A korábbi megállapodás szerint a csapat többségi tulajdonosa az a German Grand Prix Racing nevű német cég lett volna, melynek 90 százalékát egy egyesült arab emírségekbeli sejk birtokolja. A vállalat azonban csak akkor akarta elkezdeni a támogatás folyósítását, amikor a nemzetközi szövetség (FIA) elfogadja az Arrows nevezését.
Az FIA december 2-án megtagadta a 2003-as indulási jogot az istállótól, annak ellenére, hogy az idei sorozat utolsó öt futamát súlyos anyagi gondjai miatt kihagyó csapat időben befizette a 200 ezer fontos nevezési díjat. A szövetség vezetői ráadásul kijelentették: a kizárás ellen nem lehet fellebbezni.
Jövőre így egy csapattal kevesebb vesz részt a futamokon, s kedden este az is biztossá vált, hogy eggyel kevesebb lesz a futamok száma is. Az FIA az október 28-i ülésén törölte a versenynaptárból a Belga Nagydíjat, mert az ország parlamentje elfogadott egy törvényt, mely szerint már 2003-ban sem lehet dohányipari termékeket reklámozni sporteseményeken.
A nemzetközi szövetség döntése nagy port kavart, hiszen így az egyik legtradicionálisabb GP került ki a sorozatból, s a parlament néhány képviselője azzal a javaslattal állt elő, hogy a Forma-1-es futam hétvégéjére függesszék fel a dohányreklámok tilalmát. A belga honatyák azonban 77:71 arányban leszavazták ezt a javaslatot, így most már biztos, hogy 2003-tól kezdve nem lesz Forma-1-es verseny Belgiumban.
Az Európai Unió többi tagállamában 2005 júliusától lesz tilos dohánytermékeket reklámozni, a magyar szabályozás kivételt tesz a Forma 1-gyel.