További Forma-1 cikkek
-
Kis fekete embernek nevezte Hamiltont, most 340 milliós büntetést kapott
- Borzasztó szezonkezdés, rögtön kirúgták a McLaren egyik vezetőjét
- George Russell szerint észszerűtlenül osztogatják a büntetéseket
- A Ferrari csalódása és teljes őrület a Szaúdi Nagydíjon
- Óriási volt a Red Bullok előnye, Sergio Pérez nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Barrichello megelőzte a világbajnokot
Vagyis a 2003-as idény első mért körét a tavalyi világbajnok, Michael Schumacher tehette meg, aki 1:27:103-nál állította meg az órát. Másodikként - fél perccel később - csapattársa, Rubens Barrichello gurulhatott az aszfaltra, s meglepetésre majd' négy tizedet faragott az ötszörös világbajnok idejéből.
A két Ferrari után a két Williams következett, Montoyát után Ralf Schumacher is bemutatkozott, de egyikük sem tudott a vörös autók elé kerülni. A kis Schumi pocsék időt ment, 1:28:266-tal még saját márkatársától is nyolc tizeddel maradt el.
A Williamseket a McLarenek követték a melbourne-i forróságban, s Ron Dennis versenyzői remekül teljesítettek. Coulthard mindkét Williamsnél jobb időt ment, az őt követő Raikkönen pedig még Michael Schumachert is megelőzte.
Villeneuve remekelt
Hetedikként a tavaly még Renault-s, idén a BAR-t erősítő Jenson Button következett, az angolnak már a reggeli szabadedzésen gondjai akadtak, ugyanis - csakúgy, mint csapattársának, Villeneuve-nek - néhány kör után elfüstölt mögötte a Honda-motor. A szerelők az új szabályok szerint nem cserélhették ki az erőművet, de szerencsére Button motorját sikerült megjavítani, míg a kanadai a tartalékautóval indulhatott az időmérőn.
Button meg is hálálta a szerelőinek a gyors munkát, 1:27:159-es teljesítménnyel a negyedik helyre zárkózott föl. A pályán őt követő Trulli a Renault-val az addigi hatodik legjobb időt futotta. Kilencedikként Nick Heidfeld vághatott neki a mért körnek, melyet végül nyolcadikként zárt, majd Giancarlo Fisichella a Jordan-Forddal épp egy hellyel mögötte végzett. Jacques Villeneuve mindkettőjüket jócskán lehagyta, a nap meglepetését okozva 1:26:823-at futott, mely többek között Michael Schumacher idejénél is jobb volt, s a kanadait a harmadik helyre repítette.
Olivier Panis a Toyotával tizenkettediknek indult, s figyelemre méltó idővel az addigi lista hetedik pozíciójába jött föl. A tizenharmadikként rajtoló Mark Webber, aki már Jaguart vezetett, csupán egy pilótát tudott megelőzni: Ralf Schumachert.
Ezek után nem is lehetett kérdéses, hogy Frentzen a Sauberben, illetve Alonso is meg fogja előzni a németet, utóbbi jócskán, hiszen a spanyol hetedik pozíciót érő kört ment. Az első, aki nem tudott a fiatalabbik Schumacher elé kerülni, a tizenhatodikként induló Jordan-újonc Ralph Firman volt.
Da Matta a legjobb újonc
A szintén debütáló Antonio Pizzonia a Jaguarban egyszer a fűre is lement, ezért volt lassabb, mint Firman, míg az őt követő, a Minardiban bemutatkozó Justin Wilson pedig a 193 centiméteres magasságának - ő minden idők legtermetesebb F-1-es pilótája - és nyolcvan kiló fölötti súlyának köszönheti, hogy utolsóként zárt.
Csapattársa, a Forma-1-be egy év kihagyás után visszatérő Jos Verstappen két helyet javított az indulási - 19. - pozíciójához képest, az utolsóként köröző, brazil újonc, Cristiano Da Matta pedig remek premiert ünnepelhetett, miután a tizenegyedik időt futotta. A tavalyi CART-bajnok a második ellenőrző pontnál még alig több mint egy tizeddel volt csak lassabb, mint Barrichello, de a pálya utolsó szakaszán hibázott, ezért nem okozott még nagyobb meglepetést.
|
Villámnyilatkozatok az első időmérő után:
Michael Schumacher: "Én voltam ma a felvezető autó, elsőként szerintem nem szerencsés végigmenni a pályán, s ez a köridőmön is meglátszott. A kétidőmérős rendszerről még nem szeretnék beszélni, túl korai lenne megítélni, hogy milyen hatása lesz."
Fernando Alonso: "Az autó még nem tökéletes, holnap lesz az igazi időmérő, akkorra kell majd megtalálnunk a legjobb beállításokat. Biztos vagyok benne, hogy tudok majd javítani, bár már a mai teljesítményemmel is elégedett vagyok."
Jarno Trulli: "A kocsi egyensúlya még nem tökéletes, de a köridőmet jónak tartom."
Giancarlo Fisichella: "A reggeli tréningen gondjaim voltak a motorral, ezért nem tudtam a legjobbat kihozni a kocsiból. Lehetett volna jobb is az időm, de azért nem vagyok elégedetlen."
Jacques Villeneuve: "Nagyon örülök a harmadik helynek. A kocsit könnyű volt vezetni, s ahhoz képest, hogy a szabadedzésen csak öt kört tudtam megtenni, ez remek teljesítmény."