További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Az autó - mely a már megszokott kék-fehér színekben pompázik - kívülről kisebbnek, könnyebbenek, azaz gyorsabbnak tűnik, mint elődje, ám a pilóták szerint csak menet közben dől majd el, hogy gyorsabb-e, mint a tavalyi volt.
Montoya: Utol akarjuk érni a Ferrarit
"Nagyon jól néz ki, már első ránézésre is gyorsnak tűnik. A tavalyihoz képest rengeteget változtattak rajta a mérnökök, ami persze kockázattal jár, de mindenképpen szükség volt a módosításokra, ha utol akarjuk érni a Ferrarit. Márpedig utol akarjuk" - nyilatkozott visszafogott optimizmussal Montoya.
"Az új autótól mindig sokat vár az ember, de én inkább csak akkor mondanék véleményt róla, miután kipróbáltam. Rengeteg újítást kell tesztelnünk a következő hetekben, ám magasak az elvárásaink, és ezért keményen kell dolgoznunk. A hátam már meggyógyult, úgy hogy én mindent bele fogok adni" - szólt Ralf Schumacher, aki januárban szinte egyáltalán nem ült volán mögé a hátfájása miatt.
Patrick Head, az istálló technikai igazgatója gyors elemzést adott az új kocsiról.
Head: Az FW25-ös egy teljesen új kocsi
"A tavalyi kasztniból csupán néhány dolgot mentettünk át az FW25-ösbe. Ahol csak lehetett, igyekeztünk új ötleteket kipróbálni, hiszen ha a Ferrarival akarunk versenyezni, akkor fejlesztenünk, és kockáztatnunk kell. A tavalyi kocsi már megbízható volt, idén azonban az aerodinamikai tényezők módosításain dolgoztunk a legtöbbet, ezért mondhatjuk azt, hogy az FW25-ös egy teljesen új modell, és nem a 2002-es továbbfejlesztése" - árulta el az angol szakember.
Az előző szezonban a Williams erőssége a BMW-motor volt, és Gerhard Berger, a német cég sportigazgatója mindenkit megnyugtatott, hogy ez idén sem lesz másképp.
"Tavaly az edzéseken remekül szerepeltünk, ezért az a célunk, hogy ott folytassuk, ahol októberben abba hagytuk, vagyis a lehető legtöbb első rajtkockát szerezzük meg. Az új kvalifikiációs szabály szerint csak egy gyors kört lehet megtenni, de szerintem ez kedvez nekünk, mivel az idei, P38-as BMW motor még a tavalyinál is erősebb. De természetesen elsődleges célunk, hogy több győzelmet és dobogós helyezést szerezzünk, mint 2002-ben" - dicsérte Berger az állítólag 900 lőerős erőművet.
A nyilatkozatokat olvasva feltűnhet, hogy minden csapattag optimistán, de rendkívül visszafogottan nyilatkozott a gárda idei esélyeiről. Ennek oka minden bizonnyal az, hogy tavaly a Ferrari simán legyőzte őket, ám kétségtelen, hogy a szerény hozzáállás ellenére a Williams célja idén a világbajnoki cím. A BMW, amikor 2000-ben visszatért a Forma-1-be, legalább is ezt tűzte célul maga elé.