További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
A japán csapat idén második évét kezdi az F-1-ben, a tavalyi bemutatkozása nem sikerült a legjobban, hiszen mindössze két szerzett ponttal a konstruktőrök versenyének utolsó előtti helyén végzett. Idén azonban már minden versenyen pontos helyezésre számít Ove Andersson, a Toyota F-1-es projectjének vezetője.
Két új pilótával jobb lesz?
"Tavaly rengeteget tanultunk, egyúttal fejlődtünk is, ezért 2003-ban magasabb, ám reális célokat tűztünk ki magunk elé: az edzéseken legalább az egyik autónkkal rendre be akarunk kerülni az első tízbe, a futamokon pedig mindig pontot akarunk szerezni. Az Olivier Panis--Cristiano Da Matta-pilótakettősünk tökéletes kombináció a sikerhez, ezért bizakodóan várom a szezon kezdetét" - nyilatkozott optimistán Andersson.
Olivier Panis, aki a BAR-tól érkezett a Toyotához, szintén magabiztos, szerinte csapattársával, a tavalyi CART-bajnok Da Mattával sokszor okoznak majd meglepetést, ha mindketten a legjobb formájukat hozzák.
Az új autó leleplezése mellett szerdán a Toyota bemutatta új tesztpilótáját, a brazil Ricardo Zontát is, aki korábban már versenyzett a Forma-1-ben, a BAR és a Jordan színeiben. A három pilóta feladata lesz a TF103-as fejlesztése, amit már szerda délután elkezdenek - ekkor ugyanis már kipróbálhatják a gépet.
Ferrari-Williams: 1-0
Dél- Spanyolországban a Forma-1 két élcsapata, a Ferrari és a Williams már szintén próbálgatja gépeit, persze ezek még csak a múlt évi kasztni idei motorral ellátott "hibrid" változatai. Jerezben kedden a Ferrari tesztpilótája, Luca Badoer futotta a legjobb időt, megelőzve a williamses Ralf Schumachert, illetve ferraris társát, Luciano Burtit. A másik Williams-BMW-t vezető Marc Gené a negyedik lett.
Berger álma egy saját csapat
A Williamshez kapcsolódó hír, hogy a BMW sportigazgatója, Gerhard Berger állítólag azt fontolgatja, hogy elhagyja a csapatot. Német lapok szerint Berger csak akkor maradna a BMW-nél, ha az a Williamsszel kötött, 2004 végén lejáró motorszállítói szerződése után 2005-től saját gyári alakulattal venne részt a Forma-1-es futamokon. Erre azonban kevés az esély, hiszen Frank Williams csapatfőnök nemrégiben azt nyilatkozta, hogy közel áll a 2004-ben kifutó megállapodás meghosszabbításához.
Berger hivatalosan 2003. augusztus végéig a BMW alkalmazottja.
Albers helyett Verstappen?
Nagyon valószínű, hogy idén mégsem mutatkozik be az F-1-ben a holland Christijan Albers. A fiatal tehetség menedzsere ugyan előteremtette a szükséges szponzorokat a Minardinak, ám Paul Stoddart, az ausztrál-olasz csapat vezetője nem tudott (nem akart?) megállapodni velük.
"Összeszedtük a dollármilliókat, amit a Minardi kívánt, Stoddart azonban mégsem ajánlott szerződést nekem" - mondta lehangoltan Albers, aki így valószínűleg idén is csak a német túraautó-bajnokságban (DTM) versenyezhet.
A pletykák szerint Stoddart a már szerződtetett, újonc Justin Wilson mellé egy tapasztalt pilótát akar megszerezni, aki valószínűleg Albers honfitársa, az F-1-ben 1994-ben bemutatkozott Jos Verstappen lesz.