További Forma-1 cikkek
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
- Mintha szabály lenne rá: Szuzukában is Verstappené a pole pozíció
- Kicsúszás, eső, 50 perces várakozás – így telt a Formula–1 pénteki programja
Szárnyal az új Ferrari
A Ferrari egészen e hét közepéig úgy gondolta, hogy az F2003-GA-t csak a negyedik, épp Imolában rendezendő San Marino-i Nagydíjon használja először, ám a remek teszteredmények miatt lehet, hogy az istálló meggondolja magát, s valamivel előbb sor kerülhet a debütálásra.
"Úgy terveztük, hogy az új kocsit csak a negyedik futamon vetjük be, de természetesen ez előbb vagy később is megtörténhet. Az viszont biztos, hogy Ausztráliában még a tavalyi gépet használjuk" - nyilatkozta Schumacher a tréning befejezését követően.
Mindenképpen a korábbi bemutatkozás mellett szól, hogy az F2003-GA-val a múlt héten az ötszörös világbajnok négyszer javította meg a fioranói pálya körrekordját, most pedig egy hivatalos F-1-es helyszín legjobb idejét múlta felül. Ellenérv viszont, hogy mind a múlt héten, mind a napokban egyszer-egyszer meg kellett szakítania a körözést műszaki hiba miatt. Fioranóban a motor állt le, míg Imolában valamilyen elektronikai probléma hátráltatta az edzést.
A Ferrari a kedvezményezett?
Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke úgy gondolja, hogy nem csak a Ferrarival szembeni jelentős technikai lemaradás, hanem maga az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) is csökkentheti csapata esélyeit az idei szezonban. Az angol menedzser szerint a szövetség vezetői a szabályváltoztatásokkal a Ferrarinak kedveztek.
"Max Mosley és Bernie Ecclestone a Ferrarival egyeztetett a szabálymódosítások bevezetése előtt, velünk azonban nem. A módosítások haszontalanná teszik a holtszezonban végzett munkánkat, rengeteg időnk és rengeteg pénzünk veszett kárba" - nyilatkozott Dennis ingerülten a német Sport Bild nevű lap újságírójának.
A McLaren a téli hónapokban milliókat költött az elektronikai segédeszközök - kipörgésgátló, startot segítő berendezés, automata váltó - fejlesztésére, ám ezeknek használatát január végén az FIA megtiltotta.
Mosley törölné a "warm up"-ot
Max Mosley egy újabb döntése pedig magát az F-1 mindenható urát, Bernie Ecclestone-t is kínos helyzetbe hozhatja: az FIA elnöke már idén meg akarja szüntetni a vasárnap reggeli bemelegítő edzéseket (warm up), annak érdekében, hogy legújabb ötlete - mely szerint a kvalifikáció és a verseny között ne lehessen tankolni a kocsikba - megvalósítható legyen.
A baj csak az, hogy ezeknek a félórás tréningeknek a közvetítési jogát milliókért Ecclestone már eladta a különböző televíziós csatornáknak. A semmiért azonban még ő sem kérhet pénzt, így ha Mosley tervezete életbe lép, bonyodalmas jogdíj-perekre lehet számítani.
Maga az ötlet egyébként nem rossz - hiszen így a pilótáknak választaniuk kellene, hogy teli tankkal elronják az időmérőt, s így csak a mezőny végéről-közepéről rajtolnak, vagy szinte üresen futnak egy gyors kört az edzésen, ám a futamon már egy-két kör után mennek a boxba üzemanyagért - 2004-től kezdve remekül működhetne, csak hogy Mosley türelmetlen.
Ralf Schumacher a Toyotához igazol?
A kevés sikerélmény miatt kezd türelmetlen lenni Ralf Schumacher is. Német lapoknak ugyanis Willi Weber, a német pilóta menedzsere azt nyilatkozta, hogy védence már azon töpreng, hová igazol majd, amikor 2004 végén lejár a Williamsszel kötött szerződése.
Weber szerint Ralf Schumacher az angol istállónál töltött négy szezon alatt elért eredményeivel elégedetlen, így elképzelhető - ha a következő két évben sem arat nagy sikereket - hogy 2005-től a Toyotánál folytatja karrierjét.