Szétlopják a Ferrarit

2003.02.03. 12:09
A tavaly fölényesen világbajnoki címet szerző Ferrarit koppintja a teljes Forma 1-es mezőny. Szinte valamennyi rivális lopott néhány fejlesztést az olaszoktól, Schumacherék viszont állítólag nem aggódnak, és feltétlen bíznak az új fejlesztésű autó sikerében.
Pénteken mutatták be a Williams következő idényben használt autóját, és elég komoly visszhangot váltott ki, hogy a karosszériája néhány elemében igen emlékeztet a tavalyi Ferrarira.

Montoya: a Toyota vörösen úgy nézne ki, mint a Ferrari

Amikor a riporterek is a nyilvánvaló - leginkább az autó orrán megfigyelhető - hasonlóságokról faggatták a Williams két pilótáját, Juan Pablo Montoya csak ennyit mondott: "Na és? Ez az üzlet velejárója!" Majd felhívta a figyelmet a Toyotára, és így érvelt: "ha teljesen vörös lenne, meg sem lehetne különböztetni a Ferraritól.

Teljes egyetértett a kolumbiai versenyzővel a Williams egyik vezető-mérnöke is, aki megjegyezte, hogy az eddig bemutatkozó csapatok közül mind a négy - a Toyota mellett a Jaguar, a BAR és a Renault - ellesett néhány jó megoldást a Ferraritól.

Négy kilóval könnyebb lesz a Ferrari-motor

Maranellóban eközben nem zavartatják magukat a tervezők és a mérnökök, készülnek a pénteki bemutatkozásra. Az ötszörös világbajnok Michael Schumacher, aki a hatodik elsőségére hajt, mosolyogva értékelte a lopásról szóló híreket: "természetesen végrehajtottunk néhány fejlesztést az autón, így remélhetőleg előreléphetünk" - jelentette ki a címvédő.

A Bild információi szerint a 2003-as Ferrari még jobb lesz, mint az előző évi, mert négy kilóval könnyebb - 90 kilós - motorja lesz, ezáltal mélyebben fekvő súlypontja, együtt karcsúbb karosszériája lesz. A 890 lóerős motor pedig megközelíti a BMW teljesítményét.

Meglepetésre készül a Ferrari

Byrne, az aerodinamikáért felelős mérnök elmondta, hogy a mostani változtatások még jelentősebbek, mint amelyeket 2001-ről 2002-re végrehajtottak, és hogy számos meglepetéssel fenyegette meg a riválisaikat.

Igaz nyilvánvaló, hogy eddig is ők voltak lépéselőnyben. Schumachernek 2002-ben egyszer sem kellett kiállnia műszaki hiba miatt, így zavartalanul dolgozhattak idény közben is a fejlesztéseken.