További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Tisztelgés az Ügyvéd úr előtt
A bemutató egyben megemlékezés is volt a Ferrari és a FIAT nem rég elhunyt tiszteletbeli elnökéről, Gianni Agnelliről is. Az ő monogramja - GA - jelenik meg az autó kódnevében is, mely a Ferrari saját gesztusa az "Avvocato", azaz "Ügyvéd úr" felé.
A kocsit dél körül a két pilóta, Michael Schumacher és Rubens Barrichello leplezte le a jelenlévők előtt, majd az ötszörös világbajnok szólt a közönséghez.
"Azt hiszem, világbajnok leszek"
"Az új autó remekül néz ki és biztos vagyok benne, hogy nagyon gyors is. Célom, hogy idén ismét megszerezzem a világbajnoki címet, s azt hiszem, ez sikerülni is fog" - mondta németes olaszsággal a német pilóta a helyszínen lévő Ferrari-rajongók legnagyobb örömére.
Az F2003-GA-t aztán Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke mutatta be részletesebben.
"Az új kocsi kompaktabb és aerodinamikailag kifinomultabb az előzőnél. Idén azonban nem a revolúció, hanem az evolúció volt a mérnöki gárda jelszava, vagyis rengeteg megoldást megtartottunk benne az előző modellből. Természetesen azonban vannak újdonságok is, ezek leginkább a kasztni oldalán és a hátsó szárnyaknál találhatóak. A legfontosabb modifikáció viszont a kasztni alatt van, ugyanis a jármű súlypontja még mélyebbre került, s ez jelentősen javítja a menettulajdonságait" - elemezte a gépet a francia istállóvezető.
A motorról - amely hagyományosan tabutéma az F-1-ben - azonban csak keveset árult el, csupán annyi biztos, hogy a kódneve 052, V10-es hengerelrendezésű, 40 szelepes. A teljesítményét csupán becsülni lehet, ez úgy 880-900 lóerő.
A premier csak április 20-án lesz
A szezon rajtjáig még több mint egy hónap hátra van, azaz van elég idő az autó tesztelésére, annak bemutatkozására azonban biztosan nem kerül sor a melbourne-i nyitófutamon.
"Az F2003-GA-t hétfőn próbálja ki Fioranóban Luca Badoer és Felipe Massa, versenyen azonban valószínűleg csak az április 20-i, a San Marino-i Nagydíjon debütál" - árulta el Todt, s ezzel együtt hivatalosan bejelentette azt is, hogy az istálló új tesztpilótája lesz Felipe Massa, aki az utolsó pillanatban maradt le a Jordan versenyzői üléséről.
A 21 éves brazil honfitársa, Luciano Burti helyét veszi át, aki a hivatalos megfogalmazás szerint közös megegyezéssel felbontotta a Ferrarival kötött, 2003 végéig szóló szerződését, mert más kategóriában akar versenyezni , ám gyakorlatilag az olaszok elbocsátották, hogy legyen hely Massának.