Minden hónapban vitáztak
"Az FIA a kelleténél sokkal pesszimistábban ítéli meg a Forma-1 jövőjét. Számos olyan dolgot akarnak eltörölni, amelyek az elmúlt húsz évben növelték a sportág népszerűségét" - hangsúlyozta a Williams-istálló főnöke.
Az FIA a tavalyi szezont követően kezdte meg a radikális változtatások előterjesztését, s szinte minden hónapban hozott olyan döntést, amely megosztotta a közvéleményt és a csapatokat. Január közepén a Ferrarit, a BMW-t, a DaimlerChryslert (McLaren-Mercedes), a Fordot és a Renault-t tömörítő GPWC holding jelezte: elítéli a legújabb szabályváltoztatásokat, mivel azok szerintük nem csökkentik, hanem növelik a kiadásaikat.
A szezon felétől vezetik be a módosításokat
Néhány nappal később arról döntött az FIA, hogy a módosítások jelentős részét csak a szezon felétől vezetik be, azaz július 20-án a Brit Nagydíjon alkalmazzák először. Azért volt hajlandó az engedményre, mert a reformok - a szándékkal ellentétben - nem csökkentették volna azonnal a csapatok költségeit, hiszen azokra megfelelően fel kell készülni.
A csak rövid időre elhalasztott új rendelkezések megtiltják a rádiós kapcsolattartást a pilóták és a csapatok között, a tartalékautó használatát, a szombati időmérő edzés és a vasárnapi futam közötti "állítást" az autón, a kipörgésgátló, a rajtot segítő elektronikus rendszer és a teljesen automata sebességváltó használatát, továbbá a kétirányú telemetria igénybevételét.
Vasárnap nem lesz bemelegítő edzés
A legfrissebb hírek arról szólnak, hogy a GP-knek vasárnaponként annyi benzinnel kell nekivágniuk a pilótáknak, amennyivel szombaton a második mért edzést befejezik. Emiatt kikerül a programból a vasárnapi bemelegítő edzés.