA csütörtökig adott haladékot az istállónak arra, hogy bizonyítsa, megállapodott a German Grand Prix Racing nevű befektetői csoporttal, ám eddig még semmilyen konkrét szerződést nem sikerült eljuttatniuk a Forma-1-et felügyelő testülethez. Amennyiben ez csütörtök éjfélig nem történik meg - ami nagyon valószínű -, akkor az Arrows biztosan nem indulhat a 2003-as világbajnokságon.