További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
Legalább két hétig jogsi nélkül
Ausztriában, ahol a bűncselekmény - a megengedett sebesség annak több mint ötven százalékával való túllépése már annak számít - történt, általában "csupán" jókora pénzbírsággal büntetik a Schumacher féle incidneseket, ám mivel egy évvel ezelőtt már volt egy hasonló szabályszegése, a Forma-1-es sztár minimum két hétig nem kaphatja vissza a jogosítványát. Emellett természetesen a tavalyinál jóval nagyobb összeget kell átutalnia a rendőrség számlájára.
Az jogosítvány bevonás persze egyáltalán nem veszélyezteti a pilóta karrierjét, sőt, még az F-1-es tesztelésben sem gátolja, hiszen Forma-1-es autót közúti jogosítvány nélkül is lehet vezetni, a pályaversenyzéshez a nemzetközi szövetség licensze szükséges.
A Ferrarinál a csapat az első
A Nemzetközi Autós Szövetség október 28-i ülésén megtiltotta, hogy a csapatok boxból jövő utasításokkal alakítsák ki egy-egy futam végeredményét - ahogy például az idei Osztrák GP-n Barrichello közvetlenül a cél előtt felsőbb utasításra elengedte Michael Schumachert -, ám a Ferrari elnöke, Luca Di Montezemolo kijelentette, hogy az ő istállója továbbra is alkalmazni fogja a sokat vitatott "taktikai" húzást.
"A Ferrarinál a csapat érdeke áll a középpontban, soha nem fogom megengedni, hogy egy pilóta, aki az én kocsimban ül, előbb magára gondoljon, s csak utána az istállóra. Természetesen elsősorban a közönség és a sportág érdekeit tartjuk szem előtt, de a versenyzőinknek mindig a Ferrari számára legjobb döntést kell meghozniuk és végrehajtaniuk" - fogalmazott keményen az elnök.
Már csak idő kérdése az Arrows megszűnése
Az Arrowsnál nincsenek effajta gondok - ennél sokkal nagyobbak vannak. Az angol istálló - melyet egy hete az FIA gyakorlatilag kizárt a Forma-1-ből azzal, hogy elutasította annak nevezését a 2003-as szezonra - a végnapjait éli: pénteken elbocsátotta minden dolgozóját. Így összesen 160 ember veszítette el az állását, s mindez valószínűleg az Arrows istálló megszűnését is jelenti.