Világbajnoki pontokat garantál a Toyota elnöke

2003.01.08. 12:55
A japán csapat főnöke szerint idén nem ismétlődhet meg a tavalyi utolsó előtti helyezés, mert a Toyota minden részében megújult. A Ferrari és a Williams még nem próbálta ki új kocsiját, ám a régiekkel már körözött Jerezben. A nagyok első csatáját az olaszok nyerték.
Szerdán délben a Forma-1-es csapatok közül elsőként, bemutatta új, 2003-ra tervezett autóját a Toyota. A prezentációt az istálló tesztpályáján, a dél-franciaországi Paul Ricard-on tartották.

A japán csapat idén második évét kezdi az F-1-ben, a tavalyi bemutatkozása nem sikerült a legjobban, hiszen mindössze két szerzett ponttal a konstruktőrök versenyének utolsó előtti helyén végzett. Idén azonban már minden versenyen pontos helyezésre számít Ove Andersson, a Toyota F-1-es projectjének vezetője.

Két új pilótával jobb lesz?

"Tavaly rengeteget tanultunk, egyúttal fejlődtünk is, ezért 2003-ban magasabb, ám reális célokat tűztünk ki magunk elé: az edzéseken legalább az egyik autónkkal rendre be akarunk kerülni az első tízbe, a futamokon pedig mindig pontot akarunk szerezni. Az Olivier Panis--Cristiano Da Matta-pilótakettősünk tökéletes kombináció a sikerhez, ezért bizakodóan várom a szezon kezdetét" - nyilatkozott optimistán Andersson.

Olivier Panis, aki a BAR-tól érkezett a Toyotához, szintén magabiztos, szerinte csapattársával, a tavalyi CART-bajnok Da Mattával sokszor okoznak majd meglepetést, ha mindketten a legjobb formájukat hozzák.

Az új autó leleplezése mellett szerdán a Toyota bemutatta új tesztpilótáját, a brazil Ricardo Zontát is, aki korábban már versenyzett a Forma-1-ben, a BAR és a Jordan színeiben. A három pilóta feladata lesz a TF103-as fejlesztése, amit már szerda délután elkezdenek - ekkor ugyanis már kipróbálhatják a gépet.

Ferrari-Williams: 1-0

Dél- Spanyolországban a Forma-1 két élcsapata, a Ferrari és a Williams már szintén próbálgatja gépeit, persze ezek még csak a múlt évi kasztni idei motorral ellátott "hibrid" változatai. Jerezben kedden a Ferrari tesztpilótája, Luca Badoer futotta a legjobb időt, megelőzve a williamses Ralf Schumachert, illetve ferraris társát, Luciano Burtit. A másik Williams-BMW-t vezető Marc Gené a negyedik lett.

Berger álma egy saját csapat

A Williamshez kapcsolódó hír, hogy a BMW sportigazgatója, Gerhard Berger állítólag azt fontolgatja, hogy elhagyja a csapatot. Német lapok szerint Berger csak akkor maradna a BMW-nél, ha az a Williamsszel kötött, 2004 végén lejáró motorszállítói szerződése után 2005-től saját gyári alakulattal venne részt a Forma-1-es futamokon. Erre azonban kevés az esély, hiszen Frank Williams csapatfőnök nemrégiben azt nyilatkozta, hogy közel áll a 2004-ben kifutó megállapodás meghosszabbításához.

Berger hivatalosan 2003. augusztus végéig a BMW alkalmazottja.

Albers helyett Verstappen?

Nagyon valószínű, hogy idén mégsem mutatkozik be az F-1-ben a holland Christijan Albers. A fiatal tehetség menedzsere ugyan előteremtette a szükséges szponzorokat a Minardinak, ám Paul Stoddart, az ausztrál-olasz csapat vezetője nem tudott (nem akart?) megállapodni velük.

"Összeszedtük a dollármilliókat, amit a Minardi kívánt, Stoddart azonban mégsem ajánlott szerződést nekem" - mondta lehangoltan Albers, aki így valószínűleg idén is csak a német túraautó-bajnokságban (DTM) versenyezhet.

A pletykák szerint Stoddart a már szerződtetett, újonc Justin Wilson mellé egy tapasztalt pilótát akar megszerezni, aki valószínűleg Albers honfitársa, az F-1-ben 1994-ben bemutatkozott Jos Verstappen lesz.